Operationssår. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. marts 2012

Stéphanie

Hej de damer.

Det er nu 5 dage siden jeg blev opereret (i fredags) og jeg har en vanvittig smerte i mine sår! Det hæmmer mig ekstremt meget, jeg kan INTET andet end at lægge på sofaen og spise smertestillende. Får max dosis af smertestillende og har stadig mega ondt. Hverken læge, vagtlæge, eller gynækologisk afdeling (som jeg blev opereret under) vil kigge på sårene. Alle andre jeg har snakket med siger at efter så "lang" tid bør det ikke gøre SÅ ondt længere.
Så nu vil jeg hører jer! - Er der en eller andet i blandt denne flok skønne kvinder (og mænd) der ved hvad faen jeg skal stille op?!

Har jo også Xander som jeg hverken kan løfte eller skifte eller noget som helst - det kan bare ikke blive ved med at gå sådan her.

Håber der er en der kan hjælpe

fra Stéphanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

Frk.S

Altså jeg havde også ondt i et godt stykke tid efter mit kejsersnit.

De har jo haft skåret dine mavemuskler over (hvis jeg husker rigtig ang. din OP) - og det GØR bare ondt.

Efter 5 dage kunne jeg godt andet end at ligge ned - men det gjorde fandens ondt.

Dertil kom så at jeg også fik sådan nogle krampelignende smerter - men det viste sig, at jeg oveni havde fået infektion i livmoderen.
Så det skal du selvfølgelig være OBS på, at der ikke er gået noget infektion i det. Så du kan jo lige tjekke om du har feber.

Ellers rigtig god bedring.

Anmeld

27. marts 2012

Stéphanie

Frk.S skriver:

Altså jeg havde også ondt i et godt stykke tid efter mit kejsersnit.

De har jo haft skåret dine mavemuskler over (hvis jeg husker rigtig ang. din OP) - og det GØR bare ondt.

Efter 5 dage kunne jeg godt andet end at ligge ned - men det gjorde fandens ondt.

Dertil kom så at jeg også fik sådan nogle krampelignende smerter - men det viste sig, at jeg oveni havde fået infektion i livmoderen.
Så det skal du selvfølgelig være OBS på, at der ikke er gået noget infektion i det. Så du kan jo lige tjekke om du har feber.

Ellers rigtig god bedring.

Ingen tvivl om at det føles som om at læge har kørt mine mavemuskler over med en damptromle, det gør sindsvagt ondt.

Men det der faktisk gør mest ondt, er selve såret, og syningerne, har også lige opdaget at i mellem 2 af stingene er der kommet en lille bobbel

Anmeld

27. marts 2012

Frk.S

Stéphanie skriver:

Ingen tvivl om at det føles som om at læge har kørt mine mavemuskler over med en damptromle, det gør sindsvagt ondt.

Men det der faktisk gør mest ondt, er selve såret, og syningerne, har også lige opdaget at i mellem 2 af stingene er der kommet en lille bobbel

Hmm, det lyder da som noget en læge skal se på (underligt de ikke vil det).

Det synes jeg du skal kræve at de gør.
Dengang jeg havde infektion var det jo ikke i såret - men da de skulle finde ud af hvad der var med mig (havde ret høj feber) var de meget OBS på at såret så pænt ud - for det kunne jo være infektion i det.

Har du feber?

Anmeld

27. marts 2012

Stéphanie

Frk.S skriver:

Hmm, det lyder da som noget en læge skal se på (underligt de ikke vil det).

Det synes jeg du skal kræve at de gør.
Dengang jeg havde infektion var det jo ikke i såret - men da de skulle finde ud af hvad der var med mig (havde ret høj feber) var de meget OBS på at såret så pænt ud - for det kunne jo være infektion i det.

Har du feber?

Ja jeg synes jo også at de burde tage et kig på det, og har virkelig forsøgt at trumfe igennem, men lige lidt hjælper det. Hvis jeg bare dukker op ved vagtlægen bliver jeg sendt hjem igen. Man kommer kort og godt ikke ind, hvis ikke man har en aftale om at man skal komme

Ja, jeg har feber, og har haft det hele dagen, og det ved både læge, vagtlæge og sygehus!

Er virkelig skræmt over at de virker så ligeglade

Anmeld

27. marts 2012

Frk.S

Stéphanie skriver:

Ja jeg synes jo også at de burde tage et kig på det, og har virkelig forsøgt at trumfe igennem, men lige lidt hjælper det. Hvis jeg bare dukker op ved vagtlægen bliver jeg sendt hjem igen. Man kommer kort og godt ikke ind, hvis ikke man har en aftale om at man skal komme

Ja, jeg har feber, og har haft det hele dagen, og det ved både læge, vagtlæge og sygehus!

Er virkelig skræmt over at de virker så ligeglade

Ej, det er fandme ikke ok. Bliver sgu helt harm på dine vegne.

Jeg synes du skal ringe igen - måske du kommer til at snakke med en mere kompetent vagtlæge (husk at fortælle det med boblerne ved såret).

Ellers er det ned til egen læge i morgen.

Anmeld

27. marts 2012

Stéphanie

Frk.S skriver:

Ej, det er fandme ikke ok. Bliver sgu helt harm på dine vegne.

Jeg synes du skal ringe igen - måske du kommer til at snakke med en mere kompetent vagtlæge (husk at fortælle det med boblerne ved såret).

Ellers er det ned til egen læge i morgen.

Tror faktisk jeg venter til efter 23, der har de åbenbart vagtskifte har jeg lige fundet ud af. De er sgu snart nødt til at tage mig seriøst.

Og hvis ikke der sker noget i aften belejrer jeg min læges venteværelse i morgen. Så kan han sgu lære det!

Anmeld

27. marts 2012

norenberg

jeg syntes du skal banke i bordet hos vagtlægen jeg var ude for det samme da jeg fødte min datter og der lod de også mig gå sådan....det resulterede i at jeg til sidst blev indlagt med betændelse i hele maveregionen og fik morfin og antibiotika direkte ind i årene og var indlagt i 3 uger hvor jeg bare skulle forholde mig i ro og måtte sende min datter med faren hjem....bare ikke det fedeste når man ligger som nybagt mor og ikke kan tage sig af sit barn....

Anmeld

27. marts 2012

Gaia

Imorgen møder du op ved din læge til akut tiden eller du ringer til vagtlægen nu, siger du er smadder utryg, har det skidt og har mange smerter. Husk at tage din temp. Så du kan sig det i tlf. Og hun at ligge tryk på at du er utryg ved situationen. Håber du får kigget på det. God bedring

Anmeld

28. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Har du haft kontakt med egen læge?

Knap en uge efter mit Ks fik jeg også rigtig ondt i såret, og jeg ringede til lægen næste morgen. Jeg fik da en tid 45 min efter, da hun så det som noget meget alvorligt at pludselig få mere ondt. Heldigvis var der ingen infektioner eller andet hos mig.

Men ring i morgen tidlig kl 8 og sig, at du SKAL have en akut tid - hvis du altså kan vente så længe.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.