Undgå store børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Kløver

Anonym skriver:

Nej det gjorde jeg ikke. Jeg er ikke særlig stor selv og tog også kun 7 kg. på.. Så måske det er genetisk  Hverken min mand eller jeg var særlig store da vi blev født, så synes det er lidt mærkelig.

Jeg har ikke været til jordemoder endnu, men vil da helt sikkert snakke med hende om hende

Tror heller ikke man kan se om man får stort eller lille barn, min søn var meget lille, tog meget lidt på men min mave voksede rigtig meget.

Hm ved ikke, nogle får store børn andre ikke, men måske du kan gøre noget

Hvis du er bange for at sprække, skulle nogle fødestillinger være bedre end andre, og har også hørt det skulle være forebyggende, op til at massere mellemkødet med babyolie hver dag, for at gøre det mere smidigt, bla ved at øge blodgennemstrømningen, men kan være jm også kan give nogle råd der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Maise86

Anonym skriver:

Det er nok en blandning. Jeg synes egentligt ikke det var så slemt at briste, jeg var hurtigt ovenpå igen. Men vil gerne undgå de ekstra dage på sygehuset pga. af bristningen  

Jeg tror ikke rigtig man kan spise anderledes for at undgå store børn. Vil bare sige aatjeh virkelig bliver ked af det når jeg hører at folk ikke ønsker store børn fordi de ikke er ligeså lækre som små. Min første fødte vejede 4160 gr og hun var da mindst ligeså lækker og skøn som lillebror, der kun vejede 3550. 

Jeg håber at du vender dig til tanken om at nr 2 også kan være en stor og lækker baby

Anmeld

1. april 2012

vitapigen

Jeg kan godt følge din tankegang, men tror oftest det er genetisk

Jeg selv ELSKER store baby'er og har også én selv  Men den største ulempe er at hun er så tung og det synes jeg ikke er særlig fedt  Så jeg håber også at den næste vejer lidt mindre  Men kun fordi jeg er en slapssvans

Anmeld

1. april 2012

MortilCilas

Min far vejed 4500g ved fødslen, jeg vejed omkring 3400g, knægtens far omkring 3200g og vi fik Cilas på 4140g, jeg spiste ret meget slik! Men tror han var blevet stor alligevel

Anmeld

1. april 2012

Muffinmus

så i et fødselsprogram at ud over at man kan undgå sukkersyge, så man kan INTET gøre for hverken at få baby til at tage på i maven, eller undgå de tager på.

Så har du i forvejen ikke sukkersyge, så gør det ingen forskel overhovedet hvad du spiser.

Anmeld

1. april 2012

kiwiol

Op til 4500 g skulle der ikke rigtig være nogen forskel på at føde.

Altså fra omkring 3 kg til 4½ kg.. da det er hovedet der er det største.. og hovedet størrelse er det samme.. Det er på kroppen at de ekstra kg. sidder, og det er ikke kroppen der for en til at briste...

Det er i hvert fald hvad jeg har fået afvide af flere jordemødre.

Det er korrekt at din kost kan have indvirkning på hvor stor barnet bliver.. Meget sukker/fed mad kan gøre at barnet bliver større.

Anmeld

1. april 2012

Sissel

Min den første vejede 3640 og nr to 4414, og det gjorde altså ikke mere ondt anden gang.. Og store tykke babyer er da så LÆKRE

Anmeld

1. april 2012

Tabula Rasa

kiwiol skriver:

Op til 4500 g skulle der ikke rigtig være nogen forskel på at føde.

Altså fra omkring 3 kg til 4½ kg.. da det er hovedet der er det største.. og hovedet størrelse er det samme.. Det er på kroppen at de ekstra kg. sidder, og det er ikke kroppen der for en til at briste...

Det er i hvert fald hvad jeg har fået afvide af flere jordemødre.

Det er korrekt at din kost kan have indvirkning på hvor stor barnet bliver.. Meget sukker/fed mad kan gøre at barnet bliver større.

Arh du, det er da vist en and. Det har intet at gøre med om moderen spiser fed mad. Det er først og fremmest genetisk, og handler dernæst om hvor godt barnet ernæres gennem navlesnor og moderkage. Hvor effektivt et flow der er. og der kan du hverken gøre fra elle, til.

Jeg kan fortælle fra mig selv, a. Jeg levede ekstremt sundt og dyrkede motion, og jeg er normalvægtig. Jeg ffik en såkaldt kæmpebaby. Og hun var og er mindst lige så lækker som de små børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.