Uro i benene :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Blirnokaldrigfru

Tak for jeres svar Må prøve det med at lægge oppe med benene i aften..

Motion? Jeg går rigtig meget på arbejde (arbejder i købmandsbutik), så synes jo benene bliver bevæget en del i løbet af dagen?

Og strømperne må jeg have fat i!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

ønskebørn74

Frk P. skriver:

Hej piger..

Nu er det sådan at jeg efterhånden har nået 25. uge - og er dermed kommet så langt, at benene kramper og kildrer om natten Ligemeget om de bliver masseret om natten når det står på, eller om jeg strækker ud inden jeg skal i seng - hjælper det ikke

Hvad har i andre gjort, for at få en nogenlunde nattesøvn? For at undgå kramper og kildren? Jeg arbejder stadig, så er vigtigt jeg får min søvn :/ og kæresten er ved at blive sindssyg af at jeg vækker ham om natten, for at han skal massere mit ben :/

prøv med venepumpe øvelser.. du finder dem på nettet..

Anmeld

1. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Uha har samme problem her! I nat var jeg vågen fra kl 1.45-5 inden jeg faldt i søvn. 

Nu ér jeg bare begyndt at trisse ind og lægger mig med I-paden i gæsteværelset. Er til at blive skør af! Vh stine

Anmeld

2. april 2012

crille

Gode tips  

Anmeld

2. april 2012

Mother-love

Det døjede jeg også meget med. Selvom jeg gik sygemeldt hele min graviditet. Det er tegn på dine ben er overbelastet. Har du et arbejde der kræver du står meget op?
Jeg kunne ikke gøre noget ved mit andet end at slappe mere af. Og så kunne det nogen gange hjælpe lidt at få benene lidt opad. Det er ihvertfald godt at gøre om dagen.
Jeg ved det er overbelasting fordi da mine forældre havde bageriog jeg stod i forretningen havde jeg ekstremt meget bøvl med uro i benene. Men de sidste tre måneder inden bageriet blev solgt stod vi lige pludselig kun med mig tilbage i butikken, så jeg arbejdede fra kl 5 til kl 18 hver dag undtaget i weekenderne hvor mine forældre tog de dage.
Du kan også se det hvis du er begyndt at få blodkar springninger på benene så skal du ihvertfald til at finde en løsning på at få slappet noget mere af eller sygemeldes. For det er ikke sundt for kroppen. Da den er under pres i forvejen pga din graviditet.

Anmeld

2. april 2012

Team Putte

Frk P. skriver:

Hej piger..

Nu er det sådan at jeg efterhånden har nået 25. uge - og er dermed kommet så langt, at benene kramper og kildrer om natten Ligemeget om de bliver masseret om natten når det står på, eller om jeg strækker ud inden jeg skal i seng - hjælper det ikke

Hvad har i andre gjort, for at få en nogenlunde nattesøvn? For at undgå kramper og kildren? Jeg arbejder stadig, så er vigtigt jeg får min søvn :/ og kæresten er ved at blive sindssyg af at jeg vækker ham om natten, for at han skal massere mit ben :/

Døjer selv med det samme

Jeg bruger støttestrømper når jeg ved jeg skal gå og stå meget (Er sygemeldt så det er ik hver dag) og når jeg så kommer hjem er det om at ligge højt med benene 5 min er dog ikke nok for mig, jeg ligger mig gerne på sofaen om aftenen og ser et program på en halv til hel time med benene højt. Kommer uroen når du ER gået i seng hjælper det for mig at putte en pude eller ekstra dyne mellem benene, der hvor det nu er værst. Nogle gange er det midt på skinnebenet og andre gange tættere på knæet

Anmeld

2. april 2012

Chevro

Har du prøvet at lave nogle øvelser hvor du dræner kroppen for væsker? For det hjælper nemlig intet bare at have benene oppe, det virker ikke for venepumperne, og man får ofte bare lukket for tilførslen ved lysken når man tager benene opad, og slet ikke fordi folk ikke får drænet oppefra og ned.

Går du til noget graviditetsvømning? Det er en super god ide, fordi vandet giver et pres på dine ben, og du får trænet og drænet samtidig med at den fys der har holdet, kan give dig en masse øvelser osv.

Anmeld

2. april 2012

Muffinmus

Frk P. skriver:

Tak for jeres svar Må prøve det med at lægge oppe med benene i aften..

Motion? Jeg går rigtig meget på arbejde (arbejder i købmandsbutik), så synes jo benene bliver bevæget en del i løbet af dagen?

Og strømperne må jeg have fat i!!!

at gå rundt på jobbet er desværre ikke motion, bare bevægelse.-)

Og netop fordi du står-går meget, vil det ophobe sig i dine ben, derfor andet motion, svømning osv i stedet for...og benene op i luften så du kan komme af med det:-)

Anmeld

2. april 2012

Blirnokaldrigfru

Sikke mange fine og gode tanker og råd! jeg står og går hele dagen på arbejde, vi står også ved kassen nemlig (købmandsbutik), så ja mine ben er jo meget i brug - og jeg har taget 8 kg på allerede, så de løfter jo efterhånden en del mere end de plejer?

Jeg har tænkt at begynde til svømning nu her - håber det hjælper så! og støttestrømper - må jeg bare have købt med det samme!! det med øvelser - jeg har prøvet at strække ud, men uden held? og en pude mellem knæene hjælper mig ikke Jeg vågner pga. uroen midt nat ca, og sover så faktisk ikke rigtig mere før vækkeuret ringer - total frustrerende! Må prøve jeres forskellige råd og se hvad jeg kan bruge!!

Tak alle sammen hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.