Rejsetips: Ferie med baby hvorhen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

36.888 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. april 2009

Anonym trådstarter

Hej mødre(...og fædre)

Er der nogen, der har gode rejsetips til, hvor vi skal tage hen til sommer (juli) med vores baby (9 mdr. til den tid)?

Gerne et sted med børnevenlig strand og hvor der måske enten er kølig brise eller ikke alt for varmt?

Vi har snakket om noget ferielejlighed/hotel i fx. Italien eller Spanien - er der nogen, der har nogen gode tips til destinationer og måske hoteller der?

På forhånd mange tak! :-)
Hilsen de ferieramte...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2009

Githa Nielsen

JEg ville blive hjemme i lille danmark med sådan en lille en....

Jeg ville slet ikke kunne overskue et kæmpe fremmed land med så lille et barn.... Men hver sin lyst

Men lige meget hvad så rigtig god ferie, hvorend i kommer hen.....

Anmeld

19. april 2009

mettemus80

Vi var i Rom med Mikkel da han var ca. 1 år... Og det gik fint

Anmeld

19. april 2009

Anonym trådstarter

Rom lyder godt - det har vi netop også snakket om som en kombineret by- og strandferie.

Hvordan gik det med klapvogn og lur og mad og varmen?

Hilsen
Mikkel Emils mor

Anmeld

19. april 2009

mettemus80

Mikkel sov når han havde brug for det i hans klapvogn... Vi købte en rejseklapvogn det havde en god skygge... Han havde ikke så meget tøj på (en body) Og så blev han smurt godt ind i solcreme...

Og flyveturen klarede han fint. De skal jo side hos forældrene, når de er så små...

Anmeld

19. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Vi har rejst rigtig meget med Sofus. Da han var 3 måneder var vi i Spanien, Costa del Sol. Det gik super, så vi gentog succesen et par gange. Vi har også haft ham med i Sydafrika i 3 uger, i Tyrkiet og på skiferie flere gange. Det er gået helt uden problemer. Hver gang har vi haft hans barnevogn med (På nær turen til Sydafrika hvor vi måtte nøjes med klapvognen) På den måde har Sofus fået sin middagslur, og samtidig har vi ofte gjort det, at Sofus har spist aftensmad før os, og er blevet puttet i barnevognen, og så er vi trillet ud at spise med ham snorkende i vognen senere.

Jeg synes bestemt ikke det er noget problem at rejse med en lille.
Sørg for at have lidt snacks og noget legetøj til flyveturen, og vær så bare klar over at ferie med en lille jo kræver at man indretter sig lidt...

God ferie, og spørg endelig !

Anmeld

20. april 2009

Cris

Ja, og man skal huske, at der ikke er så meget rutine, når man rejser. Lyset og lyden er anderledes og sover måske ikke så længe, som de plejer om dagen. Vi har også rejst meget. Vi har en klapvogn, som kan klappes ned og han kan næsten ligge flad. Til de stærke sol dage, bruger vi en sol skærm vi har købt på internet, måske har du set den på gaden i barnevogne. Han har sovet, når han havde brugt for, han har spist sammen med os og der var altid kiks og frugt i min taske, så han har haft noget at spise som snack. Vi gik faktisk ret sent i seng, måske kl 10 eller 11 om aftenen. Han fik aftens lur, vågnede og han har haft det godt. Vi kom tilbage på værelset og sov meget hurtigt. I må har det godt!!!!

(Nogle gange skal man tage hensyn til dem, self. De har også brug for at bevæge sig. Vi plejer at finde et shopping mall eller et eller andet sted, hvor han kunne komme ud af klapvågnen. Hvis vi ikke var for længt væk, kom vi tilbage til værelset og han sov lure og legede lidt. I de varme måneder, er det nemmere strand ferie end by ferie, tror jeg. Der er pool og strand til at køle lidt ned, men man kan altid finde ud af det)

Anmeld

20. april 2009

Lullaby

Vi var i Bulgarien med Bella på 6 mdr og det gik superfint

Anmeld

20. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi rejste med Idun fra hun var 9 uger gammel Vi var på viking, rundt omkring i hele norden ... Det gik super fint. Det er smadder nemt at rejse med en lille bitte, for det er kun bleer og babser, man skal have med ekstra - Også lidt babytøj.

Så mit råd: tag hvorhen I har lyst, man kan alt med en lille baby, som man plejer at gøre...

(måske lige undlade sunny beach og den slags steder hehe - men det ville også være scary, hvis I havde lyst til at tage derhen, med en baby... )

Anmeld

20. april 2009

DK

Jeg har haft Kirstine med alle de steder jeg har haft lyst til at tage hen. Jeg kan ikke udholde de der "familie-steder" hvor der er skrigende børn, ispapir, bleer, gamle legepladser og kun 50 cm. vand i poolen. Jeg får stress af alt det virak, og det tror jeg helt ærligt også at børnene får.

Derfor så tager jeg bare Kirstine med hen hvor jeg selv har lyst til at være. Vi har haft hende mange gange med til Norge (både sommer/vinter), Fillipinerne, Egypten, Mallorca og naturligvis herhjemme i sommerhus. Kirstine har aldrig manglet noget "børne" noget på vores ferie. Tit er personalet også langt mere servicemindede over for os når vi er de eneste der har et barn med. Vi sørger bare for selv at have badebold, strandlegesager og den slags med.

Til alt det her skal så også siges, at Kirstine er et "artigt" barn der kan sidde og spise pænt, ikke løber rundt i restauranten og skriger og den slags. Derfor er det naturligvis også nemt at have hende med på ikke børne"venlige" steder. Der har aldrig været problemer på nogen af de ferier vi har været på. Hverken med varme, fugt eller mad.
De eneste problemer vi har haft, har været andre uvorne unger i fly. Hvorfor fanden beder folk ikke deres unger om at slå røven i sædet og tale ikke råbe??? Det går over min forstand!!! (lige et lille surt opstød)

Så tag du bare hen, hvor i har lyst. Hvis i er glade er baby det nok også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.