Føde på andet sygehus end angivet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.517 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

LotteN

Jeg skal lige høre jer om der er nogen af jer der ved om man må føde på andet sygehus en tilladt, hvis man skulle gå i fødsel i en anden by end hvor man bor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

An&Jo

LotteN skriver:

Jeg skal lige høre jer om der er nogen af jer der ved om man må føde på andet sygehus en tilladt, hvis man skulle gå i fødsel i en anden by end hvor man bor?

det må man gerne.. det gjorde jeg nemlig..

Jeg var skrevet op til fødsel i Aalborg, men var på weekend ved mine forældre lidt udenfor struer da fødslen gik igang, og endte derfor med at føde på Holstebro sygehus..

Anmeld

22. marts 2012

Darling<3

LotteN skriver:

Selvfølgelig må du det - de kan jo ikke forlange at du feks skal køre 200 km for at komme til det planlagte fødselssted

Du kan sagten skifte sygehus hvis du gerne vil, men så skal de jo bare vide det, på det kommende sygehus

Anmeld

22. marts 2012

LotteN

An&Jo skriver:

det må man gerne.. det gjorde jeg nemlig..

Jeg var skrevet op til fødsel i Aalborg, men var på weekend ved mine forældre lidt udenfor struer da fødslen gik igang, og endte derfor med at føde på Holstebro sygehus..

okay, det er fordi jeg faktisk er gået over termin nu og pt sidder jeg 100 km væk fra det sygehus jegskal føde på - og imorgen er jeg over 200 km væk.... og så sagde min svigermor om jeg nu gerne måtte føde et andet sted - hun mente man så skulle betale..

Anmeld

22. marts 2012

LotteN

Darling<3 skriver:

Selvfølgelig må du det - de kan jo ikke forlange at du feks skal køre 200 km for at komme til det planlagte fødselssted

Du kan sagten skifte sygehus hvis du gerne vil, men så skal de jo bare vide det, på det kommende sygehus

okay, det er fordi jeg faktisk er gået over termin nu og pt sidder jeg 100 km væk fra det sygehus jegskal føde på - og imorgen er jeg over 200 km væk.... og så sagde min svigermor om jeg nu gerne måtte føde et andet sted - hun mente man så skulle betale..

Anmeld

22. marts 2012

Darling<3

LotteN skriver:

No no no, din sviger er helt forkert på den

Man skal selvfølgelig ikke betale noget for at føde et andet sted end planlagt - og selvom fødselen er lige op over, skal man jo ikke tvinges til at være hjemme hos sig selv

Hvis din fødsel går igang, så ringer du bare til det nærmeste sygehus og forklare at du er gået i fødsel og at du ikke har mulighed for at tage hjem til din egen by - de SKAL tage dig ind, uanset hvad!!

Anmeld

22. marts 2012

An&Jo

LotteN skriver:

jeg kom ikke til at betale for noget.. der er jo frit sygehusvalg..

Men bare af nysgerrighed, hvorfor vælger du at være så langt væk fra dit fødested når du er over din termin??

jeg ville gerne have født i Aalborg, for så kendte jeg personalet og proceduren, og det gjorde jeg ikke i Holstebro, kunne ikke engang finde rundt på hospitalet, så brugte omkring 40 minutter på at finde fødegangen kl 23:30 om aftenen..

men du må meget gerne føde på et andet hospital, helt uden beregning..

Anmeld

22. marts 2012

LotteN

Darling<3 skriver:

No no no, din sviger er helt forkert på den

Man skal selvfølgelig ikke betale noget for at føde et andet sted end planlagt - og selvom fødselen er lige op over, skal man jo ikke tvinges til at være hjemme hos sig selv

Hvis din fødsel går igang, så ringer du bare til det nærmeste sygehus og forklare at du er gået i fødsel og at du ikke har mulighed for at tage hjem til din egen by - de SKAL tage dig ind, uanset hvad!!

godt så, det giver også mere mening i mit hovede - man betaler jo skat til netop sådan noget...
Så godt at høre

Anmeld

22. marts 2012

LotteN

An&Jo skriver:

jeg kom ikke til at betale for noget.. der er jo frit sygehusvalg..

Men bare af nysgerrighed, hvorfor vælger du at være så langt væk fra dit fødested når du er over din termin??

jeg ville gerne have født i Aalborg, for så kendte jeg personalet og proceduren, og det gjorde jeg ikke i Holstebro, kunne ikke engang finde rundt på hospitalet, så brugte omkring 40 minutter på at finde fødegangen kl 23:30 om aftenen..

men du må meget gerne føde på et andet hospital, helt uden beregning..

ja, det er også lidt et sats..
men det er fordi min kæreste er på kursus i sønderborg, hvor han bliver udnævnt imorgen og derfor skal vi ned og se det... Så vi tager en overnatning ved min mor og så kører vi til sønderborg imorgen tidlig...
og ja, jeg vil sandelig også helst fræse tilbage til midtjylland hvis det går igang, for det kender jeg.. så håber heller ikke det kommer på tale at føde et andet sted!

Anmeld

22. marts 2012

Darling<3

LotteN skriver:

godt så, det giver også mere mening i mit hovede - man betaler jo skat til netop sådan noget...
Så godt at høre

Det er jo nemlig det vi gør

Så se du bare at gå i fødsel, det sker der ikke noget ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.