Jeg vil godt give min historie:
I efteråret 2010 stod vi med vores to sønner på knap 3 og halvandet. Jeg manglede kun mit speciale og det var længe ventet, da jeg har holdt to gange barsel under min uddannelse (cand.mag.). Vi havde mange planer forbundet med at jeg skulle blive færdig i sommere 2011. Byggeplaner, rejseplaner osv.
Pludselig en morgen mens jeg spiser morgenmad, får jeg kvalme. Jeg kan godt genkende kvalmen fra tidligere graviditeter og var ikke i tvivl om at jeg var gravid. Jeg ringede til min mand, der stod oppe på et tag og arbejdede og fik ham lige til at sætte sig ned, da jeg fortalte ham, at jeg var gravid. Ingen af os sagde noget. med inde i vores hovedet lød der: NOOOOOOOO!!!!!!
Vi var i vildrede. Det var ikke sådan, at vi aldrig skulle have flere børn, men der skulle lægges et midlertidigt låg på, da vi synes det var lidt hårdt med de to vi havde. Tanken om tre gjorde mig magtesløs og samtidig fik jeg dårlig samvittighed over at jeg havde det sådan overfor mit barn.
Vi fortalte det hurtigt til to vennepar, fordi vi simpelthen havde brug for at snakke os ud af fortvivlelsen. Det hjalp meget. vi begyndte at vænne os til tanken om det 3. barn. Abort var aldrig inde i billedet, fordi det indgår ikke i vores livsanskuelse!
Jeg blev ikke færdig med mit speciale sommeren 2011. Jeg var stresset i foråret og synes det var enormt hårdt, så vi valgte at vente til sommeren 2012 med det speciale.
Så faldt der ro på at tanken om barnet begyndte at give os smil på læben - især da vi fik det fortalt til vores familier. Til scanningen viste det sig, at vi ventede en lille pige (vores store ønske) og for første gange græd vi af glæde.
11. juni 2011 fødte jeg vores datter, Helena. Hun er vores livs største overraskelse og en gave at have i vores liv.
Hilsen
Marita, der både kunne få kagen og spise den - bare ikke samtidig, og nu er halvvejs i sit speciale og BLIVER færdig til sommer!