Gravid 44 år - omgivelsernes reaktion!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.623 visninger
15 svar
1 synes godt om
28. marts 2012

Babymor 44

Jeg er gravid med mit 4. barn. Vi blev vældig overraskede, da det absolut ikke var planlagt, men har aftalt at fuldføre, og lade naturen gå sin gang  Føler mig ABSOLUT ikke som de 44 år jeg er, er i god form og ung af sind

Har fået taget blodprøver, hcg-tallene ser fine ud og var osse fordoblet fra uge 6 til 7, skal til 1. blodprøve vedr. "nakkefold" i morgen (8+4) og til 1. lægeundersøgelse på mandag (9+1) - er vældig spændt  Umiddelbart virker min læge glad på mine/vores vegne

MEN er nervøs for omgivelsernes kommentarer, vi har begge store børn fra hver vores første forhold, og tænker meget over hvad folk mon vil sige. Hader de der sårende kommentarer, fik dem osse ved sidste graviditet. SUK!

Hvordan skal vi få sagt det til venner, familie m.v.?? Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Nettemor

Tillykke med spiren

Jeg ved ikke hvordan jeres omverden ser det men hvis det er det her I ønsker så kan det vel være lidt ligegyldigt hvad de andre mener? Det er jo din krop og jeres liv..

Anmeld

28. marts 2012

NNGG

Jeg er ung (21 år), under uddannelse og barnet vi venter er absolut planlagt. Dvs. Vi kan også risikere at få en masse kommentarer fra omgivelserne om at det er for tidligt og blabla. Men... Det bare vigtigt at man gør op med sig selv hvad, der er det rigtige for én. Der findes ingen facitliste på hvornår det er godt at få børn. Jeg var rigtig nervøs for hvad folk ville sige og tænke, da vi begyndte at planlægge projektbaby. Men ikke mere.. Jeg synes man skal være stolt af den beslutning man har truffet og signalere det ud til omverden, så tror jeg også man står alt for stærkt til at være omgivelsernes skydeskive - hvis man viser at man har truffet den rigtige beslutning ved at stå ved det og vise man er stolt - så kan folk ikke ændre éns mening - og hvorfor skulle de så prøve?

Tillykke med din graviditet. Ønsker dig al held

Anmeld

28. marts 2012

Guldimaven

NNGG skriver:

Jeg er ung (21 år), under uddannelse og barnet vi venter er absolut planlagt. Dvs. Vi kan også risikere at få en masse kommentarer fra omgivelserne om at det er for tidligt og blabla. Men... Det bare vigtigt at man gør op med sig selv hvad, der er det rigtige for én. Der findes ingen facitliste på hvornår det er godt at få børn. Jeg var rigtig nervøs for hvad folk ville sige og tænke, da vi begyndte at planlægge projektbaby. Men ikke mere.. Jeg synes man skal være stolt af den beslutning man har truffet og signalere det ud til omverden, så tror jeg også man står alt for stærkt til at være omgivelsernes skydeskive - hvis man viser at man har truffet den rigtige beslutning ved at stå ved det og vise man er stolt - så kan folk ikke ændre éns mening - og hvorfor skulle de så prøve?

Tillykke med din graviditet. Ønsker dig al held

helt enig!

Anmeld

14. april 2012

Dagdrømmeren

1000 gange tillykke med graviditeten. Når det nu er et barn i ønsker, selvom det ikke er planlagt, så kan det vel være lige meget, hvad omgivelserne vil sige.

Dem der "falder fra" eller kommer med kommentarer er alligevel ikke det værd. Vi har da mistet lidt venner efter barn nr.3, men vi har også fået en masse nye.

Så nyd det....

Og god weekend

Anmeld

14. april 2012

ano14316

Babymor 44 skriver:

Jeg er gravid med mit 4. barn. Vi blev vældig overraskede, da det absolut ikke var planlagt, men har aftalt at fuldføre, og lade naturen gå sin gang  Føler mig ABSOLUT ikke som de 44 år jeg er, er i god form og ung af sind

Har fået taget blodprøver, hcg-tallene ser fine ud og var osse fordoblet fra uge 6 til 7, skal til 1. blodprøve vedr. "nakkefold" i morgen (8+4) og til 1. lægeundersøgelse på mandag (9+1) - er vældig spændt  Umiddelbart virker min læge glad på mine/vores vegne

MEN er nervøs for omgivelsernes kommentarer, vi har begge store børn fra hver vores første forhold, og tænker meget over hvad folk mon vil sige. Hader de der sårende kommentarer, fik dem osse ved sidste graviditet. SUK!

Hvordan skal vi få sagt det til venner, familie m.v.?? Gode råd modtages med kyshånd

Tillykke med graviditeten.

Jeg synes der er MEGET stor forskel på at være gravid med sit 1. barn som 44 årig og sit 4. barn. Og selvfølgelig er det da lidt sent, men synes da bestemt ikke at der gør noget, og når du har 3 børn i forvejen, kan jeg bare slet ikke se noget mærkeligt i det. Synes også bare at folk holder sig yngre når de har børn i forvejen.

HEHE sidder lige og kan se det sjove i at jeg er 22 og har en søn, og i teorien, kan vi så begge få et barn samtidig inden for "normalen" når han er 22 og jeg er 44.

Anmeld

14. april 2012

B&J

Stort tillykke med lille spiren i maven...

og det med folks reaktion jaa den er super svær man kan vist ikke gøre så meget kender det alt for godt selv om jeg er 25 men det var mine svigerforælder der syntes de var for gamle til at blive farfar og farmor igen

men håber de tager det pænt

Anmeld

14. april 2012

LilleLene

Tillykke

Så længe det ikke er dit første barn, så længe i ikke har "prøvet" at få baby, og så længe at det er på en helt naturlig måde du er blevet gravid på, så synes jeg bare det er super fedt for jer

Jeg er selv 19 og venter første barn, og folk er jo ved at falde bagom, fordi jeg er for ung :/ de mener jeg skal vente 5-10 år... Men har jo så lige en kæreste der er 10 år ældre end mig, men de tænker jo aldrig på manden alder!!!

F..K dem som har ond i måsen over alder  

og igen TILLYKKE

Anmeld

14. april 2012

Babymor 44

Ih, blev absolut glad for jeres søde kommentarer

Jeg er nu 10+6 og skal til NF om lidt over en uge... så nu er der ikke så længe til vi forhåbentligt kan fortælle familie og venner om vores lykkelige omstændigheder

Har være til én scanning (uge 9+2) og der var den fineste "bettefyt" derinde med livlig hjerteblink  Fik billede med hjem til farmand, som blev vældig studeret... glæder mig til han skal med til NF... Det bli'r stort! Glæder mig til at se HANS reaktion  Jeg selv begyndte at tude, da jeg så, der var fin hjerteaktivitet  Pyha, hvor er man altså følsom

Lykke til  med jeres graviditeter og knus herfra 

Anmeld

14. april 2012

lycly

Først og fremmest stort tillykke!

Jeg tror jeres omgivelser vil reagere positivt, hvis det er folk der holder af jer, og de kan se at I er glade
Jeg synes ikke der er noget galt i det på nogen måde. Jeg vil selv rigtig gerne have en efternøler når vi engang har fået et par børn - for vil gerne have børn omkring mig så længe som muligt!

Men som sagt, tror at jeres venner og familier vil være rigtig glade på jeres vegne så længe I er glade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.