Anonym skriver:
Hej jeg er en pige på 17 år bliver 18 her til maj og min kæreste og jeg vil gerne ha børn. Vi bor sammenhjemme ved mine forældre og vi ved ikke om vi skal få et barn nu.Hver gang jeg er ude i byen og jeg ser børn/ babyer får jeg bare mere lyst til børn og ved ikke om jeg skal få et nu for skal først starte på minudddannelse her til sommer, men ved ikk om vi har råd eller hvor meget det koster.
Så kan i ikke hjælpe mig
jeg forstår helt klart den følelse af at du gerne vil have barn.. men skal jeg være helt ærlig synes jeg den er en meget dum ide som din situation er lige nu,..
en ting er at kunne lide ideen om at have et barn.. en anden ting er at kunne klare det i virkeligheden.. og lige meget hvor meget du klare derhjemme kan det aldrig måle sig med alt det du skal ordne når du bor for dig selv.. sådan noget som økonomi, forsikringer regninger og så videre ordner ikke sig selv. derudover skal du regne med at det kommer til at koste 3-4 tusinde om måneden at have et lille barn..
undskyld hvis det lyder lidt for negetivt. Det vil jo til hver en tid være jeres valg. men for jeres egen skyld så vent.. gå i gang med din uddannelse. du kan sagtens holde barsel under uddannelse, det er der rigtig mange som gør og det er bestemt en meget bedre ide at starte først og blive lidt ældre og have en stabil hverdag, boligsituation og økonomi

og så længe i stadig bor hjemme er i jo selv stadig børn ? i har ikke fået lov at udforske voksenlivet endnu. det hele er ikke bare lutter lagkage...
er sikker på at i vil kunne give et barn alt det kærlighed det har brug for, men alt andet bliver bare nødt til at være iorden ellers er det desværre ikke nok

..
jeg forstår godt dine tanker, og det er helt normalt at man har de tanker i din alder hvor man først nu er ved at løsrive sig fra sine egne forældre. vent vent vent... der er mange andre ting du kan gøre for at blive "voksen" i må have andre drømme som i kan forfølge først og vente til i bliver ældre og ved hvad det hele indebære. for det kan man UMULIGT vide så længe man bor hjemme.

kom ud og udforsk livet!
jeg ønsker jer alt helt og lykke frem over
kram herfra
Anmeld