Nogen med forstand på kaniner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

Truddi

Jeg har gode erfaringer med dværgvæddere som udekaniner- de bliver ikke særlig store, er meget milde af sind og kan blive de bedste kælekaniner :-) Dværgvædderen er vidst én af de mest normale racer at finde i dyrecentrer osv. De har karakteristika ved deres hængeører og minimale størrelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Nettemor

Frk P. skriver:

Jeg bor på Mors Og i må få kaninen, for at tage den Vi har nemlig 7 kaniner med moren, det lige rigeligt Men jeg har nogle bedsteforældre der sommetider er i viborg faktisk? De kunne nok godt lokkes til at tage en med ned til jer, næste gang de skal afsted? Så kunne jeg sende billeder af kaninerne - skriv evt. en pb hvis det er du gerne vil det 

Sender lige en pb, her lidt senere så kan vi lige se på det

Anmeld

28. marts 2012

Nettemor

Truddi skriver:

Jeg har gode erfaringer med dværgvæddere som udekaniner- de bliver ikke særlig store, er meget milde af sind og kan blive de bedste kælekaniner :-) Dværgvædderen er vidst én af de mest normale racer at finde i dyrecentrer osv. De har karakteristika ved deres hængeører og minimale størrelse. 

Dem tror jeg godt jeg kender så Kan være vi skal prøve med den eller en hermelin

Tak for hjælpen

Anmeld

28. marts 2012

Nettemor

Kvist skriver:

Min veninde med kaninunger bor i Kjellerup..

Tror heller ikke det kommer så meget an på racen om den er meget kælen eller ej, det kommer an på hvordan den bliver passet.. Og kaniner bider kun hvis de bliver presset op i en krog, så så længe man behandler dem ordentligt så skulle der ikke ske noget..

Med hensyn til pasning, jo større kanin jo større bur.. Den han hermelin jeg har tilbage han løber gerne frit rundt i huset, da han stort set er renlig og han elsker en god hyggeaften på langs i sofaen.. Hermelinen skal ikke have et helt så stor bur som feks dværgvædderen..

Det er jo tæt på Mine forældre bor der ude af..

Dejligt at de kun bider hvis de føler sig truet. Det kan vi jo gøre noget ved

Anmeld

28. marts 2012

Nettemor

kimfrit skriver:

Altså jeg har en datter på snart 2, og hun er altså ikke så god til at ae forsigtigt, så vores kanin er lidt bange for hende

Men de er super nemme at passe, hans bur bliver skiftes hver fredag, og så må han jo kun få 35 g tørfoder om dagen og en lillefinger lang gulerod.

Når han er ude og løbe er han meget kælen og kommer hele tiden over og hoppe rundt om os, han kan også spille/trille med bold, som er til stor underholdning for min datter

Ved ikke om det hjalp lidt med et indblik ?

Vi er i hvert fald rigtig glade for at vi valgte en hermelin, især fordi han ikke bliver så stor..

Det gjorde det i hvert fald.

Min søn er rimelig god til dyr. Han har altid været vant til dem. Han elsker vores dansk svensk gårdhund og er god til at ae den. Så tror godt vi kan lære ham at han skal være forsigtig med en lille kanin..

Ja det var ikke meget mad.. Det er til at have med at gøre. Er der noget specielt når de er nye? Og hvordan med mælkebøtter og grønt om sommeren?

Anmeld

28. marts 2012

Kvist

nettemor skriver:

Det er jo tæt på Mine forældre bor der ude af..

Dejligt at de kun bider hvis de føler sig truet. Det kan vi jo gøre noget ved

Ja det er en mindre tur.. Hvis det er kan jeg høre hende om der er flere.. Ved nemlig at der var en del reservationer på netop det kuld pga faderen.. 

Anmeld

28. marts 2012

Nettemor

Kvist skriver:

Ja det er en mindre tur.. Hvis det er kan jeg høre hende om der er flere.. Ved nemlig at der var en del reservationer på netop det kuld pga faderen.. 

Hvad tager hun for dem?

Anmeld

28. marts 2012

kimfrit

nettemor skriver:

Det gjorde det i hvert fald.

Min søn er rimelig god til dyr. Han har altid været vant til dem. Han elsker vores dansk svensk gårdhund og er god til at ae den. Så tror godt vi kan lære ham at han skal være forsigtig med en lille kanin..

Ja det var ikke meget mad.. Det er til at have med at gøre. Er der noget specielt når de er nye? Og hvordan med mælkebøtter og grønt om sommeren?

Om sommeren går han ude i haven og der spiser han jo græs og mælkebøtter som han lyster og får stadig sin mad som han plejer, så det går nok

Vi har en skål, som vi har mærket med en linie, ved ca. de 35 g, så fylder vi det op dertil, så vi ikke behøver at veje det og gulerrødder kan man jo bare lige knække over, så det passer

Anmeld

28. marts 2012

Nettemor

kimfrit skriver:

Om sommeren går han ude i haven og der spiser han jo græs og mælkebøtter som han lyster og får stadig sin mad som han plejer, så det går nok

Vi har en skål, som vi har mærket med en linie, ved ca. de 35 g, så fylder vi det op dertil, så vi ikke behøver at veje det og gulerrødder kan man jo bare lige knække over, så det passer

Smart Jeg bliver mere og mere vild med tanken om en lille kanin til familien.

Så nu skal vi vist lige ha lavet et bur til den..

Forresten. Bruger i halm eller savsmuld? Og er det noget specielt foder eller bare det der gnaver foder?

Anmeld

28. marts 2012

kimfrit

nettemor skriver:

Smart Jeg bliver mere og mere vild med tanken om en lille kanin til familien.

Så nu skal vi vist lige ha lavet et bur til den..

Forresten. Bruger i halm eller savsmuld? Og er det noget specielt foder eller bare det der gnaver foder?

Vi bruger først aviser i bunden, så savsmuld henover og lidt hø også han kan kravle og spise lidt af

med hensyn til foder er det bare kaninpiller, og dem køber vi i supermarked, så ikke noget specielt overhoved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.