Også veloverstået NF herfra :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. april 2012

esiuol

I torsdags var jeg til NF, hvor jeg efter de første beregninger var 12+1 (blev dog rykket til at være 12+5 efter scanningen baseret på tvilling II's størrelse).

Begge tvillinger havde det godt!

Tvilling I (nickname spiren) var 53 mm med en god hjerterytme. H*n lå og puttede sig det meste af tiden med hovedet ned til brystet, så sonografen havde lidt vanskeligheder ved at måle længden fra hoved til hale, så h*n er formentlig nogle mm større end målt. På spiren kunne hun se næseben, hvilket åbenbart er et rigtig godt tegn, så vi fik en melding om, at risikoen for kromosomfejl var ca. 1:6000.

Tvilling II (nickname spunken) blev målt til 63 mm og havde også en god hjerterytme. H*n var tilgengæld vældig aktiv og lå konstant og sprællede med både arme og ben. Spunken lå og kiggede ned mod min ryg, så sonografen kunne ikke se næsebenet. Risikoen for kromosomfejl var derfor lidt større end for spiren 1:3000.

Fordi spiren og spunken har været lige store ved tidligere scanninger, men der nu er 0,5 cm til 1 cms forskel på de to, skal vi for en sikkerhedsskyld til en tilvækstscanning om 3 uger. Men spiren så sund og rask ud og var ikke unormalt lille - blot mindre end sin tvilling - så sonografen mente ikke, at der var noget at bekymre sig om.

Vi fik desværre ikke billeder af banditterne, da man åbenbart skulle have sagt til inden scanningen gik i gang. Det skilt så vi bare desværre først, efter vi var færdige. Men heldigvis er der jo ikke længe til næste scanning, så der må vi indhente det forsømte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Sukkermåsen

Årh det lyder bare dejligt... Jeg kan ikke vente til vores NF den 23/4. så kan storebroren også bedre forstå det, nå vi viser ham billedet af baby  vi har igen valgt ikke at sige noget til familien før vi har fået NF.

Anmeld

9. april 2012

piadas

Dejligt med veloverstået NF! Det giver lidt ro i sindet, synes jeg i hvert fald!

Det var da træls, at I ikke kunne få billeder med - det kunne de da godt lige have sagt inden, for jeg synes ikke, de kan regne med, at man læser alt det, der hænger på væggene.... Men så er det jo bare godt, at I snart skal afsted igen!

Det er da alligevel lidt træls med forskellen eller hvad? Jeg havde slet ikke tænkt på, at der kunne/ville være forskel, når der er to, men selvfølgelig ville der være det - der findes jo ikke to mennesker, der er helt ens! Men godt at de er obs på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.