Rejsetips: Ferie med baby hvorhen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2009

Fam. Munkholm

Hejsa..

Vi pakkede bilen da rasmus, da han var næsten 1 år og drog til Italien

Det var rigtig hyggeligt og jeg hvade frygtet den lange køretur med ham, men det gik bare over alt forventning og vi havde en hyggelig køretur og ferie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2009

Cris

DK skriver:

Jeg har haft Kirstine med alle de steder jeg har haft lyst til at tage hen. Jeg kan ikke udholde de der "familie-steder" hvor der er skrigende børn, ispapir, bleer, gamle legepladser og kun 50 cm. vand i poolen. Jeg får stress af alt det virak, og det tror jeg helt ærligt også at børnene får.

Derfor så tager jeg bare Kirstine med hen hvor jeg selv har lyst til at være. Vi har haft hende mange gange med til Norge (både sommer/vinter), Fillipinerne, Egypten, Mallorca og naturligvis herhjemme i sommerhus. Kirstine har aldrig manglet noget "børne" noget på vores ferie. Tit er personalet også langt mere servicemindede over for os når vi er de eneste der har et barn med. Vi sørger bare for selv at have badebold, strandlegesager og den slags med.

Til alt det her skal så også siges, at Kirstine er et "artigt" barn der kan sidde og spise pænt, ikke løber rundt i restauranten og skriger og den slags. Derfor er det naturligvis også nemt at have hende med på ikke børne"venlige" steder. Der har aldrig været problemer på nogen af de ferier vi har været på. Hverken med varme, fugt eller mad.
De eneste problemer vi har haft, har været andre uvorne unger i fly. Hvorfor fanden beder folk ikke deres unger om at slå røven i sædet og tale ikke råbe??? Det går over min forstand!!! (lige et lille surt opstød)

Så tag du bare hen, hvor i har lyst. Hvis i er glade er baby det nok også!

Nu er din pige meget roligt og eksemplarisk. Men normalt kan børnene ikke ikke så lange, especielt hvis de er vandt til at løbe meget i mange timer i løbet af dagen (og hvis de kun er 1 eller 2 år gamle). Og en dårlig dag har vi allesammen, men man kan høre det tydligere, når det er børn, der har det skidt. Nogle gange ved man ikke, i hvor længe man har været undervejs, der er nogle gange at efter 20 timer kan de self. være noget træt. Nogle gange er fordi der er aldrig nogle som lærer dem, at man skal snakke og ikke råbe. Men nogle børn er bare meget aktive og bliver lidt hyper, når de rejser. Nu at vi har børn skal vi måske have lidt mere forståelse for det...

Anmeld

26. april 2009

Sara.

Cris skriver:

Nu er din pige meget roligt og eksemplarisk. Men normalt kan børnene ikke ikke så lange, especielt hvis de er vandt til at løbe meget i mange timer i løbet af dagen (og hvis de kun er 1 eller 2 år gamle). Og en dårlig dag har vi allesammen, men man kan høre det tydligere, når det er børn, der har det skidt. Nogle gange ved man ikke, i hvor længe man har været undervejs, der er nogle gange at efter 20 timer kan de self. være noget træt. Nogle gange er fordi der er aldrig nogle som lærer dem, at man skal snakke og ikke råbe. Men nogle børn er bare meget aktive og bliver lidt hyper, når de rejser. Nu at vi har børn skal vi måske have lidt mere forståelse for det...

enig! -men dejligt din (dks) pige er nem at ha med

Anmeld

27. april 2009

DK

Vi var på vej hjem fra egypten i november. Det er en 4-5 timers flyvetur, og alle havde max 45 min til lufthavnen fra deres hotel.

Så er det sgu ikke i orden at forældre lader deres børn stå i 4 timer og hoppe op og ned i sædet, råbe til ande børn i den modsatte ende af flyveren, osv. Hvis ens børn slet slet ikke kan opføre sig bare nogenlunde okay i en kort periode af 5-6 timer, skal man måske slet ikke tage dem med? Jeg hørte ikke en gang at nogen sagde til de børn, sæt dig ned. Eller slap lige af. Det er sgu ikke nemt at spise når ens "bord" hopper op og ned. Selv stewardessen var henne og undskylde.

Anmeld

27. april 2009

LotteGabriella

jeg har selv været med på kør selv ferie til Italien fra da jeg var omkring 1/2 år og der har aldrig været nogle problemer....der kan man nemlig altid kører ind til siden mv. hvis barnet har brug for en pause til at kravle lidt rundt o.l.
Vi gjorde det samme med min lillebror og der var heller ikke nogen problemer! Vi prøver så selv lykken til juli, hvor vi skal ha' vores datter med (til den tid er hun næsten 1 år) sammen med mine forældre og bror

Anmeld

29. april 2009

Anonym trådstarter

Hej alle

Mange tak for alle input!

God pointe at man kan køre ind til siden og holde pause når som helst, når man er i bil.... det er jo sådan set langt sværere i et fly (!?).

Også god pointe at det kommer an på barnet. Vores barn er heldigvis ikke begyndt at gå/løbe endnu... men det kommer vist snart, og så er han allerede et aktivt barn med masser er krudt i, dog stadig forholdsvis eksemplarisk når vi er ude (- sålænge han får sin mad og lure), så det er nok en god ide at sørge for en lidt kortere flytur.

Og endeligt også en rigtig god pointe at de steder, der er mest "børnecenter-agtige" ikke nødvendigvis er bedre end dem, der ikke er. Tror også lidt jeg kunne få knopper af den slags. Der er jo bare det, at sådanne børnevenlige hoteller ofte ligger steder uden klipper/trapper/niveauforskellle, med de gode børnevenlige strande og med div. bekvemmeligheder som man kan få brug for (babypool, babyseng osv.). Så måske er det noget man er nødt til at skele lidt efter indtil baby bliver lidt større.

Pt. kigger vi på græske øer - prøver at finde en, der er nem at komme til, uden for meget klippe og med en god strand (anbefalinger er velkomne).

Mange hilsner fra de ferieramte

Anmeld

29. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Hvis i kigger på de græske øer, så vil anbefale den lille by almyrida på Kreta. Der er simpelthen perfekt med børn. Byen er meget lille med få, men super lækre restauranter. 5-6 hoteller og den lækreste sandstrand.
Ligegyldigt hvor man bor i Almyrida har man max 2-5 min gang til stranden, som er en lavvandet sandstrand. Der er bare SÅ skønt. Apollo har rejser dertil, og i kan også med fordel rejse med et tysk selskab, der er penge at spare. (Hvis i altså ikke bor for langt fra f.eks. Hamborg. )

mvh. Line.

Anmeld

29. april 2009

Lise

Vi var i Toscana i 14 dage sidste sommer med Simon på knap et år. Det var et meget børneUvenligt sted - lejet hus oppe på et bjerg med stejle bakker, bagende sol og et hus med stengulv. Jeg synes det måske er den hårdeste ferie jeg nogensinde har været på. Turene ud på sightseeing alle mulige steder gik dog superfint. Restaurantbesøg gik ikke sååe fint om aftenen når han var træt (han er ikke sådan et barn der bare lægger sig til at sove når han er træt). Og så er han en af disse uvorne unger der ikke kan sidde stille i flyveren - og jeg giver Ditte ret i at det er uudholdeligt, men sgu ikke mindst for moren selv, der ikke kan få ynglet til at slappe af. Har flere gange taget turen Kbh-AAlborg med ham alene, og det er NOK!!!

I år tager vi en weekend til Bornholm og en uge til Sønderjylland. Begge i sommerhus og med vores respektive familier, så der er andre børn. Og det tror jeg bliver rigtig godt.

Anmeld

29. april 2009

BinaMor

vi havde Gabriella med til Isla margarita, venezuela i Caribien da hun var 6 måneder.. det gik fint. masser af skygge, solcreme og vand..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.