Anonym skriver:
Jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg er gravid i 6 uge men min kæreste gennem flere år. Det er ikke en planlagt graviditet, men jeg har altid ønsket mig børn. Min kæreste vil ikke ha barnet, han vil gerne vente 1-2 år med at få børn.
Jeg har ikke været på p-piller og dette har han været klar over!!!
Jeg elsker ham meget højt og kan ikke forestille mig et liv uden ham, men han har meldt ud at han ikke vil være sammen hvis jeg vælger barnet.
What to do??
Det er lidt en umoden reaktion, han kommer med. Ja, man bør(i den perfekte verden) være enige om at få barn/børn. Men! Da han HAR vidst, du ikke var på prævention, er han LIGE SÅ MEGET ansvarlig. Nothing less.
Det kaldes, at tage ansvar for sine handlinger, som man gør, når man er voksen. Jeg tror ikke, ar nogen kan fortælle dig, hvad du skal gøre. Du bør lytte til dig selv og din mavefornemmelse. Det er din krop og dit valg, der er afgørende.
Personligt er jeg ikke modstander af abort, men jeg har svært ved at forstå, at man med vilje fravælger prævention(ved jeg ikke, om I har). Altså, at man fravælger p-piller, spiral, kondom osv. og velvidende, at risikoen for en graviditet er der, alligevel vælger at dyrke ubeskyttet sex, for derefter at skulle vælge barn til eller fra. Det synes jeg, er uansvarligt og at bruge en eventuel abort son prævention.
Jeg havde en veninde, der endte med at få 3 el. 4 aborter, bare fordi, hun ikke "gad at bruge p-piller(dem tog man på af) og kondomer var kedelige". Dér synes jeg dog, det bliver klamt og uansvarligt.
Anyways, pointen i dette indlæg var ikke, at holde foredrag:-)
Jeg håber du finder svaret med dig selv, uanset hvad du vælger.
Men tag en beslutning, du kan leve med. Man fortryder ikke de børn, man vælger til, men man kan fortryde dem, man vælger fra.
Du får lige et