Er der nogen som har været oppe i KLM (lærersemi)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

Lunae

Risen skriver:

Ja, nu har jeg ikke haft helt de samme ting som dig, så er nok ikke den rigtige at spørge.. Men det ser da godt ud..  

Det er faktisk ret underligt at det er så forskellige eksamensformer. Vi fik af vide i mandags, hvad vi havde trukket. Så nu er det bare i gang med intensiv læsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

grøn · ært

Risen skriver:

Okay Hvordan kan det være du fik lov at tage om? - og hvornår var du sidst oppe, for tror eksamen har ændret sig meget.. 

Mit spørgsmål går ud på, om man skal kunne alle årstal eller om det er mindre vigtigt, så længe man er klar over indholdet i perioden? 

Jamen, på lærerseminariet måtte vi nærmest gå om så mange gange vi overhovedet orkede. Og det er da helt normalt, at man (på alle uddannelser) må gå om minimum 1 gang. Har I slet ikke fået noget at vide om det??

Når du spørger alle årstal, mener du så også alle de vigtige årstal om emner du ikke har trukket om? For så vil mit svar være nej. Men at det selvfølgelig er en god idé at kunne lidt om det hele, dog aller mest om det du har trukket.
Jeg var oppe i 2010 tror jeg det var. Da jeg gik på lærersem. var der en masse der blev ændret, vi var sådan "prøvekaninerne"... 

Anmeld

31. marts 2012

Risen

Lunae skriver:

Det er faktisk ret underligt at det er så forskellige eksamensformer. Vi fik af vide i mandags, hvad vi havde trukket. Så nu er det bare i gang med intensiv læsning

hmm.. hvornår skal du så op? - Skal vist have en snak med min lærer... 

Anmeld

1. april 2012

tuttu

Jeg tror ikke du skal kunne alle årstal osv på fingerene.

Jeg var oppe i 2008 og var nok også prøvekanin, da det var første år eksamen blev afholdt.
Vi skrev en opgave på en uge ud fra en trukken synopse. Jeg skrev om islam og menneskerettigheder.
Til selve eksamen snakkede vi om alle mulige andre emner end opgaven. fx om frikirker i USA (jeg havde lige været i USA et halvt år inden sem-start, og det vidste min lærer) Men vi tog udgangspunkt i min disposition.

Men det er ikke helt rigtigt, at du kun har 3 min til at fremlægge. Du skal medbringe en disposition, med nogle emner, du gerne vil snakke om, og som har en eller anden relation til din opgave (relation vil fx også sige, at du i opgaven ikke snakker om et bestemt emne, så derfor vil du belyse opgaven ud fra dette emne nu)
Så begynder du bare at snakke (de 3 minutter), og så afbryder de sig og stiller spørgsmål. Måske bliver diskussionen interessant, så i fortsætter den retning, ellers vender i tilbage til din disposition igen.
Så du har selv indflydelse på hvilke emner, du gerne vil tale om. Så hvis din sem-lærer gerne vil tale om Luther, så sæt endelig ham på din disposition, og ellers lav en bred disposition, så du er forberedt og ikke ligner et stort spørgsmålstegn, når de spørger om andre emner end din opgave

Det blev vist lidt langt...

Anmeld

1. april 2012

Risen

tuttu skriver:

Jeg tror ikke du skal kunne alle årstal osv på fingerene.

Jeg var oppe i 2008 og var nok også prøvekanin, da det var første år eksamen blev afholdt.
Vi skrev en opgave på en uge ud fra en trukken synopse. Jeg skrev om islam og menneskerettigheder.
Til selve eksamen snakkede vi om alle mulige andre emner end opgaven. fx om frikirker i USA (jeg havde lige været i USA et halvt år inden sem-start, og det vidste min lærer) Men vi tog udgangspunkt i min disposition.

Men det er ikke helt rigtigt, at du kun har 3 min til at fremlægge. Du skal medbringe en disposition, med nogle emner, du gerne vil snakke om, og som har en eller anden relation til din opgave (relation vil fx også sige, at du i opgaven ikke snakker om et bestemt emne, så derfor vil du belyse opgaven ud fra dette emne nu)
Så begynder du bare at snakke (de 3 minutter), og så afbryder de sig og stiller spørgsmål. Måske bliver diskussionen interessant, så i fortsætter den retning, ellers vender i tilbage til din disposition igen.
Så du har selv indflydelse på hvilke emner, du gerne vil tale om. Så hvis din sem-lærer gerne vil tale om Luther, så sæt endelig ham på din disposition, og ellers lav en bred disposition, så du er forberedt og ikke ligner et stort spørgsmålstegn, når de spørger om andre emner end din opgave

Det blev vist lidt langt...

Men dejligt, at det blev langt.  

- Og tilmed gjorde den mig lidt mindre nervøs. 

Tak  

Jeg tror, at netop denne eksamen giver mig sommerfugle i maven, fordi det er et obligatorisk fag, og fordi der er nogle områder, som bare ikke fanger mig.

Anmeld

2. april 2012

tuttu

Selv tak
Håber du får en god eksamen.

Det med at et fag ikke interessere en kender jeg godt. Derfor prøver jeg også at tage mig sammen til at få skrevet Almen didaktikopgaver lige nu.
Suk, det er kedeligt og uinteressant!!!

Ha' en god dag

Anmeld

27. juni 2012

Risen

Lunae skriver:

Hvordan gik det?

Anmeld

27. juni 2012

Lunae

Risen skriver:

Hvordan gik det?

Puha, jamen det gik ok. Desværre døde min mormor den dag jeg fik læseferie, så fik aldrig rigtig læst så meget som jeg ville. Men jeg fik 7 og det er det bedste 7-tal jeg nogensinde har fået

Hvad med dig?

Tak fordi du spørger

Anmeld

27. juni 2012

Risen

Lunae skriver:

Puha, jamen det gik ok. Desværre døde min mormor den dag jeg fik læseferie, så fik aldrig rigtig læst så meget som jeg ville. Men jeg fik 7 og det er det bedste 7-tal jeg nogensinde har fået

Hvad med dig?

Tak fordi du spørger

Det gør mig ondt .. Men super godt gået med 7, hvilket jo er en rigtig fin karakter .. Jeg fik 12 så det var skønt .. 

Anmeld

27. juni 2012

Lunae

Risen skriver:

Det gør mig ondt .. Men super godt gået med 7, hvilket jo er en rigtig fin karakter .. Jeg fik 12 så det var skønt .. 

Tillykke - hvor er du sej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.