det der hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.913 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

Sujan

Ja er lidt nysgerrig omkring hindeløsning..

Blev i bare tilbudt det eller hvordan?

Er 40+1 i dag (ved godt det er helt normalt) og min jordemoder har ikke tilbudt noget... Har bare fået en tid på næstved sygehus når jeg er 41+3 til kontrol og se om jeg skal sættes i gang... Er ikke blevet undersøgt eller noget...

Så var det noget jeg selv skulle have bedt om??

Håber da fødslen går i gang af sig selv en af de kommende dage. Men ellers skal jeg bare vente til d. 4.

Men har læst om flere herinde der har fået lavet hindeløsning før uge 41. Hvorfor det? Og har det noget med at gøre om man er førsteganga fødende eller flergangs fødende??? Eller kommer det bare an på ens jordemoder??

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

MorTil4<3

Sujan skriver:

Er 40+1 i dag (ved godt det er helt normalt) og min jordemoder har ikke tilbudt noget... Har bare fået en tid på næstved sygehus når jeg er 41+3 til kontrol og se om jeg skal sættes i gang... Er ikke blevet undersøgt eller noget...

Håber da fødslen går i gang af sig selv en af de kommende dage. Men ellers skal jeg bare vente til d. 4.

Men har læst om flere herinde der har fået lavet hindeløsning før uge 41. Hvorfor det? Og har det noget med at gøre om man er førsteganga fødende eller flergangs fødende??? Eller kommer det bare an på ens jordemoder??

På forhånd tak for svar

hej, jeg er selv inde under Næstved sygehus.
ved self ikk om du også har jordmoder i Næstved, men min har heller ej ville tilbyde noget når jeg når dertil, hun bliver ved med at (snakke uden om)

så jeg blev først sat igang 42+0 sidst

men denne gang har jeg utrykkeligt gjort klar at jeg nægter at gå så langt over tid, så jeg skal til kontrol 39+5 og hvis det er kan jeg så få lov at blive sat igang med stikpiller på min termin

Anmeld

26. marts 2012

MorTil4<3

Sujan skriver:

På forhånd tak for svar

ved self ikk om du også har jordmoder i Næstved, men min har heller ej ville tilbyde noget når jeg når dertil, hun bliver ved med at (snakke uden om)

men denne gang har jeg utrykkeligt gjort klar at jeg nægter at gå så langt over tid, så jeg skal til kontrol 39+5 og hvis det er kan jeg så få lov at blive sat igang med stikpiller på min termin

Anmeld

26. marts 2012

Sujan

MilleMus1988 skriver:

Har i slagelse...

Men har slet ikke spurgt. Undrede mig bare over at der er nogen der får det tilbudt og andre ikke gør

Anmeld

26. marts 2012

morbibi

Sujan skriver:

På forhånd tak for svar

Det er meget individuelt fra JM til JM osv og hvordan de vurderer os gravide. Jeg spørger min JM på torsdag, om jeg får en hindeløsning til min termin,for ikke at risikere, at gå 4 uger over tid uden fostervand. Scanner de mig, sså er det ligemeget, bare alt er ok

Så ring og spørg din JM

Anmeld

27. marts 2012

Mathilde

Hvis man skal have løsnet hinder, kræver det at man er modnet og en smule åben så jm kan få en finger ind i livmoderhalsen og løsne hinderne...

Hver gang der vaginal exploreres er der en lille risiko for infektion, så det er normalt ikke noget jm gør med mindre der er indikation for det.

Håber du snart går igang af dig selv...

Anmeld

27. marts 2012

Pipsemor

Mathilde skriver:

Hvis man skal have løsnet hinder, kræver det at man er modnet og en smule åben så jm kan få en finger ind i livmoderhalsen og løsne hinderne...

Hver gang der vaginal exploreres er der en lille risiko for infektion, så det er normalt ikke noget jm gør med mindre der er indikation for det.

Håber du snart går igang af dig selv...

Hej Mathilde og alle jer andre,

Kommer lige fra sidelinien. Overskriften var ret iøjenfaldende for mit vedkommende også.

Har valgt at citere Mathilde's, da du lige lød som om, du havde helt tjek på det.

Er godt nok kun 37+0 men skal til jm næste gang om en uge (38+0) og har læst i de dér graviditetskalendre, at man bliver undersøgt indvendigt af jdm i 38+0 ca. Er det korrekt? Hvis man gør, kan man måske i den forbindelse spørge hvordan og hvorledes med det dér hindeløsning?

Jeg kender en der led meget af bækkenløsning, som fik løsnet hinder, da hun var 37+0. Hun var 2 cm åben i 3 uger før der skete noget!

Hilsner fra mig

Anmeld

27. marts 2012

Sujan

Pipsemor skriver:

Kommer lige fra sidelinien. Overskriften var ret iøjenfaldende for mit vedkommende også.

Har valgt at citere Mathilde's, da du lige lød som om, du havde helt tjek på det.

Er godt nok kun 37+0 men skal til jm næste gang om en uge (38+0) og har læst i de dér graviditetskalendre, at man bliver undersøgt indvendigt af jdm i 38+0 ca. Er det korrekt? Hvis man gør, kan man måske i den forbindelse spørge hvordan og hvorledes med det dér hindeløsning?

Jeg kender en der led meget af bækkenløsning, som fik løsnet hinder, da hun var 37+0. Hun var 2 cm åben i 3 uger før der skete noget!

Hilsner fra mig

Takker også lige mathilde for svar..

Jeg er jo 40+2 i dag og min JM har aldrig undersøgt mig indvendig..
Den eneste gang jeg er blevet undersøgt var ved første lægebesøg.. så tyder på det er meget forskelligt..

Anmeld

27. marts 2012

Mathilde

Pipsemor skriver:

Hilsner fra mig

Nej der er ingen grund til rutinemæssig indvendig undersøgelse, så det skal du ikke regne med. Hvis der ikke er indikation for at undersøge eller løsne hinder, vil de fleste jordemødre ikke gøre det.

Man kan i nogle tilfælde fremme veer, da der udløses prostaglandin når man piller ved hinderne. (prostaglandin er medvirkende hormon i forbindelse med fødsel). Derfor kan man gøre det, hvis der er en årsag til, at man gerne vil have gang i fødslen (hvilket der ikke nødvendigvis kommer, hvis koppen ikke er klar). Ellers vil de fleste nok lade naturen gå sin gang

Den gravide du nævner, var på forhånd åben og og led af BL, så derfor har der været indikation for at løsne hinder.

Du kan roligt snakke med din jm om det. Hun kan højst sige nej

Anmeld

27. marts 2012

Mathilde

Sujan skriver:

Takker også lige mathilde for svar..

Jeg er jo 40+2 i dag og min JM har aldrig undersøgt mig indvendig..
Den eneste gang jeg er blevet undersøgt var ved første lægebesøg.. så tyder på det er meget forskelligt..

Selv tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.