Hvordan kan jeg hjælpe et plejebarn i anden familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

mortilnoahogmelina

jeg havde meldt dem ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Åh hvor har jeg dog ondsad den stakkels lille pige. Syns bestemt du skal melde dem. Men ka samtidig ik forstå hvorfor der ik er kontrol med plejefamilie det plejer der da at være

Jeg forstår virkelig heller ikke at der ikke er mere kontrol - de burde da have en idé om hvordan det er, de gange de har været der hjemme!

Desværre er der så stor mangel på plejefamilier, er bange for at det kan spille en rolle.

Anmeld

22. marts 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Jeg er som sagt helt enige med at de skal meldes. Vi har flere gange snakket om at vi ikke mener at den plejefamilie opfylder denne piges krav. Men vi har alligevel holdt igen, for var vi bare for "pylret" og måske er det heller ikke sådan hele tiden. 

Men selvom det "kun" er de ting vi har opsaveret, så synes vi stadig at det er for meget. Er glad for at vi (min familie og jeg) ikke er de eneste der mener det. Nu er det i hvert fald sikker at det bliver meldt. 

Men det gør stadig så ondt, tanken om den start, denne pige, har fået på livet, og uvisheden om det bliver bedre er næsten lige så slem.

Uanset om i bare er "pyldret" vil det aldrig skade at gøre kommunen opmærksomhed på det... 

Anmeld

22. marts 2012

sarahb

DU bliver nød til at melde dem, hvis ikk så anonymt.
Det er krænkende over for pigen og også krænkende at folk kender til hendes dårlige hverdag uden at gribe ind.

Det er jeres ansvar når i ved hvordan det står til, at råbe vagt i gevær

Anmeld

22. marts 2012

Anonym trådstarter

Bigmamma skriver:

Du skal helt klart melde dem. Hvad kan der ikke ske i den lille piges indre, hvis hun bliver ved dem? Det lyder jo til at de kun ser det at ha plejebørn, som en indtægtskilde. Hun skal væk derfra før hun tager uoprettelig skade. Knus til dig og Din familie fordi jeres gode gerninger

Mange tak 

Det er bare så frustrerende at stå udefrakommende, og så håbe på at det bliver bedre!

For selvom at det bliver meldt, er det jo ikke ens betydning at det bliver bedre 

Anmeld

22. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Ravnholt skriver:

Jeg ville nok melde dem, da jeg synes psykisk "vold" er lige så skadeligt som fysisk...

Om ikke andet for at nogen får øjnene op for det...

Lyder som mig der er den lille pige lidt den måde jeg vokse op på og  i en af mine 7 plejefamilie igellem 5 år + værre ting sket som jeg ikke ville skrive åben til alle herind.

MEN JEG VILLE IKKE LAD DET STÅ PÅ OG SE PÅ DETTE JEG HAVE SGU RINGEDE TIL KOMMUNEN FOR DET DER TAGER DEN LILLE PIGE SGU SKADE AF OG JEG SYNTES DET ER JERES PLIGT AF MELD DEM SELVOM I ER GODE VENNER ELLER DINE FORÆLDRE ER MED DEM.

Hov fik skrev i stor undskyld.

Men meld dem nu.

Mvh Henriette

Anmeld

22. marts 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

DU bliver nød til at melde dem, hvis ikk så anonymt.
Det er krænkende over for pigen og også krænkende at folk kender til hendes dårlige hverdag uden at gribe ind.

Det er jeres ansvar når i ved hvordan det står til, at råbe vagt i gevær

Er helt enig. Vi er ved at undersøge hvor vi indberetter det og så laver både mine forældre og vi (min kæreste og jeg) en anonym indberetning. 

Men som sagt, så er det meget frustrerende at stå udefrakommende, og så  håbe på at det bliver bedre!

Men noget skal der bestemt gøres!

Anmeld

22. marts 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Er helt enig. Vi er ved at undersøge hvor vi indberetter det og så laver både mine forældre og vi (min kæreste og jeg) en anonym indberetning. 

Men som sagt, så er det meget frustrerende at stå udefrakommende, og så  håbe på at det bliver bedre!

Anmeld

22. marts 2012

Anonym trådstarter

mor til 4 dejlige børn skriver:

Lyder som mig der er den lille pige lidt den måde jeg vokse op på og  i en af mine 7 plejefamilie igellem 5 år + værre ting sket som jeg ikke ville skrive åben til alle herind.

MEN JEG VILLE IKKE LAD DET STÅ PÅ OG SE PÅ DETTE JEG HAVE SGU RINGEDE TIL KOMMUNEN FOR DET DER TAGER DEN LILLE PIGE SGU SKADE AF OG JEG SYNTES DET ER JERES PLIGT AF MELD DEM SELVOM I ER GODE VENNER ELLER DINE FORÆLDRE ER MED DEM.

Hov fik skrev i stor undskyld.

Men meld dem nu.

Mvh Henriette

Hvor er jeg dog ked af at høre det! Det gør mig virkelig ondt! 

Men ja, det skal også meldes! Er bare så trist, at vi kun kan håbe på, at det bliver bedre  

Ingen fortjener jo sådan en barndom!

Anmeld

22. marts 2012

sarahb

Anonym skriver:

Hvor er det dejligt i gør noget, det er alt for mange der bare lader stå til.

Husker du at opdatere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.