Giv mig lidt karrierehjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

Mettemus

Hej piger,

Jeg har lige brug for lidt hjælp til et ikke babyrelateret spørgsmål:

Jeg pløjer for tiden jobopslag igennem for at finde mig et studiejob, der kunne smide lidt ekstra slanter i husholdningskassen herhjemme.

Undervejs kommer jeg forbi et undervisningsjob, som jeg bare SÅ gerne vil have og som er helt perfekt til mig - når jeg er færdiguddannet. Det er geografisk næsten ved siden af hvor vi bor, og jeg ved, at rektor vægter stærk tilknytning til lokalområdet utrolig højt. De søger ligeledes en underviser med min fagkombination - ikke en sjælden fagkombination, men det er heller ikke så ofte, at de søger begge dele på én gang.

What to do? Noget i mig SKRIGER på at søge jobbet, da det er lige præcis det, jeg har haft i tankerne de sidste par år. Problemet er jo så bare, at jeg ikke er færdig? Fagligt mangler jeg så godt som ingenting, jeg er fint på et niveau at undervise udfra, det er jeg ikke i tvivl om. Jeg er til gengæld mere nervøs for ikke at have den 30 timers praktik som ligger på 9. semester + min. to undervisningsgange med Det Rullende Universitet. Af anden relevant erfaring har jeg kun noget frivilligt arbejde som lektiehjælper for dansk flygtninge hjælp for børn fra 1-9. kl.

Men skyder jeg mig selv i foden ved at søge et job, som jeg dybest set ikke er kvalificeret til at søge før om et år? Jeg havde tænkt mig at søge praktikplads der i efteråret....

Hmm...

Hjælp! Hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

AnneBJ

Søg søg søg!!!!  Det havde jeg gjort! Hvis de takker nej, kan du jo søge praktik i efteråret, og håbe de finder ud af, at de naturligvis ikke kan undvære dig! 

Anmeld

1. april 2012

Maja88

jeg vil sige det samme som Anne...

du kan jo ikke få andet end et nej og det går nok også..

Anmeld

1. april 2012

Sofia

Du skal helt sikkert søge det Mette. Får du det her job er det jo lige meget om du har været med det rullende! Og jeg vil også mene praktikken kan være ligegyldig hvis du har joberfaring. Under alle omstædigheder synes jeg du skal lægge alle dine kræfter i ansøgningen, gøre dit aller bedste, og får du det er det MEGA sejt og hvis ikke har du gjort et godt forsøg og kan i stedet fokusere på det rullende og praktikken!

Anmeld

1. april 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

Søg søg søg!!!!  Det havde jeg gjort! Hvis de takker nej, kan du jo søge praktik i efteråret, og håbe de finder ud af, at de naturligvis ikke kan undvære dig! 

Haha du har ret - hvis jobbet er perfekt til mig, må jeg jo også være perfekt til jobbet?

Jeg overvejede bare om det ville sætte mig i et useriøst lys hvis jeg søger nu og så måske igen til efteråret/foråret?

Anmeld

1. april 2012

Mettemus

Maja88 skriver:

jeg vil sige det samme som Anne...

du kan jo ikke få andet end et nej og det går nok også..

Tak for svar

Ja du har nok ret.... jeg får det da i hvert fald slet ikke hvis jeg ikke søger

Anmeld

1. april 2012

Sofia

Mettemus skriver:

Haha du har ret - hvis jobbet er perfekt til mig, må jeg jo også være perfekt til jobbet?

Jeg overvejede bare om det ville sætte mig i et useriøst lys hvis jeg søger nu og så måske igen til efteråret/foråret?

Slet ikke noget med et useriøst look - jeg søgte også masser af stillinger inden jeg var færdig - det viser man er engageret!

Anmeld

1. april 2012

Mettemus

Sofia skriver:

Du skal helt sikkert søge det Mette. Får du det her job er det jo lige meget om du har været med det rullende! Og jeg vil også mene praktikken kan være ligegyldig hvis du har joberfaring. Under alle omstædigheder synes jeg du skal lægge alle dine kræfter i ansøgningen, gøre dit aller bedste, og får du det er det MEGA sejt og hvis ikke har du gjort et godt forsøg og kan i stedet fokusere på det rullende og praktikken!

Ja jeg tænker, at det må give merit for praktikkerne?

Men det jeg er nervøs for er, om jeg, hvis jeg ikke får det (hvad nok er mest sandsynligt i disse tider, hvor det vrimler med færdiguddannede), har stillet mig selv i et useriøst lys. Altså - de søger også en kommunaldirektør, det job søger jeg jo heller ikke?

Anmeld

1. april 2012

Mettemus

Sofia skriver:

Slet ikke noget med et useriøst look - jeg søgte også masser af stillinger inden jeg var færdig - det viser man er engageret!

du har nok ret... Jens og jeg snakkede også om, at det vel under alle omstændigheder er godt at gøre opmærksom på, at der i lokalområdet findes én med de og de fag, og som MEGET gerne vil have et job om et års tid.

Anmeld

1. april 2012

Sofia

Mettemus skriver:

Ja jeg tænker, at det må give merit for praktikkerne?

Men det jeg er nervøs for er, om jeg, hvis jeg ikke får det (hvad nok er mest sandsynligt i disse tider, hvor det vrimler med færdiguddannede), har stillet mig selv i et useriøst lys. Altså - de søger også en kommunaldirektør, det job søger jeg jo heller ikke?

Jeg kan slet ikke se at det på nogen måde stiller dig i et useriøst lys!! Og er jo fedt hvis det giver merit!

Jeg fik løn i fredags, og det kan SÅ GODT anbefales at få et job!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.