Harhhh...fandme godt i ikke så mig i går...jeg kogte suppe på en fed høne og noget kraftigt oksekød, og godt med grønt i...for mig er det jo hjemmelavet suppe!
Så kommer svigermor og far lige forbi for at se hvordan det står til med vores bræksyge, og jeg praler så af mit skide suppe.
Svigerfar siger så med et glimt i øjet at det ihvertfald ikke er hjemmelavet før jeg selv har kogt melbollerne (min svigermor gør det hver eneste gang hun selv laver suppe) og Michael var drøn enig med hende, og har nu sagt det hver eneste gang vi får suppe...melboller skal være hjemmelavet!
Så tænkte jeg i går aftes at nu skulle de satme få, så jeg ringede til svigermor, og fik opskriften, og det lød nu altsammen meget enkelt...mel og vand i en gryde, og smelt margarine deri, smid dejen i en skål og pisk æg i et efter et, tilsidst kommes sukker og salt i, og så koges de...yearrrrrrrrr right....jeg var virkelig optimistisk da jeg gik i gang med at mikse det her halløj sammen, men det blev jo pladder tyndt, og jeg har sgu da aldrig prøvet det skidt før, så hvad ved jeg?
DE BLEV BARE SÅ BLÆVRET DE BOLLER, OG JEG VAR GRATTET IND HELT OP UNDER ARMHULERNE (OG DET ER IKKE LØGN) hov caps....Det væltede ud at bollesprøjten, og de kunne slet ikke koges ordentligt...for satan hele mit køkken var smurt ind i det lort!
Oven i det gav den bette sig til at skrige, for hun havde skidt...vand igen...ark...jeg forbannede bare mig selv og min cornflækkeragtige facon, no shit, jeg ville hellere havde stået og lavet chokoladeovertræk på småkager sammen med en hel børnehave, end at havde stået der og være smurt ind i meljævningsagtigt dej...øv øv øv, hele lortet røg i skraldespanden, og jeg ringede til svigermor, nærmest halvkvalt, og spurgte efter hvad fanden der var galt med det lort...og vi blev enige om at margarinen nok var for vandholdig!
Nu slog det mig så lige at jeg engang har set min mor i den samme situation som mig selv, engang i det samme køkken endda med den samme bollesprøjte som jeg nu har arvet, smurt ind i melbolle-dej, nærmest grædende, mens hun hylede til min far, jeg gør det satme aldrig igen!
Ja, som mor så datter, men forskellen er, at i dag skal vi have suppe igen, og jeg kan love jer for jeg skal bekæmpe de skide melboller, så det får et forsøg mere, jeg har siden i går lært at dejen ikke skal være så tynd, og jeg skal have et par frie hænder til at tage den bette og hendes tyndskid...så MELBOLLER...HERE I COME!
Anmeld