Testere af Kapok til sovemiljø ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.167 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Kapokamok

Vi er netop blevet medlem på Baby.dk og uden skjul selvfølgelig for at få vores målgruppe i tale. Nogle kan måske syntes det er "træls" med firmaer som blogger ind for at reklamere, selvfølgelig vil vi gerne ha' solgt nogle varer, men samtidig brænder vi så meget for vores produkter og når man ser hvad der bliver markedsført som økologi og allergivenlig, må vi bare ha' jer som brugere i tale.

Vores produkter er virkelig økologiske hele vejen igennem... ikke noget med at dække sig ind under øko-tex mærket så forbrugeren tror det er økologi og omkring allergi, tror mange, fordi der er vedhæftet et allrgimærke på produkterne, at de er allergivenlige...dette betyder blot at kan de vaskes på 60 grader  må der bruges allergivenligt mærke på produkterne. Vores produkter er virkelig allergivenlige ( også uden allergi mærket &nbsp, dette er både videnskabligt testet og blandt brugerne, som får det bedre med Kapok produkter.

Jeg vil gerne have svar fra jer nybagte og vordende mødre, om hvor meget det betyder for jer, at købe sunde gode produkter til jeres børn. Vi hører ofte blandt forhandlere, at der ofte kun bliver fokuseret på prisen, kan det virkelig passe. når det drejer sig om små skrøbelige væsener som er meget modtagelige overfor al den kemi der bruges i vores sovemiljø??

Vi er gået ind i branchen for produkter til et sundt sovemiljø, for et par år siden, for at udvide vores produktsortiment med Kapok ( vi startede ud med for mange år siden med at bruge Kapok i welness madrasser og hynder til have møbler ), men jo mere vi er kommet ind "under huden" omkring sovemiljø, kan vi se der virkelig mangler produkter som kan hjælpe og forhindre allergiproblemer. 

Vi har familier med børn som er ramt af forskellige problemer, som  fiskehud, spastiske lammelser, støvmideallergi og astma, som har fået en bedre hverdag / søvn, så vi kan se vores idé med Kapokken ikke er ramt helt ved siden af.

For at nå ud til et endnu bredere publikum ( gælder også voksne ),  vil gerne tilbyde familier som er interesserede i at blive testere på vores forskellige produkter en rabat på 30 %

Måske er indlægget her lidt provokerende, men vi mener bare det  er så vigtigt hvad vi putter de små ned i hver nat og forøvrigt også om dagen når de sover.

Lad mig høre hvad jeres holdning er på ovenstående...med ønsket om en sundere hverdag / nat.

De varmeste hilsner til alle.

Ole 

www.nsleep.dk

info@nsleep.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

ano14316

må jeg spørger hvad kapok er?

Anmeld

29. marts 2012

Kapokamok

Jeg kan godt forstå du spørger om hvad Kapok er. Der er ikke mange idag som kender Kapok, men det har tidligere været meget brugt i bla. madrasser. Vi har selv i vores familie en vugge, som alle i familien har ligget i som barn. Den er fra 1932, med en original Kapok madras. 28 børn har brugt den. Når den ikke bliver brugt har den stået på et uopvarmet loftrum. Denne madras har jeg fået analyseret, for at se hvad der er sket med fibrene i alle dissse år. Undersøgelsen viste, at der hverken havde været støvmider eller bakterier i Kapokken, hvis der havde været bakterieangrib havde fibrene ændret vsig. Den eneste forskel fra vores nye Kapok og de gamle fibre, var en mere gylden farve pga. ælde.

Det var en meget positiv oplevelse og underbygger blot de mange "påstande" man kan læse om Kapokkens helt unikke egenskaber.

Her er en kort beskrivelse af Kapok:

KAPOK - ØKOLOGISK NATURFYLD 

KAPOK - LETTERE END BOMULD OG BLØDT SOM SILKE

Med en massefylde på 0.35 g /cm3 er kapok den letteste naturfiber i verden. Kapok egner sig ikke til at blive spundet og har i mange år primært været brugt som fyld i madrasser og puder. I dag bliver kapokfibre dog blandet med bomuld og bruges til meget eksklusive vævninger. Tøj lavet af denne vævning, har en god isolations- og temperatur regulerende effekt. De superlette fibre gør kapokken usædvanlig lækker og silkeagtig at føle på, deraf navnet  ”silkebomuld”.

Kapoktræet anses i mange lande som helligt. Mayaerne kalder kapoktræet for “verdenstræet”. Derfor har træet også fået lov til at blive stående ved rydninger i de tropiske regnskove.

Træet kan blive op til 70 m. højt og bærer 300-1000 frugter. Kapokfibre er helt hvide eller svagt gyldne. De er meget elastiske og ca. 6 gange lettere end bomuld.

KAPOK - ET ALLERGIVENLIGT MATERIALE

Kapok kan især anbefales til allergikere, da fibrene indeholder et bitterstof, der virker antibakterielt og antimikrobielt. Støvmider og bakterier kan ikke leve i kapok, som derfor er meget velegnet til personer med astma og støvmideallergi.

KAPOK – ISOLERENDE OG VANDAFVISENDE

Kapokfibre er små voksagtige hule rør med indkapslet luft. Strukturen giver kapokken en isolerende effekt og god varmeregulering. Kapok reflekterer varmen fra kroppen på en behagelig måde. Personer, der ikke har oplevet kapok, bliver tit overrasket over denne helt unikke virkning.

Kapok suger ikke fugt og vand. Når man sover, afgiver kroppen sved. I modsætning til dyner af andet materiale, optager kapokdyner ikke sveden, bliver derfor ikke klamme og kolde, da sveden istedet transporteres væk i overfladen af kapokken ved simpel fordampning.

KAPOK – ØKOLOGISK OG CO2-NEUTRAL

Kapok er ligesom bomuld en naturlig råvare og er 100% biologisk nedbrydelig. Kapok vokser ikke i monokulturer men er vildtvoksende i Asiens og Sydamerikas regnskove, derfor bruges hverken kemikalier eller kunstgødning. Det naturlige kredsløb er herved sikret - lige fra dyrkning til bortskaffelse. Kapok er CO2 neutralt.

Ved brug af kapok belaster du ikke miljøet. Al forarbejdning og produktion sker manuelt, og der er ingen spildprodukter.

KAPOK – EN STØTTE TIL REGNSKOVEN

Når du bruger kapokprodukter, er du også med til at bevare verdens regnskove. Kapok kan høstes år efter år. På den måde har lokalbefolkningen i områderne, hvor træerne vokser, en ekstra indtægt. Den opmuntrer dem til at bevare kapoktræerne.

Du kan gå ind på vores hjemmesider: www.nsleep.dk og www.mornkwan.dk og læse mere om Kapok, eller blot google det på nettet, der er mange artikler om Kapok.

Tak for dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Ole.

Anmeld

29. marts 2012

modesty

Jeg synes det er lidt ufedt at pege fingre af andre mærker og indirekte af forældre ved at skrive f.eks "  Vi hører ofte blandt forhandlere, at der ofte kun bliver fokuseret på prisen, kan det virkelig passe. når det drejer sig om små skrøbelige væsener som er meget modtagelige overfor al den kemi der bruges i vores sovemiljø??" Det er også dårlig stil at skrive I overskriften at I søger testere, da dette indikerer at I vil give produktet gratis væk, for derefter i annoncen (for det er jo dét det er) at skrive at der er 30% rabat.

MEN udover lidt kritik af jeres spam-opførsel, vil jeg sige at jeg har hørt mange gode ting om kapok og selv har sovet på en kapok-madras på en ferie. Det var ret skønt.

Anmeld

29. marts 2012

JonTri

Ville have investeret i en kapok dyne og pude til min dreng, men da jeg ikke rigtigt kunne "få det i hænderne" og mærke hvad det var for noget, blev det droppet... 

Anmeld

29. marts 2012

Tona

Jeg syntes at det er vildt vigtigt at de små ikke sover i noget som er allergi-fremkaldende. Syntes det er et nederen sted at spare penge (og nej det er ikke fordi jeg har for mange penge, men jeg prioriterer det højt). Men alt hvad der er i min datters seng er svanemærket og astma og allergiforbunds mærket og så har jeg tiltro til at det må være godt nok  

Anmeld

29. marts 2012

Kapokamok

Hej Modesty.

Det er MEGET ufedt at pege fingre af andres produkter og vi gør det generelt heller ikke, det kommer der ikke noget godt ud af, men når man står i en butik ( nævner her ikke hvilken kædebutik ) og får at vide de gør meget i Økologiske produkter og de så viser noget sengetøj fyldt med ( flot) print, godt nok certificeret bomuld, men print er altså ikke økologi og det er det som er tættest på kroppen når vi sover. Det er øko-tex certificeret, men det er ikke økologisk, der er brugt kemi. Vi solgte i starten vores produkter på Økologien, men har vendt den rundt og fortæller nu hvad Kapokken gør ved din søvn og hvor gpdt det fungerer, oven i hatten får du så den rene økologi.

Jeg skriver noget omkring allergi mærkning. Jeg har talt med et kendt Allergiforbund herhjemme og fået at vide, kan det vaskes på 60 grader er det allergivenligt, hvis det er kriteriet for at må kalde et produkt for allergivenligt, kan man jo så have en holdning til det.

Omkring vores testfamilier, har du måske ret i at det er lidt en misvisende overskrift, men giver vi det bort, bliver lageret hurtigt tomt. Når vi har sat rabatten på, håber vi på denne måde at få seriøse testere og ikke blot familier som vil prøve fordi det er gratis... ??

Jeg har virkelig overvejet meget om vi skulle gå ind i en debat her på siden, men har snakket med Baby.dk om det og de ser det kun som et frisk oust og jeg er ked af hvis det bliver opfattet som spam-opførsel, det har ikke været hensigten, blot rejse spørgsmål omkring produkter til vores sovemiljø og økologi.

Jeg er glad for at høre du har prøvet en Kapok madras og din positive oplevelse med den, men som jeg skriver, det er en anderledes måde at sove på

Med venlig hilsen

Ole

Anmeld

29. marts 2012

Kapokamok

JonTri skriver:

Ville have investeret i en kapok dyne og pude til min dreng, men da jeg ikke rigtigt kunne "få det i hænderne" og mærke hvad det var for noget, blev det droppet... 

Det var lidt ærgeligt, men har du lyst til at prøve Kapok, må du gerne kontakte mig.

info@nsleep.dk

Anmeld

29. marts 2012

Kapokamok

ano14316 skriver:

må jeg spørger hvad kapok er?

Skal lige lære funktionen på bloggen at kende, så dit svar kommer her:

Jeg kan godt forstå du spørger om hvad Kapok er. Der er ikke mange idag som kender Kapok, men det har tidligere været meget brugt i bla. madrasser. Vi har selv i vores familie en vugge, som alle i familien har ligget i som barn. Den er fra 1932, med en original Kapok madras. 28 børn har brugt den. Når den ikke bliver brugt har den stået på et uopvarmet loftrum. Denne madras har jeg fået analyseret, for at se hvad der er sket med fibrene i alle dissse år. Undersøgelsen viste, at der hverken havde været støvmider eller bakterier i Kapokken, hvis der havde været bakterieangrib havde fibrene ændret vsig. Den eneste forskel fra vores nye Kapok og de gamle fibre, var en mere gylden farve pga. ælde.

Det var en meget positiv oplevelse og underbygger blot de mange "påstande" man kan læse om Kapokkens helt unikke egenskaber.

Her er en kort beskrivelse af Kapok:

KAPOK - ØKOLOGISK NATURFYLD 

KAPOK - LETTERE END BOMULD OG BLØDT SOM SILKE

Med en massefylde på 0.35 g /cm3 er kapok den letteste naturfiber i verden. Kapok egner sig ikke til at blive spundet og har i mange år primært været brugt som fyld i madrasser og puder. I dag bliver kapokfibre dog blandet med bomuld og bruges til meget eksklusive vævninger. Tøj lavet af denne vævning, har en god isolations- og temperatur regulerende effekt. De superlette fibre gør kapokken usædvanlig lækker og silkeagtig at føle på, deraf navnet  ”silkebomuld”.

Kapoktræet anses i mange lande som helligt. Mayaerne kalder kapoktræet for “verdenstræet”. Derfor har træet også fået lov til at blive stående ved rydninger i de tropiske regnskove.

Træet kan blive op til 70 m. højt og bærer 300-1000 frugter. Kapokfibre er helt hvide eller svagt gyldne. De er meget elastiske og ca. 6 gange lettere end bomuld.

KAPOK - ET ALLERGIVENLIGT MATERIALE

Kapok kan især anbefales til allergikere, da fibrene indeholder et bitterstof, der virker antibakterielt og antimikrobielt. Støvmider og bakterier kan ikke leve i kapok, som derfor er meget velegnet til personer med astma og støvmideallergi.

KAPOK – ISOLERENDE OG VANDAFVISENDE

Kapokfibre er små voksagtige hule rør med indkapslet luft. Strukturen giver kapokken en isolerende effekt og god varmeregulering. Kapok reflekterer varmen fra kroppen på en behagelig måde. Personer, der ikke har oplevet kapok, bliver tit overrasket over denne helt unikke virkning.

Kapok suger ikke fugt og vand. Når man sover, afgiver kroppen sved. I modsætning til dyner af andet materiale, optager kapokdyner ikke sveden, bliver derfor ikke klamme og kolde, da sveden istedet transporteres væk i overfladen af kapokken ved simpel fordampning.

KAPOK – ØKOLOGISK OG CO2-NEUTRAL

Kapok er ligesom bomuld en naturlig råvare og er 100% biologisk nedbrydelig. Kapok vokser ikke i monokulturer men er vildtvoksende i Asiens og Sydamerikas regnskove, derfor bruges hverken kemikalier eller kunstgødning. Det naturlige kredsløb er herved sikret - lige fra dyrkning til bortskaffelse. Kapok er CO2 neutralt.

Ved brug af kapok belaster du ikke miljøet. Al forarbejdning og produktion sker manuelt, og der er ingen spildprodukter.

KAPOK – EN STØTTE TIL REGNSKOVEN

Når du bruger kapokprodukter, er du også med til at bevare verdens regnskove. Kapok kan høstes år efter år. På den måde har lokalbefolkningen i områderne, hvor træerne vokser, en ekstra indtægt. Den opmuntrer dem til at bevare kapoktræerne.

Du kan gå ind på vores hjemmesider: www.nsleep.dk og www.mornkwan.dk og læse mere om Kapok, eller blot google det på nettet, der er mange artikler om Kapok.

Tak for dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Ole.

Anmeld

29. marts 2012

Mumto3

Vi havde også overvejet Kapon madrasser og dyner, men droppede det igen, fordi vi ikke rigtig vidste hvad det var og hvordan det føltes.

Jeg er SÅ træt af Ikea madrasser der stinker og skal dunse af. Da børnene skulle have nye senge købte vi Flexa senge for over 10.000kr og forventede at det bare var super godt. Vi pakkede sengene ud og lod dem afdunste i 3 mdr før vi tog det ind på børneværelset og samlede sengene. Alligevel sagde en af legekammeraternes mor da hun hentede sin dreng en dag: Ih, I har fået nye senge. Hvor er de flotte. Man kan jo lugte at de er helt nye (positivt ment). Men jeg blev sgu lidt ærgelig over det. Nu havde vi har dem stående i et ekstra værelse i 3 mdr for at afdunse, og lugtede de stadigvæk af 'ny seng' = organisk opløsningsmiddel i lakeringen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.