Konfilkt med bio far.. ?????????????????????????????????!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2012

Gaia

Altså nu harjeg ikke styr på alt det andet, men vil stærkt mene at: nej han kan ikke bede dig forlade dit hjem, men han er der. Det er jo DIT hjem.. Derudover skal man jo altid sætte grænser, hvis man oplever ting som man ikke vil stå model til f.eks. Hvis han kom og ikke lavet andet end at råbe og svine jer til. Så er du ( vil jeg mene) i din gode ret til at sætte en grænse. Men du kan aldrig forhindre ham i at se hans bio barn. Måske din kæreste burde ansøge om den fuldeforældremyndighed og at du så på sigt adopterer din datter. Nej han kan ikke slæbe hvem han vil ind i jeres hjem. Samvær giver ret til at se ens barn ikke til at råde over det hjem barnet bor i. Tror samværet kan forgå hvor I synes, altså tror godt i kan sige samværet skal forgå udenfor. Men spørgsmålet er så hvor rart det er for din datter?? Her synes jeg hensynet til hende må veje højere end hensynet til jer. Uanset hvad skal det jo også være rart for hende at se sin bio. Far og skuette så rart hvis man bliver sendt ud i regnen. Ang. Telefon nummer, så tror jeg umiddelbart det vil være et rigtig dårligt signal at sende både til ham men i særdeleshed også til statsamtet. Det fremmer jo ikke samarbejdet. Tror i gavner jeres sag langt mere ved at fremstå som at I gerne vil dette. Lad ham skabe problemerne, det giver jeres mere, hvis såfaldt i frem I prøver at søge den fulde forældremyndighed.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

sandramor

Du vil nok skulle se på ham et par gange eller 3 om ugen i omkring en time eller to i starten... Da det er sådan samværet plejer at være i starten... Jeg tror bestemt ikke han kan sige at du ikke må være der... Det er jo vel også dit hjem....
Derimod vil et godt råd være at du netop ikke skal blande dig hvilket sys han gør noget du ikke er enig i... Det må være din kæreste der tager den konflikt med ham....
Jeg tror ikke det går bare at gå en tur med hende... Han skal være sammen med hende i ro og fred så de kan lære hinanden at kende.... Og det gør de jo ikke rigtig ved at i går en tur med hende...

Jeg personligt har altså kun skrevet de ting jeg gjorde som en hjælp.. Og prøver at fortælle dig at hvis du ikke formår at forholde dig så neutral som muligt så ødelægger det i for jer selv.... Og tror altså ikke at nogen af de andre har gjort andet end svaret for at hjælpe.. Og fortælle hvad og hvordan tingene plejer at fungerer i amtet...

Anmeld

30. marts 2012

TeamRocket

Oh my god! Hvor lyder du egoistisk. Come on, det her handler ikke om dig men om et uskyldigt lille barn der nu får chancen for at have sin biofar i sit liv, hvis du virkelig holder af hende, så gør du alt for at dette skal lykkedes på den lilles præmisser- om det kræver at du ikke er der under samværd, eller at du opføre dig neutralt og venligt, gør hvad det kræver for den lilles skyld! Be a man! Et hvert fjols kan være biofar men det kræver en rigtig mand at være en rigtig far. Vær den voksne i det her, gør det så problemfrit som overhovedet muligt. I er simpelthen nødt til at se det positive i at hun nu også får kærlighed fra sin biofar. Man skal støtte sine børn i tykt og tyndt- er du parat til det?

Anmeld

30. marts 2012

TeamRocket

Hvad kan der ske, altså når der er fastlagt samvær i statsamtet (som hun ønsker går igennem den vej), hvor tit resikere jeg at skulle se på ham (vil være der når han er der) , han bor som sagt meget langt væk. kan han forlange at jeg ikke må være der? hvordan skal jeg forholde mig til ham ? hvor skal jeg sætte grænsen for når jeg ikke vil finde mig i det han har gang i? kan han resikere at slæbe nogen med ind i vores hjem ? må min kæreste få nyt nr. uden at give ham det nye uden at der kommer problemer med statsamtet? behøver han overhoved komme ind i vores hjem når der er fastlagt samvær eller må vi godt gå en tur med hende imens han er der ? ville det ikke være okay hvis vi fik en fælles telefon som han kan ringe til hvis der er noget so han ikke kan skrive og gøre min kæreste ked a det ?

Du skal se på ham så tit som han får lov at have samværd, i starten skal det nok forgå hos jer, et par timer af gangen hvor han hygge med barnet, leger, giver mad og lærer sit barn at kende. Når barnet er stort nok kan han få det lidt på egen hånd, såsom gå tur og ta sin familie med så de kan møde barnet. Når barnet er over 1 år kan han vist få det på samværd hos sig selv med overnatning.

Han kan ikke sige du ikke må være i dit eget hjem. Men han kan søge om at mor + barn møder ham et andet sted, eks hotel hvis du og ham ikke kan sammen.

Det er ikke dig der skal sætte grænser men mor + barn. Egentlig har du ingen ret, og du må vist heller ikke komme til møderne i sf osv.

Han må ikke tage ta sin familie/venner osv med i jeres hjem uden jeres tilladelse- MEN han kan søge om i mødes et andet sted så hans familie kan møde hans barn.

Nej det vil være rigtig dumt af jer at skifte nr, han kan bruge det mod jer og sige i nægter at samarbejde.

Nej han behøver ikke komme i jeres hjem, somsagt kan han søge om at møde mor og barn på et hotel, cafe eller lign. Men jeg vil anbefale det forgår i jeres trygge rammer for barnets skyld.

Ja det kan i jo sagtens, evt en hjemtelefon så slipper i for han sender grimme sms'er.

Men det bedste ville være om i bare blev venner, du har ingen rettigheder til noget som helst og kan intet tillade dig, det er kun mor og far + baby der bliver taget hensyn til. Der vil også blive indkaldt til møder og hvis han ikke vil ha dig der, så har du ingen ret til at være der.

Anmeld

30. marts 2012

T.A.

sandramor skriver:

Du vil nok skulle se på ham et par gange eller 3 om ugen i omkring en time eller to i starten... Da det er sådan samværet plejer at være i starten... Jeg tror bestemt ikke han kan sige at du ikke må være der... Det er jo vel også dit hjem....
Derimod vil et godt råd være at du netop ikke skal blande dig hvilket sys han gør noget du ikke er enig i... Det må være din kæreste der tager den konflikt med ham....
Jeg tror ikke det går bare at gå en tur med hende... Han skal være sammen med hende i ro og fred så de kan lære hinanden at kende.... Og det gør de jo ikke rigtig ved at i går en tur med hende...

Jeg personligt har altså kun skrevet de ting jeg gjorde som en hjælp.. Og prøver at fortælle dig at hvis du ikke formår at forholde dig så neutral som muligt så ødelægger det i for jer selv.... Og tror altså ikke at nogen af de andre har gjort andet end svaret for at hjælpe.. Og fortælle hvad og hvordan tingene plejer at fungerer i amtet...

Det er fedt at du gider at svare på mine spørgsmål . men når det er skrevet. 

Jeg tror ikke helt du har læst min første indlæg.

han bror i K.B.H og vi i jyland så han kommer nop ikke mere ind 1 gang om måned.. så jeg kan bare se hvor det føre hen af TRO mig jeg tænker på min datter i alt dette ind på mig eller moren. 

Anmeld

30. marts 2012

Angelspot

T.A. skriver:

Jeg har ikke brug for jeres fordomme..... 

Jeg er udemærket klar over at det er hans bio barn og vil derfor blive nød til at acceptere at han kommer en gang imellem.

jeg har brug for forståelse og gode råd ikke angreb og antagelser om jeg ikke ved hvad jeg går indtil.

Det jeg ville sætte pirs på er at i ser os som 3 forældre og ikke at jeg er en normal stedfar for jeg har altid været her og set hende som min egen.

Mine spørsmål er.

Hvad kan der ske, altså når der er fastlagt samvær i statsamtet (som hun ønsker går igennem den vej), hvor tit resikere jeg at skulle se på ham (vil være der når han er der) Hvis biofar skal være i datterens liv fremover, så vil han skulle have lov at se sin datter et par gange i ugen, så de kan knytte bånd. Der vil ikke være tale om weekendsamvær i starten, da hun er alt for lille. hvis du er der når han er der, ja så er det jo så tit som i får lavet aftale om. God ide med statsamtet i forhold til tidligere konflikter!

, han bor som sagt meget langt væk. kan han forlange at jeg ikke må være der? Nej ikke hvis du bor på adressen hvor samværet foregår.

hvordan skal jeg forholde mig til ham ? I mine øjne vil du som bonusfar aldrig have rettigheder med mindre der kommer en adoption på spil, så det klogeste du kan gøre er at være imødekommende og neutral, samt at gøre hvad du synes er bedst for datteren og moderen. Lad være at spænde ben for dig selv og din kæreste, men tag imod ham, selvom han har været en kæmpe nar. Jo mere i samarbejder, jo bedre vil forholdet gå og jeg vil tro at som tiden går, så bliver forholdet mindre anspændt. Sådan er det i hvert fald herhjemme med kærestens ekskone

hvor skal jeg sætte grænsen for når jeg ikke vil finde mig i det han har gang i? Som ved andre situtationer. Man kan altid tage en snak om forventninger til hinanden, det kan være han også har nogle til dig?

kan han resikere at slæbe nogen med ind i vores hjem ? Det er jeres hjem og i bestemmer hvem der må komme der. En mulighed kunne vel være at han også får en kæreste som han vil have datteren skal møde. Og så bliver det svært!

må min kæreste få nyt nr. uden at give ham det nye uden at der kommer problemer med statsamtet? Nej

behøver han overhoved komme ind i vores hjem når der er fastlagt samvær eller må vi godt gå en tur med hende imens han er der ? Nej det behøver han i teorien ikke, med mindre statsamtet bestemmer at det er hos jer samværet foregår, da det er datterens hjem og hun er mest tryg der. Åben jeres hjem og tænk i stedet hvor rart det er at vide hvad han foretager sig med datteren, i har mulighed for at se om han gør det godt eller skidt hvilket kun kan være en god ting i begge tilfælde, så i enten kan få vent jeres fordomme, eller i kan have en begrundelse for fuld forældremyndighed.

ville det ikke være okay hvis vi fik en fælles telefon som han kan ringe til hvis der er noget so han ikke kan skrive og gøre min kæreste ked a det ? Jo, det er jeres eget valg, bare i oplyser ham et nummer

hvis i ville svare på (DEM) ville det gøre en (FAR) glad på forhånd tak.

Hilsen en bonusmor som har et mere eller mindre anstrengt forhold til biomor

Hvad kan der ske, altså når der er fastlagt samvær i statsamtet (som hun ønsker går igennem den vej), hvor tit resikere jeg at skulle se på ham (vil være der når han er der)  Hvis biofar skal være i datterens liv fremover, så vil han skulle have lov at se sin datter et par gange i ugen, så de kan knytte bånd. Der vil ikke være tale om weekendsamvær i starten, da hun er alt for lille. hvis du er der når han er der, ja så er det jo så tit som i får lavet aftale om. God ide med statsamtet i forhold til tidligere konflikter!

, han bor som sagt meget langt væk. kan han forlange at jeg ikke må være der?  Nej ikke hvis du bor på adressen hvor samværet foregår.

hvordan skal jeg forholde mig til ham ?  I mine øjne vil du som bonusfar aldrig have rettigheder med mindre der kommer en adoption på spil, så det klogeste du kan gøre er at være imødekommende og neutral, samt at gøre hvad du synes er bedst for datteren og moderen. Lad være at spænde ben for dig selv og din kæreste, men tag imod ham, selvom han har været en kæmpe nar. Jo mere i samarbejder, jo bedre vil forholdet gå og jeg vil tro at som tiden går, så bliver forholdet mindre anspændt. Sådan er det i hvert fald herhjemme med kærestens ekskone

hvor skal jeg sætte grænsen for når jeg ikke vil finde mig i det han har gang i?  Som ved andre situtationer. Man kan altid tage en snak om forventninger til hinanden, det kan være han også har nogle til dig?

kan han resikere at slæbe nogen med ind i vores hjem ?  Det er jeres hjem og i bestemmer hvem der må komme der. En mulighed kunne vel være at han også får en kæreste som han vil have datteren skal møde. Og så bliver det svært!

må min kæreste få nyt nr. uden at give ham det nye uden at der kommer problemer med statsamtet?  Nej

behøver han overhoved komme ind i vores hjem når der er fastlagt samvær eller må vi godt gå en tur med hende imens han er der ?  Nej det behøver han i teorien ikke, med mindre statsamtet bestemmer at det er hos jer samværet foregår, da det er datterens hjem og hun er mest tryg der. Åben jeres hjem og tænk i stedet hvor rart det er at vide hvad han foretager sig med datteren, i har mulighed for at se om han gør det godt eller skidt hvilket kun kan være en god ting i begge tilfælde, så i enten kan få vent jeres fordomme, eller i kan have en begrundelse for fuld forældremyndighed.

ville det ikke være okay hvis vi fik en fælles telefon som han kan ringe til hvis der er noget so han ikke kan skrive og gøre min kæreste ked a det ?  Jo, det er jeres eget valg, bare i oplyser ham et nummer

Anmeld

30. marts 2012

T.A.

TeamRocket skriver:

Oh my god! Hvor lyder du egoistisk. Come on, det her handler ikke om dig men om et uskyldigt lille barn der nu får chancen for at have sin biofar i sit liv, hvis du virkelig holder af hende, så gør du alt for at dette skal lykkedes på den lilles præmisser- om det kræver at du ikke er der under samværd, eller at du opføre dig neutralt og venligt, gør hvad det kræver for den lilles skyld! Be a man! Et hvert fjols kan være biofar men det kræver en rigtig mand at være en rigtig far. Vær den voksne i det her, gør det så problemfrit som overhovedet muligt. I er simpelthen nødt til at se det positive i at hun nu også får kærlighed fra sin biofar. Man skal støtte sine børn i tykt og tyndt- er du parat til det?

Selvfølige er jeg klar til at være far ellers var jeg ikke gået ind i det.. 

Anmeld

30. marts 2012

sandramor

Blir forresten lige nødt til at sige at jeg kan forstå du ser dig selv som far til datteren og det er jo dejligt.. Men du vil jo aldrig blive set som far hverken af statsamt eller andre myndigheder.....
Og så sys jeg at du skal stoppe med at tænke på dig selv og dine behov og tænke på hende du ser som din datter.... Og så lade være med at male fanden på væggen inden faderen overhovedet er begyndt at se hende... Start da med at give faderen en reel chance for at vise at han vil sin datter det bedste...
Tro mig det rammer kun dig selv i hovedet hvis du ikke giver det en reel chance... Og det er kun et godt råd ikke andet...

Anmeld

30. marts 2012

TeamRocket

T.A. skriver:

Selvfølige er jeg klar til at være far ellers var jeg ikke gået ind i det.. 

Super godt. Så er der jo intet problem. Så længe du er der for mor og barn kan det jo ikke gå helt galt vel

Anmeld

12. marts 2013

optimistmor

Angelspot skriver:

Hvad kan der ske, altså når der er fastlagt samvær i statsamtet (som hun ønsker går igennem den vej), hvor tit resikere jeg at skulle se på ham (vil være der når han er der)  Hvis biofar skal være i datterens liv fremover, så vil han skulle have lov at se sin datter et par gange i ugen, så de kan knytte bånd. Der vil ikke være tale om weekendsamvær i starten, da hun er alt for lille. hvis du er der når han er der, ja så er det jo så tit som i får lavet aftale om. God ide med statsamtet i forhold til tidligere konflikter!

, han bor som sagt meget langt væk. kan han forlange at jeg ikke må være der?  Nej ikke hvis du bor på adressen hvor samværet foregår.

hvordan skal jeg forholde mig til ham ?  I mine øjne vil du som bonusfar aldrig have rettigheder med mindre der kommer en adoption på spil, så det klogeste du kan gøre er at være imødekommende og neutral, samt at gøre hvad du synes er bedst for datteren og moderen. Lad være at spænde ben for dig selv og din kæreste, men tag imod ham, selvom han har været en kæmpe nar. Jo mere i samarbejder, jo bedre vil forholdet gå og jeg vil tro at som tiden går, så bliver forholdet mindre anspændt. Sådan er det i hvert fald herhjemme med kærestens ekskone

hvor skal jeg sætte grænsen for når jeg ikke vil finde mig i det han har gang i?  Som ved andre situtationer. Man kan altid tage en snak om forventninger til hinanden, det kan være han også har nogle til dig?

kan han resikere at slæbe nogen med ind i vores hjem ?  Det er jeres hjem og i bestemmer hvem der må komme der. En mulighed kunne vel være at han også får en kæreste som han vil have datteren skal møde. Og så bliver det svært!

må min kæreste få nyt nr. uden at give ham det nye uden at der kommer problemer med statsamtet?  Nej

behøver han overhoved komme ind i vores hjem når der er fastlagt samvær eller må vi godt gå en tur med hende imens han er der ?  Nej det behøver han i teorien ikke, med mindre statsamtet bestemmer at det er hos jer samværet foregår, da det er datterens hjem og hun er mest tryg der. Åben jeres hjem og tænk i stedet hvor rart det er at vide hvad han foretager sig med datteren, i har mulighed for at se om han gør det godt eller skidt hvilket kun kan være en god ting i begge tilfælde, så i enten kan få vent jeres fordomme, eller i kan have en begrundelse for fuld forældremyndighed.

ville det ikke være okay hvis vi fik en fælles telefon som han kan ringe til hvis der er noget so han ikke kan skrive og gøre min kæreste ked a det ?  Jo, det er jeres eget valg, bare i oplyser ham et nummer

vil lige rose for god forklaring her:-) men samtidig fortælle som jeg læser i andre kommentarer, der står at faren har ret til samvær. dette er ikke korrekt (der er ingen der skal føle sig truffet, vil bare fortælle nye regler) efter nye regler er det ikke længere faren der har ret til samvær med barnet. det er barnet der har ret til samvær med faren, dette medfører også at, hvis i ikke mener at faren gør hvad det lille barn har behov for, så har i ret til at klage, slf er dette nødt til at ske nogle gange for at der er et mønster i det. for til at starte med skal man jo lære... håber dette kan hjælpe jer på vej, formoder samværet er sat i gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.