Sælge min chihuahua hvalp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Aalexandra

Hollybaby skriver:

Hmm synes godt nok det er synd for den hund! Det lyder som om du ikke helt har tænkt det ordentligt igennem, før du anskaffede dig den.. Hvis du vælger at sælge den videre skal det være nu, inden den når at knytte sig for meget til dig. Jeg har selv en chihuahua og et barn, og de elsker hinanden. Det er en nem hunderace, så længe man behandler den som hund Samtidigt kan den lige komme op i barnevognen, når poterne bliver for trætte Har du ikke noget familie eller venner som kunne tænke sig at passe den, når du skal ud at rejse?

Jo jeg kunne sikkert godt få den passet men jeg synes det er synd hvis den skal være væk fra sin ejer i så lang tid som jeg skal rejse. Jeg vil slet ikk af med hunden for jeg er allerede vildt glad for den og den er også glad for mig, og den holder sig hele tiden til mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Aalexandra

Det jeg ville med dette indlæg var egentlig bare at høre fra andre hvad de synes om at min familie synes at det er en dum ide med baby og hvalp. Og det er rigtig jeg skal ikke lytte til dem, når jeg selv kan klare det 

Anmeld

24. marts 2012

Gaia

Jeg ville måske have ventet til din datter var lidt ældre, måske en 2-3 år. Der sker rigtig meget særligt det første år med babyen, lige fra indkøring i søvn, til indkøring i mad, til indkøring i vs og alt derimellem. Det er SÅ meget arbejde. Det er skønt, men hårdt. Synes måske du skulle have ventet mindst til din datter var 6 mrd, så du ligesom havde fået opbygget en rutine med hende inden hunden kom. Valget er selvf. Dit og hvis du nener du har tid/overskud til også at opdrage en hund, så skal du jo beholde den. Men som sagt, vil jeg nok give din familie ret i at du nok burde vente lidt

Anmeld

24. marts 2012

TeamRocket

Se at få den renlighedstrænet og lydighedstrænet, en urenlig og uopdragen hund og en baby der møver sig rundt på gulvet er en dårlig ide!! Har du tænkt på hvad du gør når hvalpen har gnavet i alt din datters legetøj? Har du tænkt på hvad du gør med hensyn til alenehjemme træningen? Når du ikke længere har barsel skal den jo kunne være alene, det skal læres, jo før jo bedre. Husk at lære den at den ikke må gø, ellers kan du risikere den gøør hele tiden når i ikke er hjemme og så klager naboerne jo nok. Har du ikke en veninde, søster eller lign der kan passe når du rejser? Hunde har ikke tidsfornemmelse som vi har, så det er ikke synd for den at lade den passe bare det er et sted den har det godt.

Jeg har selv en chihuahua blandt andet, dejlig race. Vores hun elsker børn, specielt børn der giver godbider

Anmeld

24. marts 2012

MariaKyedDK

Aalexandra skriver:

Jeg købte den sødeste chihuahua hvalp i mandags den var 9 uger da jeg fik den . Jeg har været overlykkelig hele ugen over at ha fået den . Jeg havde ønsket mig sådan en i mange år.Men nu er min mor blevet rigtig sur over at jeg har købt den. Jeg har os den dejligste datter på snart 2 måneder, hun har været den nemmeste lille sovetryne lige frastart af. Og det har gået helt fint med en baby og en hundehvalp syntes jeg men alle har bare synes jeg var skør. Og min mor og kæreste og hans familie synes alle jeg skal sælge den og til sommer skal jeg rejse hele sommerferien. ja jeg burde ha tænkt mig bedre om. Selvom jeg havdetænkt det hele igennem ogtroede det kom til at gå super fint. Hvad burde jeg gøre? Lade familien være sure og beholde hvalpen eller sælge den?? 

jeg synes du skal beholde din lille hundevalp og så prøve at finde en som vil passe den imens du rejser

Anmeld

24. marts 2012

MariaKyedDK

Aalexandra skriver:

Det jeg ville med dette indlæg var egentlig bare at høre fra andre hvad de synes om at min familie synes at det er en dum ide med baby og hvalp. Og det er rigtig jeg skal ikke lytte til dem, når jeg selv kan klare det 

du skal nemlig ikke hører på hvad de siger, du klare det super fint med hund og baby så hvorfor i alverden skulle du sælge den... de vil nok heller ikke have at du blander dig i deres beslutninger osv...

Anmeld

25. marts 2012

Aalexandra

MariaKyedDK skriver:

du skal nemlig ikke hører på hvad de siger, du klare det super fint med hund og baby så hvorfor i alverden skulle du sælge den... de vil nok heller ikke have at du blander dig i deres beslutninger osv...

Lige præcis ... 

Anmeld

25. marts 2012

Linea

Se at få den renlighedstrænet og lydighedstrænet, en urenlig og uopdragen hund og en baby der møver sig rundt på gulvet er en dårlig ide!! Har du tænkt på hvad du gør når hvalpen har gnavet i alt din datters legetøj? Har du tænkt på hvad du gør med hensyn til alenehjemme træningen? Når du ikke længere har barsel skal den jo kunne være alene, det skal læres, jo før jo bedre. Husk at lære den at den ikke må gø, ellers kan du risikere den gøør hele tiden når i ikke er hjemme og så klager naboerne jo nok. Har du ikke en veninde, søster eller lign der kan passe når du rejser? Hunde har ikke tidsfornemmelse som vi har, så det er ikke synd for den at lade den passe bare det er et sted den har det godt.

Jeg har selv en chihuahua blandt andet, dejlig race. Vores hun elsker børn, specielt børn der giver godbider

Meget enig. Jeg ville sætte mig ned og forsøge at tænke det hele godt og grundigt igennem - der bør altid finde rigtig mange overvejelser sted, inden man anskaffer sig hund. Jeg synes ikke det handler om, at andrea ikke skal bestemme over dig og dine valg, men om det er en god ide med hund pt. eller du i den grad kommer til at fortryde på dit barns, hundes og dine egne vegne. 

Ingen løftet pegerfinger herfra.....blot stof til eftertanke, også på baggrund af foregående citat!

Mange hilsner Linea

Anmeld

25. marts 2012

FrkZier

hvorfor skulle din familie dog bestemme om hvorvidt du skal have en hun eller ej? det har jeg altså lidt svært ved at forstå.. SÅ mange andre kan have hund og bebs - hvorfor sku du ikke kunne det?

Anmeld

25. marts 2012

Lone Jakobsen

hvis du selv føler du har tid og overskud til både hund og baby, så ser jeg ingen grund til at sælge hunden igen.

jeg ville dog ikke tage den med på ferie, men finde nogen der ku passe den.

jeg købte selv hund da jeg boede alene med 3 børn i en lejlighed på 1. sal. min yngste var også kun en baby. jeg fik mange kommentarer med på vejen, men det gik fint, og hund og børn havde ingen problemer med hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.