i grupppen!
Mindstemand blev 1 år igår!
Ih hvor tiden dog flyver, jeg var ikke så sentimental igår som jeg havde forventet jeg ville være, jeg var vidst bare positivt overrasket over, at ørerne ikke drillede og at Jørns maveinfluenza nåede at forsvinde... 

Vi fejrede ham herhjemme, bare os 3, helt til kl. halv tre. Han åbnede gaver, spiste mange boller, sov lure som han plejer og jeg tror det var rigtig godt for ham, at vi havde så meget tid herhjemme. Halv tre blev han vækket, og vi kørte ud til et forsamlingshus, hvor han skulle have gæster
Vi blev 25 i alt, til boller og lagkage, og lidt pølsehorn senere. Han klarede bare det hele så fint, trods for lidt søvn og råb og skrig fra sine kusiner..
Han fik rigtig mange gode gaver; sandting, puslespil, penge, tøj, og en fantastisk blomst som spiller "happy birthday" - han har endda lært selv at aktivere lyden........
Af os fik han en overgangsjakke (ticket to heaven) regntøj (idaT), converse sko og en bog om bondegårdsdyr. Fordi jeg havde handlet brugt, havde jeg fundet det til virkelig god pris, og kunne holde årets fødselsdagsbudget (for ham) på 500 kroner 
Nu har vi påskeferie alle 3. Imorgen skal Felix til ørelæge, en akuttid, efter 4 MØB'er på 2 mdr. Vi håber inderligt, han bliver indstillet til dræn ASAP! Også pga. sprog, selvom der dog ikke er grund til bekymring, så vidt jeg kan høre..
Han sludrer helt vildt meget, råber, eksperimenterer med stemmeleje osv., og siger Ba! (Bum) og BØH... det er i hvert fald den betydning vi får ud af det
Han hører også helt fint, og forstår mange ord! Sut, nusse, mad, kom, tørstig, sove, op og lignende småord.
Han er stadig ikke 100% interesseret i at spise selv, men vi øver. Ofte gider han, hvis vi fylder skeen, og så lægger den parat til ham. Til gengæld har han helt styr på, at drikke af kop, og gør det stort set altid selv. Han går ikke endnu, men vil gerne stå, og gå ved vores hjælp. Det har vi dog været lidt tilbageholdende med på det sidste (altså at lade ham gå for meget), og han har istedet lært at kravle
Han er rigtig god til at lege selv, og stuen ligner virkelig noget der er løgn når han har været i gang 
Så alt i alt kører det! Han er megasvær at putte for tiden, og vi aner ikke hvad der går galt. Vi er jo bange for, at det fordi han har ondt, så derfor har vi ikke helt hjerte til "7 minutters metoden" som ellers har været guld før. Så vi putter ham i vognen, der går max ti minutter og så sover han. Når jeg går i seng (på en madras på hans værelse
) tager jeg ham med, og putter ham uden problemer i sengen... Så snart ørerne er fixet er det slut med alle de hensyn, men det er nødvendigt lige nu, så vi alle får sovet!
Jeg bliver maxskruk af at have mange gravide/babyer i omgangskredsen, men jeg tror faktisk mest det er for at slippe for studiet og deres mærkelige tiltag (fx tvungen tur med 2 overnatningen, som blev planlagt med mindre end en måneds varsel... )og ikke så meget for graviditeten, babyen eller fødslen... 
Så jeg må pænt vente, og istedet nyde alle de babyer der er omkring mig!