Hvor langtid sover jeres nyfødt 0-3mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

LilyMarleen

B&J skriver:

åhhh håber det samme sker her når vi engang skal have nr 2 så sover han/hun næsten igen håber håber hihihih...

for ja det er møg hammer hårdt for kroppen

Det forstår jeg virkelig godt.

Vi havde jo også alle skræksenarier, og vi havde indstillet os på ikke at skulle sove i et par år mere.
Det er bare så mærkeligt at en nyfødt kan sove så meget. Altså i min verden. Jeg forstår det stadigvæk ikke helt. Man sidder bare og triller tommelfinger for at finde ud af hvad man skal give sig til fordi man har så meget krut i røven.. MEGET MEGET mærkeligt...

Jeg skulle også bare lige se om hun var helt unormal ved den her afstemning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Mother-love

Jeg har stemt blank for er ikke helt med på hvad du mener om det er i døgnet eller per gang de sover. Isabella sov ikke om dagen. Men tilgengæld forløb det sig sådan her. Fra hun var en månede.

21.30 - 5.30
6.00 - 9.00
9.30- 12.30

Sådan var det ca. Så hun sove stadig de der 14-16 timer i døgnet. Hun valgte bare at hun ville have dem stortset i træk.

Man siger at børn i den alder sover igennem når de springer et måltid over. Dvs. At hvis dit barn spiser hver 3. Time så har det sovet igennem når det først vågner efter 6 timer.
Men de fleste mener jo at barnet sover igennem når det sover hele natten. Men det er ikke helt rigtigt. Men isabella sov hele natten så det var ikke søvn vi manglede herhjemme da hun var så lille det var først da hun blev en 3-4 måneder hun stod op kl 9.-9.30 stykker men først da hun blev en 6 mdr hun begyndte at sove en lille halv time 1-2 gange om dagen hvor hun kom i seng kl 20.00
Idag kommer hun i seng kl 19 og kan godt finde på at vågne mellem kl 3-5 så får hun lidt at drikke ellers lidt at spise det kommer an på om hun er sulten self. Og så sover hun igen til kl 7-7.30 hvor hun så kommer ivuggestue 8.45 og så sover hun en eller to gange derovre.

Anmeld

22. marts 2012

B&J

LilyMarleen skriver:

Det forstår jeg virkelig godt.

Vi havde jo også alle skræksenarier, og vi havde indstillet os på ikke at skulle sove i et par år mere.
Det er bare så mærkeligt at en nyfødt kan sove så meget. Altså i min verden. Jeg forstår det stadigvæk ikke helt. Man sidder bare og triller tommelfinger for at finde ud af hvad man skal give sig til fordi man har så meget krut i røven.. MEGET MEGET mærkeligt...

Jeg skulle også bare lige se om hun var helt unormal ved den her afstemning

nej hun er meget normal men kan godt følge dig tror også jeg syntes det er mærkeligt når engang jeg skal prøve det og se om det bliver det samme som daniel uden søvn eller vi får masser af søvn

Anmeld

22. marts 2012

Moms

LilyMarleen skriver:

Puha, det lyder godt nok ikke særlig sjovt.. Stakkels jer

Det er ca sådan vi har det også. Min søn tager mange små "power-naps" og kan holde den gående en hel dag uden at sove synderligt længe.

Jeg har oplevet to gange i hans liv, at han har sovet 6 timer. Ellers er det omkring hver 3 time han skal ammes.

Han er 14 uger nu.

Moms

Anmeld

22. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Adam er 5 uger gammel, og han sover 2-3 timer ad gangen om dagen og 3-4 timer om natten. Men om natten får han bare mad, når han vågner, og så sover han 3 timer mere ca. - altså efter jeg er gået i seng

Anmeld

22. marts 2012

crille

Er der ved at tegne sig et billede af at drenge sover kortere og mindre end piger? (meget generaliserende, i know  

Venter selv en dreng  

Anmeld

22. marts 2012

Krussedulle

LilyMarleen skriver:

Hvor er det bare dejligt

Sådan sover vores lille pige også, og har gjort det fra dag 1. Men vores dreng var helt anderledes, og sove meget lidt og kort af gangen.
Lige pluselig finder man ud af hvorfor der er nogen mødre der er overskuds mødre. For sådan en er jeg da selv gået hen og blevet. Al den fritid..
Jeg er SÅÅÅÅ glad for at jeg ikke er igennem samme mølle som sidst. Men det kan jo ændre sig. Men det har det da ikke gjort endnu.

Nemlig .. Vores den store var præcis som Sylvester, mens den mellemste ikke sov under 7 timer om natten! vi har vist været heldige

Anmeld

22. marts 2012

modesty

Der var stor forskel på nyfødt og 3 mdr. her. Nyfødt 3 timer. 3 mdr. 6-8 timer. Nu ved 5 mdr. er vi nede på 3 timer igen, argh. 

Anmeld

22. marts 2012

FogL

Der er ikke noget, der hedder at sove igennem de første 2-3 mdr. 

Min sover om dagen 1-2 timer ad gangen og om natten 3-5 timer ad gangen.. Hun er på flaske På søndag er hun 4 uger  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.