Det er lidt stille herinde for tiden, så nu vil jeg da vove mig ud i en lille update!
Hmm, hvor skal jeg starte!
Ida!
Hun er stadig sød og dejlig! Går og nærmest småløber, hvis Oliver eller Zilan prøver at fange hende, mens hun klukler - det er altså bare for sødt!
Hun siger hooov, wow, uuuhh (når hun bliver begejstret for noget
) og det, så sproget er så småt i gang.
Hun ævler på livet løs, og det lyder som om hun forsøger at være med i samtalen, men det er jo alligevel total uforståeligt, det hun lirrer af!
Hun drikker selv af kop nu og kan også godt selv spise rugbrødsbidder med en gaffel. Skeen går nogenlunde, men den har hun ikke helt styr på endnu, så hun sidder selv og roder med en, mens vi fodrer hende med havregrøden - så kommer det nok på et tidspunkt.
Hun elsker at være ude - hun går helt amok, når hun får øje på sin jakke og sine sko. I søndags kørte vi til Rebild Bakker for at gå en tur i skoven. Det var bare så sjovt at se, for hun stavrede rundt på sine små usikre ben pga. den ujævne skovbund alt imens hun samlede alle de grene og kviste op, hun kom i nærheden af!
Hun er blevet meget bedre til fremmede.

Hendes dp-mor siger også, at det var som om, der skete noget, da hun begyndte at gå. For et par uger siden hentede jeg hende i legestue, hvor en af de andre dp-mødre bar rundt på hende, uden hun sagde noget til det! Det var ikke gået for bare et par måneder siden!!!!
Lillebror eller -søster i maven har det også godt.
Jeg er 13+0 idag, og var som bekendt til NF-scanning igår. Det hele så ud som det skulle, så det var dejligt - det giver lidt ro på, så nu glæder vi os bare til MD-scanning d. 15. maj, hvor vi får at vide, hvilket køn h*n er.
Jeg spurgte, om de vil bruge tid på at kigge efter det, og det vil de åbenbart godt, så længe man siger det fra starten, når man kommer. Hehe, så kan jeg altså ikke lade være med at spørge!

Kvalmen og den ekstreme træthede er på retur, men begge dele dukker op til overfladen ind i mellem.
Husbyggeriet kører også derudaf.
Indtil videre overholder de tidsplanen, så det er bare dejligt, for vi er VIRKELIG (som i virkelig!!) trætte af at bo i det skodhus, vi bor i lige nu! Jeg havde ikke på forhånd troet, at jeg ville blive så træt af det, men alt går os efterhånden på! Pladsmangel, manglende opvaskemaskine og generelt er huset bare gammelt og totalt uvedligeholdt!
Desuden er haven bare rigtig træls. Vi havde på forhånd snakket om, at vi da kunne slå græsset, for så havde vi da trods alt gjort et eller andet. Men flere steder ligger der småkviste og småsten i græsset, og det vil jeg altså ikke have vores plæneklipper hen over, så det må bare være som det er! Så kan vi bare glæde os over, at halvdelen af tiden ER gået nu!
Jeg har lige opdateret med nye billeder af husbyggeriet igår, så for nysgerrige sjæle, som har glemt adressen på bygge-bloggen, er den her:
http://bygge-blog.blogspot.com/
Alt i alt går det bare derudaf. Jeg har lavet en lang liste med en masse ting, vi skal have købt, inden vi flytter...postkasse, havemøbler, skoreoler, vasketøjskurve, skrivebord til Zilan, reol til Ida osv. osv. Indtil videre har vi fået bestilt en sofa, men den er også fed! Jeg fik overtalt Serdar til, at vi skal have en lædersofa, for den er bare så meget nemmere at tørre af, når der kommer små fedtede fingre på.
Så vi designede selv en stor hjørnesofa hos Danbo Møbler - puha, vi har aldrig givet så meget for en sofa før, men så går jeg sgu også ud fra, at den holder i maaange år!

Så stresser jeg også lidt over, at Oliver har fødselsdag d. 12. maj - altså omkring det tidspunkt, hvor huset skal stå færdigt, og han vil helst holde det i det nye hus, men så går der måske et par uger ekstra, før vi kan holde det...plus vi har ingen have endnu, hvor vi kan sende ungerne hen!
Serdar og jeg har selv fødselsdag d. 9. juni, men den springer vi vist bare let og elefant hen over (lige bortset fra den obligatoriske tur på Bones
), for Zilan har fødselsdag midt i juli, så der skal holdes fødselsdag for klassen, inden skolerne holder sommerferie d. 29. juni.
Nå ja, og så har vi lige et kobberbryllup, der egentlig var i januar, som vi planlægger at holde sammen med indflytterfest sidst i juli!
Hmm, jeg må vist hellere komme i gang med at arrangere noget af ovennævnte, for jeg bliver helt svedt ved tanken!
I påsken tager vi til Seawest ved Nymindegab, for vi trænger vist allesammen til at komme væk fra det hele og bare være en familie, hvor det hele ikke går op i hus hele tiden. Det glæder vi os allesammen VILDT meget til!
Så skal batterierne lige lades op, så vi er klar til alle de mange projekter, jeg har remset op ovenfor!
Hvad med I andre - hvordan går det hos jer?

Ps. Lidt billedspam skal I da også have!
Jeg har ikke så mange, for det er vist huset, der bliver taget flest billeder af lige for tiden!