Opdatering på Liam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.399 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Måske i er trætte af at læse om min Liam...men så må i jo bare springe indlægget over. Ellers så følg gerne med.

Vi har netop været en tur hos Liams speciallæge og fået lidt nyt af vide. Der kan stadig ikke stilles nogen diagnose, derfor skal Liam "vises frem" ved en neuropædiatrisk lægekonference. Så det bliver interessant om de dér kan komme det nærmere.

Journalen er nu blevet meeeeget længere. Og alt hvad der er påfaldende eller anderledes ved Liam er nu skrevet ned. Meget mærkelig læsning for os som hans forældre, da vi jo ikke ser alle de ting som lægerne ser, (særlige træk etc.) han har jo aldrig set anderledes ud end han gør

Så har vi fået tildelt en rigtig sød handicapsagsbehandler som skal hjælpe med at søge støttetimer (i.f.t hans sprogproblemer) til han skal starte i børnehave, heldigvis er alle enige om at han skal starte i en normal bh fremfor en med specialbørn, hvilket vi sætter stor pris på.

Desuden er han vokset 2 cm og har taget næsten et kilo på siden januar. Det er vi godt tilfredse med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

serinasmor

hmmm ... kunne ikke lige se dine andre indlæg ...

hvordan er i kommet frem til at der er noget galt ? 

Jeg mener når nu lægerne endnu ikke har en diagnose og i ikke selv kan se noget ??

jeg undrede mig bare lidt

især fordi han også for mig på billeder ser helt normal ud

Anmeld

23. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

serinasmor skriver:

hmmm ... kunne ikke lige se dine andre indlæg ...

hvordan er i kommet frem til at der er noget galt ? 

Jeg mener når nu lægerne endnu ikke har en diagnose og i ikke selv kan se noget ??

jeg undrede mig bare lidt

især fordi han også for mig på billeder ser helt normal ud

Hvis du finder mine indlæg i denne tråd, bliver det forklaret lidt nærmere

https://www.baby.dk/debat/160182pi1/boern-med-handicap/boer-man-faa-flere-boern-efter-et-handicappet.aspx

Anmeld

23. marts 2012

Jonatansmor

Rikke&Liam skriver:

Måske i er trætte af at læse om min Liam...men så må i jo bare springe indlægget over. Ellers så følg gerne med.

Vi har netop været en tur hos Liams speciallæge og fået lidt nyt af vide. Der kan stadig ikke stilles nogen diagnose, derfor skal Liam "vises frem" ved en neuropædiatrisk lægekonference. Så det bliver interessant om de dér kan komme det nærmere.

Journalen er nu blevet meeeeget længere. Og alt hvad der er påfaldende eller anderledes ved Liam er nu skrevet ned. Meget mærkelig læsning for os som hans forældre, da vi jo ikke ser alle de ting som lægerne ser, (særlige træk etc.) han har jo aldrig set anderledes ud end han gør

Så har vi fået tildelt en rigtig sød handicapsagsbehandler som skal hjælpe med at søge støttetimer (i.f.t hans sprogproblemer) til han skal starte i børnehave, heldigvis er alle enige om at han skal starte i en normal bh fremfor en med specialbørn, hvilket vi sætter stor pris på.

Desuden er han vokset 2 cm og har taget næsten et kilo på siden januar. Det er vi godt tilfredse med.

Vi bliver aldrig trætte af at læse om din lille guldklump.

Stort tillykke med valget af en "normal" børnehave. Det er en sejr i sig selv at han er istand til at klare det.

Skønne nyheder på en skøn dag

Anmeld

23. marts 2012

sarahb

Det er da ret vildt at han skal vises frem og også helt vildt spændende at de kan få lov at se på ham og se om der er noget der kan hjælpe ham.

Jeg håber det bedste for ham.
Og hvor dejligt han kan komme i en almindelig børnehave, det kan også være det hjælper ham med at udvikle sig

Alt det bedste, og hold op hvor er han en charmør

Anmeld

23. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

sarahb skriver:

Det er da ret vildt at han skal vises frem og også helt vildt spændende at de kan få lov at se på ham og se om der er noget der kan hjælpe ham.

Jeg håber det bedste for ham.
Og hvor dejligt han kan komme i en almindelig børnehave, det kan også være det hjælper ham med at udvikle sig

Alt det bedste, og hold op hvor er han en charmør

Altså, han skal ikke vises frem i virkeligheden. Derfor der var ""

Der er blevet taget billeder af ham fra forskellige vinkler osv. Så det er dem de tager med og fremlægger. Hans symptomer giver ikke nogle resultater i deres database. Derfor er han jo vældig interessant...hvis f.eks. han er den eneste af sig slags (så at sige)

Anmeld

23. marts 2012

foto på lærred

Rikke&Liam skriver:

Håber de kommer det nærmere så han kan få den rigtige hjælp

Camilla

www.foto-paa-laerred

collager med guldklumpen, ugle wallstickers og dåbsinvitationer

Anmeld

23. marts 2012

sarahb

Rikke&Liam skriver:

Altså, han skal ikke vises frem i virkeligheden. Derfor der var ""

Der er blevet taget billeder af ham fra forskellige vinkler osv. Så det er dem de tager med og fremlægger. Hans symptomer giver ikke nogle resultater i deres database. Derfor er han jo vældig interessant...hvis f.eks. han er den eneste af sig slags (så at sige)

Men så bliver han jo alligevel vist frem og de kan kigge på hans træk om der er noget de hæfter sig ved.

Det er da godt for jer.

Anmeld

2. juni 2012

Assi

Hej  

Jeg er gammel bruger herinde, men har ikke været herinde i 100 år. Stødte lige på dit indlæg - nu har jeg ikke fulgt så meget med, så måske har du skrevet det, men er Liam blevet kromosomtestet? Altså sådan en dybdegående en der kan tage et halvt år? Det er min søn lige blevet og han har en kromosomfejl, kan de nu se - han er den eneste i verden med den fejl. Tænkte bare på om din søn havde fået taget den prøve i jagten på svar?

Anmeld

29. juni 2012

Jagger

Assi: hvor har I fået lavet sådan en test? Vores dreng på snart 6 år har stadigvæk ingen diagnose - vi har fået lavet en masse test på Kennedy institutet, men uden resultat....

Jagger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.