Hjælp......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Kløver

Den er meget svær, og tror det bedste er at du selv tager den beslutning, som du vil have det bedst med. Du har jo evt lige et par uger til at finde ud af det, og også din kæreste, hvor i sammen kan finde ud af det hele, måske han lige skal have det til at synke ind

håber du finder den rigtige beslutning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Den er meget svær, og tror det bedste er at du selv tager den beslutning, som du vil have det bedst med. Du har jo evt lige et par uger til at finde ud af det, og også din kæreste, hvor i sammen kan finde ud af det hele, måske han lige skal have det til at synke ind

håber du finder den rigtige beslutning

Vi fandt ud af det for snart 2 uger siden, tror ikke at han ændre mening

Anmeld

23. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Jeg føler virkelig at han er manden i mit liv og så alligevel ikke pga dette. Men har rigtigt rigtigt svært ved at se jeg skulle kunne fungere uden ham. Han er den første mand jeg har kæmpet for.

Tror du at du ville se ham som den samme mand som du elsker?
Eller vil du komme til at se ham som manden der tvang dig til en abort. Og undskyld jeg siger det men han er da ikke det værd når han selv har været uden om du bliver gravid. Også bare vil skride fra sit ansvar.

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Malou&Anders skriver:

Tror du at du ville se ham som den samme mand som du elsker?
Eller vil du komme til at se ham som manden der tvang dig til en abort. Og undskyld jeg siger det men han er da ikke det værd når han selv har været uden om du bliver gravid. Også bare vil skride fra sit ansvar.

Det er jo svært at sige hvad jeg kommer til at føle. Jeg synes godt nok at det er en svær beslutning, ville ønske jeg ikke skulle ta den.

Anmeld

23. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Det er jo svært at sige hvad jeg kommer til at føle. Jeg synes godt nok at det er en svær beslutning, ville ønske jeg ikke skulle ta den.

Ja ved det en svær beslutning har selv stået i den..

Anmeld

24. marts 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg er gravid i 6 uge men min kæreste gennem flere år. Det er ikke en planlagt graviditet, men jeg har altid ønsket mig børn. Min kæreste vil ikke ha barnet, han vil gerne vente 1-2 år med at få børn.

Jeg har ikke været på p-piller og dette har han været klar over!!!

Jeg elsker ham meget højt og kan ikke forestille mig et liv uden ham, men han har meldt ud at han ikke vil være sammen hvis jeg vælger barnet.

What to do??

Det er lidt en umoden reaktion, han kommer med. Ja, man bør(i den perfekte verden) være enige om at få barn/børn. Men! Da han HAR vidst, du ikke var på prævention, er han LIGE SÅ MEGET ansvarlig. Nothing less.

Det kaldes, at tage ansvar for sine handlinger, som man gør, når man er voksen. Jeg tror ikke, ar nogen kan fortælle dig, hvad du skal gøre. Du bør lytte til dig selv og din mavefornemmelse. Det er din krop og dit valg, der er afgørende. 

Personligt er jeg ikke modstander af abort, men jeg har svært ved at forstå, at man med vilje fravælger prævention(ved jeg ikke, om I har).  Altså, at man fravælger p-piller, spiral, kondom osv. og velvidende, at risikoen for en graviditet er der, alligevel vælger at dyrke ubeskyttet sex, for derefter at skulle vælge barn til eller fra. Det synes jeg, er uansvarligt og at bruge en eventuel abort son prævention.

Jeg havde en veninde, der endte med at få 3 el. 4 aborter, bare fordi, hun ikke "gad at bruge p-piller(dem tog man på af) og kondomer var kedelige". Dér synes jeg dog, det bliver klamt og uansvarligt.

Anyways, pointen i dette indlæg var ikke, at holde foredrag:-)

Jeg håber du finder svaret med dig selv, uanset hvad du vælger.

Men tag en beslutning, du kan leve med. Man fortryder ikke de børn, man vælger til, men man kan fortryde dem, man vælger fra.

Du får lige et 

Anmeld

24. marts 2012

Muffinmus

for det første er det JERES skyld at du er gravid, du har ikke beskyttet dig med vilje og han var klar voer det..takes two to tango. Så hvis du vidste han ikke ville have børn er det dumt gjort af jer begge to og jeres begges skyld.

For det andet synes jeg det er lidt meget at slå et barn ihjel for at han om 1 år kan sige, ej, nu vil jeg vist gerne have et barn. Det er jo ikek ligefrem en brugt cykel han vil smide ud, det er et liv han vil tage.

Og til sidst, det er dit valg, så du må tage den tunge beslutning, og så skal du gøre op med dig selv om du kan leve med at han skrider fra dig så du står med det hele, eller om du kan leve med en abort på baggrund af jeres fejl.

Det er en meget svær beslutning, men for din egen skyld ville jeg tage den hurtigt, så du kan komme videre med det ene eller andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.