Overvejer graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen :-) 

Jeg er en pige på snart 21 år, er lige pt. Butikselev og færdiguddannet om 2år. Jeg har en super dejlig kæreste som jeg nu har været sammen med i et år, han læser på HTX og skal derefter på politiskolen. 

Vi har det rigtig godt sammen, og snakker tit om hvordan det ville være med et barn. 

Jeg føler mig selv klar til at være forældre,

hvilket min kæreste også gør. 

Men nok om hvordan vi har det med det, er det ansvarligt nok at sætte et barn til verden under de her omstændigheder? Skal vi vente eller? 

Er der andre herinde som har fået barn mens man stadig er under uddannelse? 

Håber at få et svar :-) 

Go' dag. 

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

An&Jo

altså jeg vil til enhver tid være fortaler for at vente til efter uddannelsen..
Jeg fik barn midt under min uddannelse, og han var ikke planlagt.. Havde jeg vidst hvor hårdt det kan være at få hverdagen til at hænge sammen, så havde jeg bestemt selv valgt at vente..

nu er jeg så endt som enlig, og der er det endnu sværere at få dagen til at gå op i en højere enhed, det lykkes da, men hver dag er et nyt puslespil der skal lægges, og tit og efter er min dreng den første der bliver afleveret om morgenen og den sidste der bliver hentet om eftermiddagen, og det skærer altså hjertet..

Så ikke nok med det fysisk kan være svært at få det til at hænge sammen, så skal du også overveje hvad din samvittighed er til mht et kommende barn

Anmeld

2. april 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg er en pige på snart 21 år, er lige pt. Butikselev og færdiguddannet om 2år. Jeg har en super dejlig kæreste som jeg nu har været sammen med i et år, han læser på HTX og skal derefter på politiskolen. 

Vi har det rigtig godt sammen, og snakker tit om hvordan det ville være med et barn. 

Men nok om hvordan vi har det med det, er det ansvarligt nok at sætte et barn til verden under de her omstændigheder? Skal vi vente eller? 

Go' dag. 

Mvh

Hej

Jeg tror jeg ville vente, til du er færdig som butikselev

I er ikke så gamle, så der "sker" ikke noget ved at vente de to år... Jeg tænker nok selv ret meget på, hvordan det vil påvirke dine muligheder for at få job i den butik du er elev i, men jeg tænker nok også for meget

Men hvis du får barn under uddannelsen, så tror jeg ikke umiddelbart arbejdsgiveren vil ansætte dig bagefter, hvis du smutter på barsel midt i det hele, men det er bare min forestilling

Men held og lykke med, hvad end der passer bedst ind i jeres liv.

Anmeld

2. april 2012

Muhmi

Når nu der er så kort tid til at din uddannelse er færdig ville jeg mene det smarteste er at vente i hvert fald halvandet år før at i sætter gang i pb... Det kan godt tage et par mdr. at blive gravid, men det ville være så super ærgeligt hvis du ikke nåede at blive færdig med din uddannelse før i fik en baby og du skulle på barsel...

Og som en anden skriver, så ville det helt klart kunne gøre noget ved dine ansættelses muligheder bagefter...

Anmeld

2. april 2012

jeanett1988

Anonym skriver:

Go' dag. 

Mvh

Har selv for nyligt fået et barn. Læser til pædagog, og har ca. et år igen. Barnet var ikke planlagt, men valgte at få det alligevel. Har overhovedet ikke fortrudt denne beslutning, men jeg ved det bliver hårdt når jeg starter op på studie igen, skal i praktik og samtidig skrive opgaver som skal afleveres.

Var jeg ikke blevet gravid ved et uheld havde jeg også ventet til efter jeg var færdiguddannet, for pengene er meget små, og der er hele tiden noget som skal bruges penge på når man har sådan en størrelse (Er heldigvis så heldig at have en familie som køber ting til hende hele tiden).

Hvis i inderligt ønsker jer et barn ville jeg kaste mig ud i det. Men snak om det først for det er MEGET hårdere end man lige går og tror, plus man i hvert fald skal forvente at i aldrig vil få den samme tid sammen alene som i har nu. Det er begrænset hvor meget tid i vil få med hinanden. Men det er selvfølgelig et spørgsmål om prioritering

Anmeld

2. april 2012

Masig

Anonym skriver:

Go' dag. 

Mvh

Har du overvejet økonomien i det? Umiddelbart ville jeg mene I skulle vente.. I er ganske unge, og har "kun" været sammen et år... Og det er dyrt at have et barn! I skal nok regne med omkring 15-20.000 bare til at starte op med.. Selvfølgelig kan det gøres billigere hvis man køber brugt og får mange ting forærende, men det er altså virkelig dyrt at købe ind til en baby, og så er der jo tøj, mad og bleer hver måned der også skal købes ind til... Hvis der er økonomi til det, er det jo intet problem, men det skal man lige huske at tage med i sine overvejelser...

Desuden er det rigtig svært at få job for tiden, så som en anden siger, tror jeg også jeg ville være lidt forsigtig med at tænke i de baner nu, da det kan forringe dine muligheder for at blive ansat... Men omvendt er der jo nogle arbejdsgivere som ser det som en fordel at man har fået barn og ikke sådan lige skal på barsel efter man er blevet ansat...

En helt anden ting er, at jeg tror det er rigtig hårdt at få det til at fungere med uddannelse og barn samtidig....

Men I skal jo selvfølgelig gøre hvad I føler for, men personligt ville jeg nok vente et par år

Anmeld

2. april 2012

Kay

da jeg gik på pædagog seminariet var der flere af mine medstuderende der havde børn eller blev gravide undervejs... og når jeg så hvor meget de knoklede... og hvor meget de gik glip af... og mange der måtte gå et semester om... eller ikke hade råd til de bøger vi skulle ha fordi børnene også kulle da diverse...

det var jeg glad for at jeg ventede...

men der er jo også gode ting... der er længere ferier... der er flere korte dage...

når jeg tænker politiskole... er der så ik noget med at han skal i "praktik" agtig noget undervejs... og at det kan være hvor somhelst i landet?? det skal i måske lige medtænke... at du så kan stå tilbage alene med bebs og evt. eksamener??

i sidste ende er det jo jeres valg og jer der skal opveje tingene mod hinanden

Anmeld

2. april 2012

isabellasmor

Min kæreste er under uddannelse, og jeg går igang med min når min barsel er slut, og jeg vil sige, selvfølgelig er der nogle ting hvor det ville være nemmere hvis vi var færdig uddannede, men i VORES tilfælde synes jeg hverken vi eller vores datter har manglet noget.. og det ser heller ikke ud som om vi kommer til at mangle noget i fremtiden når jeg kommer på SU/elevløn... Det fede er at vi kommer til at kunne have prinsessen hjemme i ferier og på helligdage  Hmm, har i tænkt over økonomien? - det er jo lidt stramt på SU/elevløn, men VI har aldrig manglet noget, men der handler det jo også bare om at spare, hvilket jo kan være svært hvis man er vandt til dyre vaner, men jeg synes personligt ikke det er svært i hverdagen at tænke over hvad man bruger af penge (synes kun det er rigtig sundt), og vi kan endda også få råd til små ture og cafe ture og lidt ekstra tøj/legetøj 

Så hvis i bare har sat jer ind i tingene ville jeg klart springe ud i det... ( det gjorde vi i hvert fald selv dengang (og vi fortryder ikke vores valg) )

held & lykke  

Anmeld

2. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

I bund og grund er det jo jeres beslutning.

En arbejdsgiver ville nok rynke på næsen ad en elev, der har valgt at afbryde en 2!-årig uddannelse for at få et barn i så ung en alder - og ville også forvente, at der kom en barsel igen ret kort inde i et nyt ansættelsesforhold, så derfor ville du måske blive fravalgt til en fastansættelse efter endt elevtid.

Din kæreste har vel heller ingen garanti for at komme ind på Politiskolen? Et slag på tasken er jo rundt regnet 2500 ansøgere hvert år, og der optages omkring 400, så det er jo et ret stort antal afviste - så han skal måske have i baghovedet, at der kan gå et stykke tid, før han står med afsluttet uddannelse - og skal nok også flytte rundt i landet for at nå dertil? Skal du så flytte med eller?

I skal selvfølgelig træffe beslutningen selv, men jeg tror, at jo længere man kan nå med de fælles fremtidsmål, før man stifter familie, jo mere ro og stabilitet er der, når I så bliver en familie.

Held og lykke med beslutningen.

Anmeld

2. april 2012

MMOGM

Anonym skriver:

Go' dag. 

Mvh

Hejsa

Jeg er selv igang som kontorelev, og har været igang 1 år nu, så mangler stadig 1år. Min kæreste og jeg blev gravide ved et uheld, men valgte og beholde barnet.

Har altid selv haft den holdning, at jeg vil være færdig med uddannelse inden børn kom på talefod. Men nu hvor det er sket, er jeg faktisk rigtig glad for at jeg bliver ung mor (er 20år) jeg fortryder det ikke. er stadig igang med min graviditet, er i uge 16+0 imorgen.

Når jeg går på barsel har jeg 8måneder tilbage af min elevtid. Det eneste der sker, er at de udskyder min læretid den tid jeg er på barsel. Min arbejdsplads har også taget det rigtig pænt, og støtter mig rigtig meget. så det er bare dejligt

Dog er min kæreste udlært, så der har vi en indtjening også.

Ønsker dig held og lykke, håber du beslutter dig for det i føler er rigtigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.