Testere af Kapok til sovemiljø ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Nessie

Kender ikke Kapok, men det lyder da interessant.

Hos os er vi 3 meget varme sovere, og det kan da godt give nogle lidt trælse dyner.

Jeg har selv piskesmæld og har i årenes løb brugt rigtig mange penge på hovedpuder. Har I evt. nogle der er gode til folk med nakkeproblemer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Kapokamok

Hej Nessie.

Hvis I har det varmt om natten og dermed efterfølgende lidt "trælse" / fugtige dyner ( de fleste optager den sved vi afgiver om natten), kan du med fordel pårøve en Kapokdyne. Vi garanterer de aldrig vil opleve dette, når du bruger Kapok. Det er muligt du skal have et "sæt" ( rullemadras og dyne ) for at være helt sikker, men ofte kan det afhjælpse blot med en dyne.

Vores puder med Kapok, har en lynlås, så du har mulighed for at tage noget kapok ud, eller tilføje extra og demed tilpasse puden helt efter dit behov. Vi har endnu ikke fået tilbagemeldinger fra piskesmælds ramte, men puden giver lynhurtigt en meget behagelig varme, stadig uden at du kommer til at svede, så det kan være den ville være god for dig. Det kan jo komme an på en prøve. Send mig en e-mail på info@nsleep.dk eller kontakt mig på tlf. God søndag. 

Anmeld

18. april 2012

NinjaBebs

Vi bruger kun kapok til vores baby og elsker det  Når vi selv skal have nyt bliver det helt klart i kapok også..

Hun har det aldrig for varmt eller koldt.

Fyldet kan godt samle sig lidt i rummene men det bliver godt igen efter en gang tørretumbling med bolde.

Det er især det økologiske, mijlø- og allergivenlige der tiltaler os.

Prismæssigt synes jeg ikke det er så dyrt sammenlignet med andre allergi og økologi produkter jeg er stødt på..

Vi har så været heldige at finde nogle rigtig gode tilbud, sparede bla min 700 kr på madras til tremmesengen (på babymesse)

Kan varmt anbefales  

Anmeld

18. april 2012

NinjaBebs

Er der forresten ikke noget med at man kan få fremstillet i specialmål?? Hvis man nu har en seng der er større end normalen?

Anmeld

18. april 2012

line90

Jeg har for ikke så lang tid siden stiftet bekendtskab med jeres kapok-dyner. Jeg er veganer og har derfor ikke lyst til at købe en dun, uld eller silke-dyne til mit kommende barn. Så jeres dyner er et dejligt alternativ til syntestiske dyner (som jeg ikke ville være så glad for at han/hun skulle sove med). Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan det med at teste dem ville fungere.

Anmeld

24. april 2012

Kapokamok

line90 skriver:

Jeg har for ikke så lang tid siden stiftet bekendtskab med jeres kapok-dyner. Jeg er veganer og har derfor ikke lyst til at købe en dun, uld eller silke-dyne til mit kommende barn. Så jeres dyner er et dejligt alternativ til syntestiske dyner (som jeg ikke ville være så glad for at han/hun skulle sove med). Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan det med at teste dem ville fungere.

Hvis du vælger at blive tester på vores produkter, er du med til at bedømme de produkter du har interesse i. Det kan være du eller dit barn har problemer med varme nætter, har problemer med forskellige allergi, eller blot ønsker et anderledes sundt produkt til jeres sovemiljø. Du kan kontakte mig på mail / tlf. så tager vi en snak om de forskellige muligheder.

Med venlig hilsen

Ole Jensen

Anmeld

24. april 2012

Kapokamok

NinjaBebs skriver:

Er der forresten ikke noget med at man kan få fremstillet i specialmål?? Hvis man nu har en seng der er større end normalen?

Det er korrekt, der kan bestilles i specielle størrelser, men her er dog en hvis leveringstid... :-) Hvis du sender os mål på din seng finder vi en pris til dig.

Med venlig hilsen

Ole Jensen

Anmeld

24. april 2012

Kapokamok

NinjaBebs skriver:

Vi bruger kun kapok til vores baby og elsker det  Når vi selv skal have nyt bliver det helt klart i kapok også..

Hun har det aldrig for varmt eller koldt.

Fyldet kan godt samle sig lidt i rummene men det bliver godt igen efter en gang tørretumbling med bolde.

Det er især det økologiske, mijlø- og allergivenlige der tiltaler os.

Prismæssigt synes jeg ikke det er så dyrt sammenlignet med andre allergi og økologi produkter jeg er stødt på..

Vi har så været heldige at finde nogle rigtig gode tilbud, sparede bla min 700 kr på madras til tremmesengen (på babymesse)

Kan varmt anbefales  

Supert...er bare glad for det fungerer så fint for jer. God idé med at tørretumble dyne eller pude jævnligt, dette holder kapokken luftig og renser samtidig for støvmider og bakterier som vil sidde udvendig på bolsteret. Det er ikke nødvendigt at vaske for at have rene sunde dyner og puder.

Med venlig hilsen

Ole Jensen

Anmeld

26. oktober 2012

lhn89

Hej

Hvor lang "levetid" har fx en dyne? 

Anmeld

28. oktober 2012

Kapokamok

Jeg kan desværre ikke svare dig på hvor lang levetid en kapokdyne har, da de første vi lavede kun er 3 år siden.

Jeg kan dog fortælle at kapok fibrene ikke ændrer sig. Vi har testet vores familievugge madras ( fra 1932 ) med Kapok. Kapok fibrene er mere end 80 år gamle og har ingen tegn på støvmide eller bakterieangreb. Et bud på en forventet levetid er mere end 10 år. Når bolsteret er "slidt op", vil du kunne genbruge Kapok fibrene som fyld til en hovedpude eller lignende.

Jeg håber det er svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at kontakte mig på e-mail: info@nsleep.dk

Med venlig hilsen

Ole Jensen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.