Da du tog kørekort - Trillede du så rundt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Lady Marion <3

Ja da , på en stor forladt p plads   det samme gjorde jeg med min datter da hun skulle starte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Maise86

Billemyre skriver:

Det gjorde jeg!
Ikke ude på vejen dog, men inde på en grusparkeringsplads, der hørte til den skole, hvor min far arbejdede.

Han sad så ved siden af og jeg nåede at komme op at køre i 2. gear, inden jeg skulle igang med køretimer.

Jeg synes, det er super fint hvis man finder et sted, hvor der ikke er andre i nærheden og øver.
Tror på, man på den måde har mulighed for at blive mere rustet og vant til køretøjet, og det kan jeg kun se som positivt, inden man bliver lukket ud i trafikken.

Jeg gjorde nogenlunde det samme og er helt enig

Anmeld

24. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
M (: skriver:

Enig!  Synes det er dybt godnat og uansvarligt at køre uden kørekort. Der er nok en grund til, at man ikke må køre uden!

Fedt at din 3-årige kan færdselsloven

Ja hun er ret sjov! Vi bor et sted hvor folk godt ka finde på at køret ret hurtigt og når de så kommer, så ka hun finde på at sige ting som " ja det her er jo altså ik motervejen. Her må man altså kun køre 50 " osv " pas nu på cykelisterne mor!! " og mange andre gode råd! 

Ka huske at min kørelære altid sage at han hade at få nye elever ind, som havde kørt i deres forældres bil, for de havde allerede lært rigtig mange dumme vaner, som han så sku til at pille af dem igen, så de ku lære det ordenligt! Vh stine

Anmeld

24. marts 2012

Kay

har stemt andet... for nej jeg kørte ikke bare rundt for at øve mig i byen eller andet...

men min far tog mig dengang ud et par weekender, på en stor parkeringsplads der lå langt væk fra andre mennesker... der fik jeg lov at øve mig... og min far havde et par kegler med så jeg kunne øve at bakke og paralel parkere... hvilket jeg var meget bangefor den gang... og det er jeg rigtig glad for at han gjorde

Anmeld

24. marts 2012

lycly

Jeg kørte rundt på en modelflyveplads og lærte gearene at kende - langt væk fra andet trafik da jeg så var begyndt at få køretimer, så kørte jeg også engang imellem med min far ude på landet. Kunne aldrig finde på at køre rundt blandt andre mennesker uden at have kørekort - og håber så sandelig heller ikke andre gør det!

Anmeld

24. marts 2012

chael

Anonym skriver:

Da du tog kørekort, trillede du så lidt rundt i kærestens, forældrenes eller venindes bil, så du kunne "øve" dig lidt? 

Finde ud af gear, speederen, bremseren, koblingen osv? 

Er det i det helt taget ikke meget dumt at begynde på det? 

Jeg kørte ud sammen med min bror på en øde parkeringsplads og øvede mig.

Men kørte aldrig på vej, kun med kørelæren.

*Camilla

Anmeld

24. marts 2012

M (:

StineW79 skriver:

Ja hun er ret sjov! Vi bor et sted hvor folk godt ka finde på at køret ret hurtigt og når de så kommer, så ka hun finde på at sige ting som " ja det her er jo altså ik motervejen. Her må man altså kun køre 50 " osv " pas nu på cykelisterne mor!! " og mange andre gode råd! 

Ka huske at min kørelære altid sage at han hade at få nye elever ind, som havde kørt i deres forældres bil, for de havde allerede lært rigtig mange dumme vaner, som han så sku til at pille af dem igen, så de ku lære det ordenligt! Vh stine

Haha, hvor er hun sjov! 

Anmeld

24. marts 2012

dola

Anonym skriver:

Da du tog kørekort, trillede du så lidt rundt i kærestens, forældrenes eller venindes bil, så du kunne "øve" dig lidt? 

Tja nu er jeg lidt et særtilfælde, jeg tog traktorkørekort inden jeg tog til bil, og jeg fik altså lov til at "øve" mig ude på marken, med min far ved min side.

Jeg har så også på en lukket parkeringsplads, det var hegn rundt om og en bom så ingen andre kunne komme ind, lært min søster først at finde koblingen og senere at skifte gear. Hvilket hun havde stor glæde af.

Mener altså god man må kører rundt på en privat aflukket plads uden kørekort, ellers ville det jo være umuligt at tage kørekort, så måtte man jo ikke kører nogen steder..

Hygge..

Anmeld

24. marts 2012

Muffinmus

har stemt andet for det gjorde jeg, men ikke på almindelig offentlig vej. Gjorde det på et nedlagt rullebane felt, dvs en gammel landignsbane:-)

Og jo, det er da dumt at gøre på ofentlig vej da man jo kan blive nupset og evt gøre skade, om ikke andet så på materilet hvis ikke værre og det går ud over personer, samt forsinkringer der IKKE dækker.

Anmeld

24. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

nej det gjorde jeg ikke..

Jeg kunne aldrig drømme om at sætte mig bag rattet på en bil hvis ikke det var køreskolens, før jeg havde mit kort..

Jeg vile sige at det er rigtig dumt, for du kan hurtigt tillægge dig nogle vaner, og de er svære at komme af med..

foreksempel så holder jeg mine hænder som kl 5 og ikke kl ti i 2 som man ellers skal, her efter jeg har fået kortet, for synes jeg har meget bedre fat i rattet så..
Havde jeg fået den vane inden jeg begyndte på kortet, så havde jeg haft et problem..
Men få da en til at fortælle dig lidt om tingene, men lad være med at køre i den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.