Prøver at blive gravid, alle de tanker og følelser!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. april 2009

baby2010

Så nu er vi i gang!!!

Det tog ca. 1 år for kæresten at blive klar, men nu er vi her -og det er så underligt! Så mange følelser, det virker så surealistisk Dejligt, men jeg føler mig så sårbar

Smed pillerne sidste måned, men har mens nu, så der er ikke sket noget. Det er helt ok, havde ingen forventninger om at det ville gå SÅ hurtigt. Jeg havde ellers en MASSE symptomer, som jeg fik til at stemme overens med internetsidernes beskrivelser af graviditetssymptomer.

Kender I det, at man sidder og surfer som en gal, for at se, om man er gravid? Som om internettet er en graviditetstest? Trods meget ømme bryster, oppustet fornemmelse, lidt kvalme osv. osv. så var jeg altså ikke gravid

Jeg prøvede ellers at teste mig gravid - det var som om jeg tænkte: "nej nu må jeg da være gravid, så nu tester jeg igen... Nå, ok den var negativ... Så tester jeg bare igen om et par dage...".
Man sætter så meget lid til at den er positiv, og når den så er negativ, så tror man den viser forkert?!? Har I det også sådan?

Nu skal vi i gang igen med at prøve om nogle dage, men jeg aner ikke hvor lang min cyklus er. Har været på piller i over 10 år, så jeg er helt på bar bund. Dvs. at vi er nødt til at knalde igennem i ret lang tid, for at være sikre -hvilket er helt fino, hehe

Jeg føler dette er en test af mig som kvinde... Kan jeg blive gravid? Rent biologisk er det vel det, jeg er sat på jorden for at gøre, men er det muligt?
Jeg kan mærke, at dette potentielt set kan blive en meget hård proces. Jeg føler mig meget sårbar. Hvis jeg nu ikke kan. Ved godt at det er meget pessimistisk, men jeg har i mange år ønsket mig en dejlig kæreste og en familieudvidelse, men har først mødt min eneste ene for 2 år siden.

Jeg ved godt jeg ikke burde være så bekymret, men det er jeg altså bare... Er der nogen som har det på samme måde???

Jeg ser meget frem til at høre fra nogen, for jeg er ret alene i det her.

Hilsen baby2010

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2009

NoName

Hej...

Tror vi er mange der har det på samme måde...

Tankerne om en familieforøgelse fylder utrolig meget... Jeg har overvejet at begynde at hækle for at finde noget andet at tænke på og komme lidt ned på jorden igen... he he...

Knus fra
Miss Ingolf der for alle her på siden...

Anmeld

8. april 2009

Leneur

Jeg ved godt det kan være svært men prøv at fokusere på noget andet. Ja det er nemt nok for mig at sige nu jeg er gravid men fra vi tog beslutningen til projekt baby og til der var gevinst var der gået næsten 9 mdr. Hver måned hvor min mens kom blev jeg vred, gal, ked af det og skældte min kæreste ud netop fordi jeg ønskede så meget at være gravid og kun var fokuseret på den ene ting. Da vi så kommer til december med julefrokoster, juleræs, sygdom og mine kæreste's drenge på ferie, og mine tanker var andre steder, ja så kom gevinsten. Jeg kan jo ikke love at det virker for dig men det var det der skulle til for mig.
Held og lykke med projektet og så håber jeg snart at det lykkes for jer.

Knus og tanker

Anmeld

8. april 2009

baby2010

Tak for de søde svar. Ja, det gælder om at tænke på andre ting - check! Lettere sagt end gjort, men man må jo gøre sit bedste

At gå i gang med at "prøve" er en tilpasningsproces, som jeg ser det. Nu skal man tilpasse sig til eventuel skuffelse eller ekstatisk lykkefølelser hver måned -sort/hvidt tegnet op selvfølgelig. Man skal liiiige vende sig til, at ens liv kommer til at se sådan ud, indtil det lykkes. Jeg forestiller mig, at det sommetider er en leg, mens det på andre tidspunkter bliver hårdt...

Held og lykke til alle der prøver, og tillykke til alle som har klaret det!

Anmeld

20. april 2009

fit_fys

baby2010 skriver:

Tak for de søde svar. Ja, det gælder om at tænke på andre ting - check! Lettere sagt end gjort, men man må jo gøre sit bedste

At gå i gang med at "prøve" er en tilpasningsproces, som jeg ser det. Nu skal man tilpasse sig til eventuel skuffelse eller ekstatisk lykkefølelser hver måned -sort/hvidt tegnet op selvfølgelig. Man skal liiiige vende sig til, at ens liv kommer til at se sådan ud, indtil det lykkes. Jeg forestiller mig, at det sommetider er en leg, mens det på andre tidspunkter bliver hårdt...

Held og lykke til alle der prøver, og tillykke til alle som har klaret det!

Hej
Da jeg læste dit indlæg havde jeg det som om det var noget jeg selv kunne have skrevet. Min kæreste og jeg har selv LIGE besluttet os for at droppe p-pillerne og jeg glæder mig vildt meget!
Men som du selv siger, så er der mange følelser der kører rundt i kroppen. Kan jeg blive gravid? er jeg klar til det? er jeg klar til at lægge mit liv om? Både min kæreste og jeg dyrker atletik på højt niveau, og jeg har længe tænkt over om jeg var klar til at lægge det liv på hylden. Udover det, er jeg kun knap 24, og er det for ungt? vi har kun været sammen 7 måneder, er det for kort?
Jeg er kommet frem til at det kun er dig selv der kan svare på disse spørgsmål og mærke om du er klar. Jeg har fundet en kæmpe hjælp herinde på siden, jeg er slet ikke gravid endnu, men jeg er herinde dagligt! Det må jo betyde noget
Jeg glæder mig rigtig meget til at komme ordentligt igang, og endnu mere til at stå med en positiv test i hånden...

Håber det lykkes for jer hurtigt

Kram

Anmeld

20. april 2009

baby2010

T.K. skriver:

Hej
Da jeg læste dit indlæg havde jeg det som om det var noget jeg selv kunne have skrevet. Min kæreste og jeg har selv LIGE besluttet os for at droppe p-pillerne og jeg glæder mig vildt meget!
Men som du selv siger, så er der mange følelser der kører rundt i kroppen. Kan jeg blive gravid? er jeg klar til det? er jeg klar til at lægge mit liv om? Både min kæreste og jeg dyrker atletik på højt niveau, og jeg har længe tænkt over om jeg var klar til at lægge det liv på hylden. Udover det, er jeg kun knap 24, og er det for ungt? vi har kun været sammen 7 måneder, er det for kort?
Jeg er kommet frem til at det kun er dig selv der kan svare på disse spørgsmål og mærke om du er klar. Jeg har fundet en kæmpe hjælp herinde på siden, jeg er slet ikke gravid endnu, men jeg er herinde dagligt! Det må jo betyde noget
Jeg glæder mig rigtig meget til at komme ordentligt igang, og endnu mere til at stå med en positiv test i hånden...

Håber det lykkes for jer hurtigt

Kram

Kære T.K.

Godt at høre man ikke er den eneste, som har mange tanker. Det er jo en stor beslutning, så det er helt naturligt! Og ja, jeg har også erkendt, at jeg ikke kan læse mig til en graviditet på nettet, ligesom du ikke kan spørge andre end dig selv om du/I er klar Det er nu man virkelig skal forholde sig til sig selv, sin partner og sin krop -for ingen kan svare på om det her er en god idé eller hvornår man bliver gravid iøvrigt...

Rigtig meget held og lykke til jer -I lyder jo super sunde og unge, så det skal nok gå godt

Knus

Anmeld

21. april 2009

fit_fys

tusind tak
Smid lige updates efter mig så man lige kan følge med

kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.