Hej er der nogle der kan hjælpe mig jeg vil gerne værgravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

babyMark

Anonym skriver:

Min kæreste er 19 år bliver 20 her til juli og er udlært om 1 år og da hjemme står selv for indkøb af mad og skal selv lave mad og fyre så vi  har self lidt arfaring med at bo selv, men det er self ikk helt det samme. Min forventedeuddannelse vare i 7 år og det syntes jeg er for lang tid at vente med at få børn. 

Hvad vil i gøre?

VENT!!

Men man kan sagtens få børn som studerende - det kan også være en fordel i forhold til fleksibillitet med tid.

I skal med en baby lige pludselig sætte jeres egne behov helt i bagerste række - baby kommer altid først og der er ikke længere noget der hedder frihed, men ansvar, ansvar og ansvar. Og det vil være godt at have prøvet at bo sammen og have oplevet at være i pressede situationer sammen, for det at have et spædbarn sammen vil drive jer ud i meget pressede situationer.

Og så kommer I til at skulle deles om at være forældre for jeres kommende barn, også selvom I eventuelt skulle gå fra hinanden.

Men prøv at lave en fordele/ulempe liste som situationen er nu...og så prøv at forestille jer selv 5 år ældre og så lav den samme liste, hvor I forestiller jer selv 5 år ældre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

UngMor17

Jeg synes i skal vente, til den dag hvor i SLET ikke er i tvivl  Hvis i bare er en smule i tvivl, så lad være at få børn endnu. For så betyder det i måske ikke er helt ''klar''. Men det mener jeg nu ikke har noget med alderen at gøre. Jeg er selv kun 17 år, og venter en datter til maj måned. Og jeg klare mig da fantastisk, da jeg både har en kæreste og familie der støtter mig, både økonomisk, men også med alt andet. Det er skam ikke fordi jeg siger du skal få et barn nu, for jeg er ikke i tvivl om det er hårdt. Men det er nu mere det, at folk siger man ikke kan byde sit barn noget, når man ingen uddannelse har endnu  Der er jeg meget uenig. SELVFØLGELIG kan du da det, hvis du har styrken, viljen, familien, og kæresten der bakker op og støtter! Om man er 17 eller 40 år er jeg sikker på man kan være en ligeså god mor. Gør hvad du/I føler er det rigtige. Men ha' da lige i bagtankerne med hensyn til økonomien og sådan nogle ting, for det er dyrt. Jeg fik lidt et chok efter vi lige pludselig havde brugt omkring de 12-13.000 allerede, og det er kun starten. Men tilgengæld er det alle pengene værd, hvis man har dem!  Håber du træffer den rigtige beslutning. 

Anmeld

1. april 2012

AMtrier

Anonym skriver:

Hej jeg er en pige på 17 år bliver 18 her til maj og min kæreste og jeg vil gerne ha børn. Vi bor sammenhjemme ved mine forældre og vi ved ikke om vi skal få et barn nu.Hver gang jeg er ude i byen og jeg ser børn/ babyer får jeg bare mere lyst til børn og ved ikke om jeg skal få et nu for skal først starte på minudddannelse her til sommer, men ved ikk om vi har råd eller hvor meget det koster. 

Så kan i ikke hjælpe mig

jeg forstår helt klart den følelse af at du gerne vil have barn.. men skal jeg være helt ærlig synes jeg den er en meget dum ide som din situation er lige nu,..
en ting er at kunne lide ideen om at have et barn.. en anden ting er at kunne klare det i virkeligheden.. og lige meget hvor meget du klare derhjemme kan det aldrig måle sig med alt det du skal ordne når du bor for dig selv.. sådan noget som økonomi, forsikringer regninger og så videre ordner ikke sig selv. derudover skal du regne med at det kommer til at koste 3-4 tusinde om måneden at have et lille barn..
undskyld hvis det lyder lidt for negetivt. Det vil jo til hver en tid være jeres valg. men for jeres egen skyld så vent.. gå i gang med din uddannelse. du kan sagtens holde barsel under uddannelse, det er der rigtig mange som gør og det er bestemt en meget bedre ide at starte først og blive lidt ældre og have en stabil hverdag, boligsituation og økonomi og så længe i stadig bor hjemme er i jo selv stadig børn ? i har ikke fået lov at udforske voksenlivet endnu. det hele er ikke bare lutter lagkage...
er sikker på at i vil kunne give et barn alt det kærlighed det har brug for, men alt andet bliver bare nødt til at være iorden ellers er det desværre ikke nok ..
jeg forstår godt dine tanker, og det er helt normalt at man har de tanker i din alder hvor man først nu er ved at løsrive sig fra sine egne forældre. vent vent vent... der er mange andre ting du kan gøre for at blive "voksen" i må have andre drømme som i kan forfølge først og vente til i bliver ældre og ved hvad det hele indebære. for det kan man UMULIGT vide så længe man bor hjemme. kom ud og udforsk livet!

jeg ønsker jer alt helt og lykke frem over

kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.