Hej er der nogle der kan hjælpe mig jeg vil gerne værgravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.326 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. april 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg er en pige på 17 år bliver 18 her til maj og min kæreste og jeg vil gerne ha børn. Vi bor sammenhjemme ved mine forældre og vi ved ikke om vi skal få et barn nu.Hver gang jeg er ude i byen og jeg ser børn/ babyer får jeg bare mere lyst til børn og ved ikke om jeg skal få et nu for skal først starte på minudddannelse her til sommer, men ved ikk om vi har råd eller hvor meget det koster. 

Så kan i ikke hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Tulle28

Vent! I er så unge og kan, undskyld jeg siger det, ikke tilbyde barnet andet end kærlighed på nuværende tidspunkt. Det er hårdt at få børn og alt andet end romantisk. Har I ikke andre drømme end at blive forældre?

Anmeld

1. april 2012

LR85

først og fremmest.

Vent dog til i har prøvet a bo for jer selv. Det er da en vigtig ting at have prøvet.

For det andet, så tag det uddannelse du vil, for når man først har børn er det meget svært at få økonomien til at hænge sammen og holde fast i en uddannelse.

Vente, bare et par år.

De fleste synes børn ser søde ud, men der er altså vældig meget mere end bare 'ser søde ud'

Anmeld

1. april 2012

Becks

Anonym skriver:

Hej jeg er en pige på 17 år bliver 18 her til maj og min kæreste og jeg vil gerne ha børn. Vi bor sammenhjemme ved mine forældre og vi ved ikke om vi skal få et barn nu.Hver gang jeg er ude i byen og jeg ser børn/ babyer får jeg bare mere lyst til børn og ved ikke om jeg skal få et nu for skal først starte på minudddannelse her til sommer, men ved ikk om vi har råd eller hvor meget det koster. 

Så kan i ikke hjælpe mig

Ærligt? Så synes jeg bestemt I skal vente..

I er ikke så gamle endnu, og hvis I får et barn nu, skal I huske det ikke bare er et I aflevere tilbage når det bliver for håtdt (Eller trættende)

Jeg synes I skal have jer en uddannelse først og have jeres eget sted at bo..

At du får mere lyst til børn når du ser dem, tror jeg er en naturlig reaktion for en kvinde, måske det er moderinstinket der kommer frem..

Det er ikke billigt at få børn.. Du skal tænke på alle de ting I skal bruge til den lille.. Barnevogn, tremmeseng, puslebord, tøj etc. Hvis du ikke kan amme, skal I også bruge penge på erstatning, flasker, så er der bleer osv. osv. osv.

Anmeld

1. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Så kan i ikke hjælpe mig

bare den lille del som at få babyen, fra du bliver gravid til du føder skal der købes ting for omkring 13.000 til 17.000 kr... det er meget DYRT at få børn, og jeg kan bestemt ikke anbefale at du får børn mens du bor hjemme hos mor og far..

derudover syndes jeg du skal tænke dig rigtig rigtig rigtig godt om!!!

du er som du selv skriver kun 17 år, og har hele livet foran dig.. får du børn er det slut med fester, slut med druk, slut med smøger(hvis du er ryger).. i nogle tilfælde ryger sex livet også.. det er ikke bare lutter lagkage at få børn..

jeg er selv 22 år og er blevet overrasket over hvor MEGET dit liv ændre sig når man skal være mor!

jeg håber du tager den rigtig beslutning og virkelig tænker dig godt om..

lad være med at få børn for DIN skyld, men gør det for børnenes skyld! 

held og lykke!

Anmeld

1. april 2012

Gaia

Altså synes I skal vente. Min begrundelse er: 1 i bor stadig hjemme ved dine forældre. Dette er der intet i vejen for, men det betyder at i modenheds mæssigt nok ik helt er der enDnu. Synes i skal starte med at få jeres eget hjem. Når I flytter rigtigt hjemmefra vil i modnes helt vild samtidig med at i kan præve at være unge uafhængige i en periode. 2. Jamen en lille baby koster ca. 1000-2000 om mdr. Hvis du ammer er det selvf. Billigere, men på et tidspunkt skal babyen jo have fast føde. Alene bleerne løber op i ca. 600 kr om måneden hos de helt små. Hvis man regner med de skider 6 gange i døgnet. Derudover kommer nogle dyre engangsomkostninger som barnevogn, seng, tøj, legetøj, pudslebord, pusleting osv. Her kan prisen meget meget nemt være over 10.000 kr. Alene for barnevognen, hvis i køber den fra ny, skal i nok regne med en pris på 4000 plus lavt sat. Fra brugt ca. 2000. Så det er faktisk ret dyrt og hvis i begge har hjemmeboende su, så vil jeg ikke mene i har råd til det plus at bo selv, som jeg jo mener man i det mindste skal have prøvet inden bærn sættes i verden. 3. At have et lille barn og studere ved siden af, kan være rigtig hårdt. Bare spørg de dygtige unge mødre herinde. Vil næsten væde med at de vil sige, det er benhårdt til tider. Desuden ryger din uafhængighed I en sådan grad at du ikke kan forestille dig det inde. Så fester, studieture, cafe aftener osv. Skal du være indstillet på ryger sig en tur. Et er at se babyer ude i byen og blive skruk, noget andet er at have et barn 24 timer i døgnet. Hvor du til en hver tid skal tilsidesætte dine behov -alene det at få tid til at gå i bad, læse en bog eller have hænderne fri. Kan være en luxus du ikke har de første mange uger.. Så tænker du sikkert: jamen så kan min mor, far, kæreste sidde med barnet. Sådan tænkte jeg også inden jeg blev mor. Men hved du hvad, måske barnet skriger trøstesløs lige så snart du giver slip på det. Og ferved bliver hverken badet eller det at have hænderne fri en glæde, men mere huehej vilde dyr -agtigt. Synes du skal give dig lov til atvære ung og sorgeløs i nogle år endnu. Prøv at flytte hjemmefra med klæresten, se hvordan det er og nyd hinanden. Få din uddannelse først og så se om i ikke kan vente med barn til i er omkring de 20 år.  

Anmeld

1. april 2012

Levi&LilysMor

Jeg ville også som de andre sige vent til du har din uddannelse og din kæreste hans og så skal i slet ikke bo ved dine eller hans forældre.

Jeg tænkte slet ikke på at få børn i den alder, der skal man have det sjovt og uddanne sig.

Anmeld

1. april 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste er 19 år bliver 20 her til juli og er udlært om 1 år og da hjemme står selv for indkøb af mad og skal selv lave mad og fyre så vi  har self lidt arfaring med at bo selv, men det er self ikk helt det samme. Min forventedeuddannelse vare i 7 år og det syntes jeg er for lang tid at vente med at få børn. 

Hvad vil i gøre?

Anmeld

1. april 2012

Risen

Hmm.. Jeg er nok en af dem der går lidt imod. - Men synes dog også 17 år er meget tidligt,  især, når vi stadig bor hjemme og ikke har fået et "selvtændigt" liv endnu

Men det der med "VENT til du har fået din uddannelse", er jeg absolut ikke enig i. Jeg er selv i fuld gang med lærersemi, og hold da fast hvor jeg nyder at kunne hente min datter kl 13 hver eneste dag, frem for dem som har taget sin uddannelse og henter kl 16-17  

Det er da selvfølgelig hårdt, men samtidig et kæmpe privilegium ..

Så mit råd er, at du skal vente nogle år endnu, men at uddannelse altid kan komme, så længe du kan holde dig selv i ørene

kh

Anmeld

1. april 2012

LR85

Anonym skriver:

Min kæreste er 19 år bliver 20 her til juli og er udlært om 1 år og da hjemme står selv for indkøb af mad og skal selv lave mad og fyre så vi  har self lidt arfaring med at bo selv, men det er self ikk helt det samme. Min forventedeuddannelse vare i 7 år og det syntes jeg er for lang tid at vente med at få børn. 

Hvad vil i gøre?

VENT.

Kom igang med din uddannelse. Det er godt nok lang tid a være på SU og under uddannelse med et barn.

Begynd dog på din uddannelse, tag et sabbatår på et tidspunkt.

Måske har kæresten og dig også lyst til a prøve a rejse sammen, nyde jeres ungdom sammen.

Det er jo ikke bare ren idylidk lykke a få et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.