Ikke flere babyer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. april 2012

AnneBJ

i grupppen!

Mindstemand blev 1 år igår!

Ih hvor tiden dog flyver, jeg var ikke så sentimental igår som jeg havde forventet jeg ville være, jeg var vidst bare positivt overrasket over, at ørerne ikke drillede og at Jørns maveinfluenza nåede at forsvinde...

Vi fejrede ham herhjemme, bare os 3, helt til kl. halv tre. Han åbnede gaver, spiste mange boller, sov lure som han plejer og jeg tror det var rigtig godt for ham, at vi havde så meget tid herhjemme. Halv tre blev han vækket, og vi kørte ud til et forsamlingshus, hvor han skulle have gæster Vi blev 25 i alt, til boller og lagkage, og lidt pølsehorn senere.  Han klarede bare det hele så fint, trods for lidt søvn og råb og skrig fra sine kusiner..

Han fik rigtig mange gode gaver; sandting, puslespil, penge, tøj, og en fantastisk blomst som spiller "happy birthday" - han har endda lært selv at aktivere lyden........  Af os fik han en overgangsjakke (ticket to heaven) regntøj (idaT), converse sko og en bog om bondegårdsdyr. Fordi jeg havde handlet brugt, havde jeg fundet det til virkelig god pris, og kunne holde årets fødselsdagsbudget (for ham) på 500 kroner

Nu har vi påskeferie alle 3. Imorgen skal Felix til ørelæge, en akuttid, efter 4 MØB'er på 2 mdr. Vi håber inderligt, han bliver indstillet til dræn ASAP! Også pga. sprog, selvom der dog ikke er grund til bekymring, så vidt jeg kan høre.. Han sludrer helt vildt meget, råber, eksperimenterer med stemmeleje osv., og siger Ba! (Bum) og BØH... det er i hvert fald den betydning vi får ud af det Han hører også helt fint, og forstår mange ord! Sut, nusse, mad, kom, tørstig, sove, op og lignende småord.

Han er stadig ikke 100% interesseret i at spise selv, men vi øver. Ofte gider han, hvis vi fylder skeen, og så lægger den parat til ham. Til gengæld har han helt styr på, at drikke af kop, og gør det stort set altid selv. Han går ikke endnu, men vil gerne stå, og gå ved vores hjælp. Det har vi dog været lidt tilbageholdende med på det sidste (altså at lade ham gå for meget), og han har istedet lært at kravle Han er rigtig god til at lege selv, og stuen ligner virkelig noget der er løgn når han har været i gang

Så alt i alt kører det! Han er megasvær at putte for tiden, og vi aner ikke hvad der går galt. Vi er jo bange for, at det fordi han har ondt, så derfor har vi ikke helt hjerte til "7 minutters metoden" som ellers har været guld før. Så vi putter ham i vognen, der går max ti minutter og så sover han. Når jeg går i seng (på en madras på hans værelse ) tager jeg ham med, og putter ham uden problemer i sengen... Så snart ørerne er fixet er det slut med alle de hensyn, men det er nødvendigt lige nu, så vi alle får sovet!

Jeg bliver maxskruk af at have mange gravide/babyer i omgangskredsen, men jeg tror faktisk mest det er for at slippe for studiet og deres mærkelige tiltag (fx tvungen tur med 2 overnatningen, som blev planlagt med mindre end en måneds varsel... )og ikke så meget for graviditeten, babyen eller fødslen...  Så jeg må pænt vente, og istedet nyde alle de babyer der er omkring mig!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563863_10150652504786794_634351793_9436174_2071770972_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/526748_10150652505836794_634351793_9436181_1533694987_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/564662_10150652506151794_634351793_9436183_2104487671_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/555485_10150652507076794_634351793_9436194_719483319_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/528103_10150652508031794_634351793_9436202_617058273_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/546432_10150652508411794_634351793_9436206_252048188_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485664_10150652508621794_634351793_9436209_218433390_n.jpg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

piadas

TILLYKKE TILLYKKE!

Det er bare så vildt - tiden går bare så stærkt! Jeg nægter, at det skal gå så stærkt med den næste og sidste!

Hvor er han bare dejlig og sikke en fin kage, han fik! Hvem var det, der havde været i gang? Er det dig selv, der har de evner?

Jeg krydser altså virkelig fingre, for at det besøg hos ørelægen imorgen ender i tid til dræn!!!! Ellers forstår jeg da ingenting længere!

Åh, hvor jeg kender det med at h*n ikke vil sove! Når Ida skal sove, ligger jeg også med hende, for ellers vil hun slet ikke sove! Hun har fået traumer over tremmesengen af en eller anden årsag, for selvom hun sover, og vi så løfter hende derover, begynder hun at græde! Det fatter jeg ikke...så hun sover mellem os pt. Jeg orker ikke at tage kampen, for jeg døjer stadig lidt med træthed om aftenen, så jeg falder i søvn sammen med hende - nogle gange sover jeg videre, mens jeg andre gange står op igen (som idag)!

Jeg kan heller ikke lige finde løsningen på at få hende til at sove i tremmesengen igen, men jeg tror ikke, det bliver, før vi flytter....jeg tænker, at det vil være lidt spild af tid, for så skal hun jo igen vænne sig til et nyt sted...så vi venter nok og tager kampen der!

Felix er da fint med motorisk, sprogligt osv. - man skal altså også huske, at straks de fejler et eller andet, kan det sagtens give "tilbagefald". Jeg var f.eks. sikker på, at Ida ville gå, inden hun var et år, men et par uger med sygdom i januar gjorde, at hun glemte, at hun egentlig var i gang med at gå! Og det ville være synd at sige, at Felix ikke har været ramt!

Hehe, jeg kan godt lide, at du er skruk! Jeg kan sagtens følge dig i, at det nok lige så meget er det at komme væk fra studierne, der trækker! Igen er jeg GLAD for, at jeg ER på den anden side af studierne, men jeg er sikker på, du nok skal klare det hele til UG og slange!

Og måske med en lille kænguru i pungen om et års tid!

Anmeld

2. april 2012

Mettemus

TILLYKKE med ham Anne! Det kan vist blive ved med at komme bag på os hvor store de bliver. Engang skal de konfirmeres - hvor vildt er det lige??

Han er nu bare så dygtig ham Felix - både motorisk og sprogligt! Kan godt forstår i helt får lyst til at trække i håndbremsen engang imellem når han er så hurtig.

Hvad sagde ørelægen til jer i dag?  for at i fik lagt dræn i på hjemvejen. Det er så synd for ham at han skal have ondt, og synd for jer at i skal have en syg lille mand. Jeg kan godt forstå at  putningen foregår som den gør - vores principper er også røget ud til fordel for nattesøvn flere gange. Lige for tiden er jeg dog ret skrap, for ingen af os sover godt hvis han skal ligge i vores seng, så sidder jeg hellere og putter ham i 15-30 minutter. Men der bliver ikke sagt ret mange pæne ord kl . XX om natten, det er helt sikkert!

Og hvor jeg kender det med at være kørt helt død i studierne. Jeg skal skrive én opgave og til en mundtlig eksamen. Afleveringsfristerne ligger ret tidligt i år, så jeg skal til at i gang. Det giiiider jeg bare ikke! Øv hvor kan jeg bare mærke at alt i min krop stritter imod. Men det er jo bare ris til egen r** hvis jeg får det udskudt alt for længe. Så bliver jeg i hvert fald ikke sjov at være sammen med i ugen op til. Nogen på mit hold er også kommet i tanke om at det kunne være fedt at tage på tur til KBH for at se et eller andet gammelt arkiv med en gammel samling af gamle skrifter. Jeg har sagt, at jeg ikke kunne komme med. Jeg er sikker på at holdet tror, at jeg er alene med Laurits, fordi det er mig der skal gøre ALT - aflevere, hente, made, vaske, sørge for at han trækker vejret - men i virkeligheden er det fordi jeg ikke gider deltage i noget som helst. Jeg har set mig sur på det fag, og nu er der ikke noget der kan rette op på det. Underviseren er heldigvis meget forstående, så det er da i det mindste meget rart. Nå, et lille sidespring...

Glæder mig til en forhåbentligt positiv update fra ørelægen

Knus til jer

Anmeld

2. april 2012

DK

Stort tillykke! Det lyder jo til at i havde en rigtig dejlig dag alle tre. Hvor ser han bare stor ud på billederne! Ihh noget vemodigt at alle nu er over 1 år. Suk. Hvor ER tiden blevet af?

Træls træls træls med MØB. Jeg håber jeres akuttid har givet pote, og at du nu har en tid til dræn! Det er dælme en hård omgang for jer og Felix når han så tit har ondt i ørene.

Mht udd: Jeg er pt 1 uge og 2 dage fra målet og jeg gider alligevel heller ikke mere. Overhovedet. Ihh min motivation er væk. Tror det er fordi jeg nu ved jeg ER bestået. Så giiiiider jeg bare ikke mere. MEN som det er nu uden konklusion og med 1 mia. kommafejl og "hans" istedet for "sit" osv. så er der desværre lidt vej endnu! Kan kun sige go go go. Vi kan/må klare det

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

piadas skriver:

TILLYKKE TILLYKKE!

Det er bare så vildt - tiden går bare så stærkt! Jeg nægter, at det skal gå så stærkt med den næste og sidste!

Hvor er han bare dejlig og sikke en fin kage, han fik! Hvem var det, der havde været i gang? Er det dig selv, der har de evner?

Jeg krydser altså virkelig fingre, for at det besøg hos ørelægen imorgen ender i tid til dræn!!!! Ellers forstår jeg da ingenting længere!

Åh, hvor jeg kender det med at h*n ikke vil sove! Når Ida skal sove, ligger jeg også med hende, for ellers vil hun slet ikke sove! Hun har fået traumer over tremmesengen af en eller anden årsag, for selvom hun sover, og vi så løfter hende derover, begynder hun at græde! Det fatter jeg ikke...så hun sover mellem os pt. Jeg orker ikke at tage kampen, for jeg døjer stadig lidt med træthed om aftenen, så jeg falder i søvn sammen med hende - nogle gange sover jeg videre, mens jeg andre gange står op igen (som idag)!

Jeg kan heller ikke lige finde løsningen på at få hende til at sove i tremmesengen igen, men jeg tror ikke, det bliver, før vi flytter....jeg tænker, at det vil være lidt spild af tid, for så skal hun jo igen vænne sig til et nyt sted...så vi venter nok og tager kampen der!

Felix er da fint med motorisk, sprogligt osv. - man skal altså også huske, at straks de fejler et eller andet, kan det sagtens give "tilbagefald". Jeg var f.eks. sikker på, at Ida ville gå, inden hun var et år, men et par uger med sygdom i januar gjorde, at hun glemte, at hun egentlig var i gang med at gå! Og det ville være synd at sige, at Felix ikke har været ramt!

Hehe, jeg kan godt lide, at du er skruk! Jeg kan sagtens følge dig i, at det nok lige så meget er det at komme væk fra studierne, der trækker! Igen er jeg GLAD for, at jeg ER på den anden side af studierne, men jeg er sikker på, du nok skal klare det hele til UG og slange!

Tak Pia!!

Heldigvis var dagens ørelæge fantastisk sød, hilste på Felix som det første, og sagde også farvel til ham først, da vi skulle gå. Der er væske i øret, men det er helt "nyt og friskt" og derfor en eftervirkning af den sidste MØB. Derfor syntes han det var lidt overkill at lægge dræn, da den væske strengt taget (og med foråret = mindre sygdom i betragtning) bør kunne forsvinde selv. Han vil gerne se på Felix igen om en måned, og bliver der noget inden, skal vi ringe - vi er i systemet nu, så det er ørelægen der skal ordinere penicillin til en MØB fremover, istedet for egen læge.

Øv hvor træls at Ida heller ikke vil sove i sin seng! Jeg ville gøre som dig - det virker skørt at øve sovning når I skal flytte inden så længe. Vi ventede også med at flytte Felix til "alene-sovning" før vi var flyttet der i sommers, ellers tror jeg vi kunne være startet forfra. I dag har jeg forsøgt (=forsøger pt...) at putte ham i egen seng, og så gå derind hver 5./7. minut og kigge til ham.. Jeg ved ikke helt om det kommer til at lykkes, men vi har jo en hel uge hvor vi kan sove lur om formiddagen (altså Jørn og jeg) så hellere forsøge at få ham tilbage i vanen nu, end efter påske.. 

På den ene side trækker det helt vildt, at begynde PB i foråret næste år... på den anden side er der meget der taler for, at jeg bliver færdig og begynder at søge jobs inden vi begynder projektet... vi må se til den tid, hvor skruk jeg er, hvordan Felix har det, vores parforhold osv... 

(skal vi ikke snart set et mavebillede?)

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

piadas skriver:

TILLYKKE TILLYKKE!

Hov, og jeg har selv lavet kage ja!

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

TILLYKKE med ham Anne! Det kan vist blive ved med at komme bag på os hvor store de bliver. Engang skal de konfirmeres - hvor vildt er det lige??

Han er nu bare så dygtig ham Felix - både motorisk og sprogligt! Kan godt forstår i helt får lyst til at trække i håndbremsen engang imellem når han er så hurtig.

Hvad sagde ørelægen til jer i dag?  for at i fik lagt dræn i på hjemvejen. Det er så synd for ham at han skal have ondt, og synd for jer at i skal have en syg lille mand. Jeg kan godt forstå at  putningen foregår som den gør - vores principper er også røget ud til fordel for nattesøvn flere gange. Lige for tiden er jeg dog ret skrap, for ingen af os sover godt hvis han skal ligge i vores seng, så sidder jeg hellere og putter ham i 15-30 minutter. Men der bliver ikke sagt ret mange pæne ord kl . XX om natten, det er helt sikkert!

Og hvor jeg kender det med at være kørt helt død i studierne. Jeg skal skrive én opgave og til en mundtlig eksamen. Afleveringsfristerne ligger ret tidligt i år, så jeg skal til at i gang. Det giiiider jeg bare ikke! Øv hvor kan jeg bare mærke at alt i min krop stritter imod. Men det er jo bare ris til egen r** hvis jeg får det udskudt alt for længe. Så bliver jeg i hvert fald ikke sjov at være sammen med i ugen op til. Nogen på mit hold er også kommet i tanke om at det kunne være fedt at tage på tur til KBH for at se et eller andet gammelt arkiv med en gammel samling af gamle skrifter. Jeg har sagt, at jeg ikke kunne komme med. Jeg er sikker på at holdet tror, at jeg er alene med Laurits, fordi det er mig der skal gøre ALT - aflevere, hente, made, vaske, sørge for at han trækker vejret - men i virkeligheden er det fordi jeg ikke gider deltage i noget som helst. Jeg har set mig sur på det fag, og nu er der ikke noget der kan rette op på det. Underviseren er heldigvis meget forstående, så det er da i det mindste meget rart. Nå, et lille sidespring...

Glæder mig til en forhåbentligt positiv update fra ørelægen

Knus til jer

Det går bare aaaalt for stærkt!! Jeg håber vi skal følges med de næste babyer, når nu de andre overhaler indenom og alt muligt, mens vi bare knokler med uddannelser...

Der er flere på mit studie der direkte har spurgt: "Jamen, er du da alene med ham?" ...  Og underviserne er ikke særligt forstående synes jeg ikke... Fx den der overnatningstur. Jeg magter ikke at deltage, vi skal sejle, synge norske fællessange og sove i telte mm. om ca. 3 uger... jeg bliver da blå af kulde, og alt mulig andet skidt. Så jeg pjækker! Og er nødt til at undskylde mig med sygdom, for der er ingen forståelse for hente/bringe-barn problematik og lignende... 

Jeg har skrevet om besøget hos ørelægen lidt længere oppe, i mit svar til Pia!.. 

Knus til Jer også!

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

DK skriver:

Stort tillykke! Det lyder jo til at i havde en rigtig dejlig dag alle tre. Hvor ser han bare stor ud på billederne! Ihh noget vemodigt at alle nu er over 1 år. Suk. Hvor ER tiden blevet af?

Træls træls træls med MØB. Jeg håber jeres akuttid har givet pote, og at du nu har en tid til dræn! Det er dælme en hård omgang for jer og Felix når han så tit har ondt i ørene.

Mht udd: Jeg er pt 1 uge og 2 dage fra målet og jeg gider alligevel heller ikke mere. Overhovedet. Ihh min motivation er væk. Tror det er fordi jeg nu ved jeg ER bestået. Så giiiiider jeg bare ikke mere. MEN som det er nu uden konklusion og med 1 mia. kommafejl og "hans" istedet for "sit" osv. så er der desværre lidt vej endnu! Kan kun sige go go go. Vi kan/må klare det

Tak Ditte, ja hvem stjal tiden!?

Ingen dræntid desværre, mit svar til Pia byder på en lidt mere fyldestgørende forklaring, som jeg ikke tænkte jeg behøvede at skrive i alle svarene

Hvis du får brug for grammatikhjælp så sig til - jeg kan godt kigge på det Hvor er det vildt at du er færdig lige om lidt! Sindsygt! Vi klarer det! Selvfølgelig gør vi det!

Anmeld

2. april 2012

Elvers

Tillykke med ham den smækre Felix!  Dejlige billeder af ham på hans første fødselsdag! Og sejt, at du har lavet de kager selv 

Godt det var en sød ørelæge - det lyder til, at I er tilfredse med den foreløbige dom...

nu har jeg også lige læst din anden tråd om putning, og seperationsangsten er virkelig også taget til herhjemme! Otto er ikke svær at putte, men vågner til gengæld efter noget tid og står op sin seng og rækker armene op - så han sover ved siden af mig resten af natten... Han skal have al den tryghed han kan rumme, og så skal han nok komme til at sove i sin egen seng hele natten på et tidspunkt(håber jeg)

Håber på at MØB er et overstået kapitel for jer

Anmeld

2. april 2012

AnneBJ

Elvers skriver:

Tillykke med ham den smækre Felix!  Dejlige billeder af ham på hans første fødselsdag! Og sejt, at du har lavet de kager selv 

Godt det var en sød ørelæge - det lyder til, at I er tilfredse med den foreløbige dom...

nu har jeg også lige læst din anden tråd om putning, og seperationsangsten er virkelig også taget til herhjemme! Otto er ikke svær at putte, men vågner til gengæld efter noget tid og står op sin seng og rækker armene op - så han sover ved siden af mig resten af natten... Han skal have al den tryghed han kan rumme, og så skal han nok komme til at sove i sin egen seng hele natten på et tidspunkt(håber jeg)

Håber på at MØB er et overstået kapitel for jer

Tak for roserne!

Jo, indtil videre er vi tilfredse. Jeg tænker at narkose og dræn + efterfølgende kontroller, jo heller ikke er lykken, hvis foråret nu bare kunne komme igang, og der ikke bliver flere problemer..

Dejligt at høre at det ikke kun er her vi slås med seperationsangst. Jeg tror virkelig det er det det drejer sig om! Især nu hvor ørerne er kigget på, og ørelægen sagde vi har hævet hans seng perfekt og gjort alt hvad vi kan. Han kan stadig have lidt ondt, men det er når han skriger, og det gør han først når vi går... Han vil meget gerne holde (især mig) i hånd, både dag og nat, så det får han lov til. Jeg ligger på en madras ved siden af hans seng, og når han begynder at klynke i søvne, tager jeg uden at snakke, ham i hånden, og han sover med det samme videre.. 

Jeg kan huske vi har været igennem det én gang før. Altså 1-2 uger hvor han overhovedet ikke ville sove alene, og vi "føjede" ham, og gav ham den tryghed han søgte, og vupti sov han alene igen.. Vi må håbe tiden løser det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.