spørgsmål om mavebilleder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Princesspigen

hejsa.. jeg sad lige og tænkte..

jeg er selv 12+4 idag og syndes på ingen måde man kan se det på min mave endnu...

men jeg har set at mange ligger mavebilleder ud fra uge 5 og frem hvor man faktis kan se det på dem..

er jeg bare heldig at man ikke kan se det på mig endnu ? eller er det fordi jeg er første gangs fødende og de er fler gangs fødende ?

og hvem er det egentlig der kan fortælle om man bliver kæmpe stor eller ej, min søster fik af vide at grundet sin krops bygning ville hun blive ret så stor.. ? nogle der kan fortælle det ?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

grøn · ært

Hvornår du får mave, har ikke noget at gøre med, om det er første gang du er gravid eller 2. gang, 3. gang osv. Det er klart, at har man været gravid før, vil maven (som regel) vokse hurtigere, fordi kroppen nu ved hvad den skal (-agtigt). Jeg havde en bulet mave allerede i 8. uge og jeg er gravid for første gang. Jeg var på nippet til at være undervægtig, da jeg blev gravid og har nu taget 17 kilo på (33+6).

Jeg tror ikke der er nogen, ud over spåkoner måske, der kan sige, hvor stor man bliver ;-) 

Anmeld

2. april 2012

Princesspigen

grøn · ært skriver:

Hvornår du får mave, har ikke noget at gøre med, om det er første gang du er gravid eller 2. gang, 3. gang osv. Det er klart, at har man været gravid før, vil maven (som regel) vokse hurtigere, fordi kroppen nu ved hvad den skal (-agtigt). Jeg havde en bulet mave allerede i 8. uge og jeg er gravid for første gang. Jeg var på nippet til at være undervægtig, da jeg blev gravid og har nu taget 17 kilo på (33+6).

Jeg tror ikke der er nogen, ud over spåkoner måske, der kan sige, hvor stor man bliver ;-) 

jeg er 16 høj og vejede før jeg blev gravid: ca 66 kg.. tabte mig grundet voldsom kvalme til 62 kr..

så er på ingen måde vild tynd men er heller ikke tyg..

Anmeld

2. april 2012

LR85

Uden a støde nogen, så nej. Det er ikke baby man kan se i uge 5 eller 7. Det er luft i maven og lign. 

Man kan jo alle steder læse a livmoderen er på størrelse med en blomme når man er så kort henne. Altså er det fysisk umuligt a det skulle være livmoderen der viser sig. 

Min mave var selv ret stor i uge 7, men det var altsammen øget luft. 

Anmeld

2. april 2012

Princesspigen

LR85 skriver:

Uden a støde nogen, så nej. Det er ikke baby man kan se i uge 5 eller 7. Det er luft i maven og lign. 

Man kan jo alle steder læse a livmoderen er på størrelse med en blomme når man er så kort henne. Altså er det fysisk umuligt a det skulle være livmoderen der viser sig. 

Min mave var selv ret stor i uge 7, men det var altsammen øget luft. 

ar okay tak..

tænkte os, til scanningen i sidste uge lå baby os meget lavt på mig endnu.. så ku ik forstå det

Anmeld

2. april 2012

LR85

Princesspigen skriver:

ar okay tak..

tænkte os, til scanningen i sidste uge lå baby os meget lavt på mig endnu.. så ku ik forstå det

Det er jo det. Selv til uge 12 scanningen, er baby meget lille og livmoderen ligger stadig helt nede i bækkenet.

Hvis man har mave billeder fra før uge 12, tror jeg desværre mere det er luft og oppustethed man kan se. 

Min mave blev først gravidsynlig i uge 14-16 stykker

Anmeld

2. april 2012

Princesspigen

LR85 skriver:

Det er jo det. Selv til uge 12 scanningen, er baby meget lille og livmoderen ligger stadig helt nede i bækkenet.

Hvis man har mave billeder fra før uge 12, tror jeg desværre mere det er luft og oppustethed man kan se. 

Min mave blev først gravidsynlig i uge 14-16 stykker

det lyder som om jeg så småt snart skal begynde at få taget billeder og sammen ligne, vil gerne have et "før mave billed" og så flere billeder hen ad vejen

har en veninde der har indvilligiet i at tage billeder hen ad vejen med sit prof kamera

Anmeld

2. april 2012

LR85

Princesspigen skriver:

det lyder som om jeg så småt snart skal begynde at få taget billeder og sammen ligne, vil gerne have et "før mave billed" og så flere billeder hen ad vejen

har en veninde der har indvilligiet i at tage billeder hen ad vejen med sit prof kamera

Ja, se du a gøre det. Det er også søde fx a tahe et billede det samme sted eller i den samme stol hver måned

Anmeld

2. april 2012

Princesspigen

LR85 skriver:

Ja, se du a gøre det. Det er også søde fx a tahe et billede det samme sted eller i den samme stol hver måned

var os lidt det jeg havde tænkt mig.. ku os være emn disideret sku lave en farvet baggrund, min "fotograf" har forskellige vervøs velour man kan hænge op som baggrund så der ikke er alt muligt mærkeligt i baggrunden på billederne..

Anmeld

2. april 2012

Kay

det er utrolig forskelliget....

man siger gerne at på fler gangs fravide ser man det hurtigere...

men jeg er førstegangs gravid og der kunne man se det tidligt... men på en af mine kollegaer kunne man intet se længe og hun er også førstegangs gravid...  hun er en måned længere end mig og jeg er størst...

men der er vel fordele og ulemper ved begge dele... jeg har det nu fint nok med min mave selvom jeg kan se på det hele at jeg bliver stor...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.