HJÆLP!! Angående barsel og pasning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Frk-Lotusblomst

happymothertobe skriver:

Også tak til dig for dit svar.  

Du var hurtig til at svare og regne, så det kom der jo hurtig styr på

Velbekomme..
Men ja, er rimelig sikker på at din barsel ikke ophører der. Hvis du har meddelt kommune du har barsel til d. 7 august (ligesom man ville meddele sit arbejde), jamen så slutter den ikke før medmindre du selv vælger at starte.

haha, ja.. sorry for at spamme din tråd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

happymothertobe

ano14316 skriver:

Må jeg spørger hvordan det kan være at du vil putte ham i DP så tidligt, når du har så lang barsel? Magnus her er fra d. 8 okt. han skal i dp/vs til august, og det er så fordi jeg tager ferie lige i røven af barslen. for at vente så længe som muligt..

Det er bare af nysgerrighed at jeg spørger?

Men for at svare på dit spørgsmål, så slutter din barsel ikke af at han kommer i dp, men først til den tid som det hele tiden har været.

Jeg vil starte med at sige at jeg stadig er ret meget i tvivl om datoen. Men i starten blev den valgt, fordi jeg søger elevpladser og ikke ved hvornår jeg "risikere" at skulle starte og derfor ville jeg gerne være sikker på, at jeg har tid til at få ham kørt ordentlig ind med korte dage osv.

Og så fordi at vi har fået brev om, at dagplejerne holder ferielukket uge 28-30 og da min kæreste er studerende og har sommerferie, holder vi ham hjemme i de uger. Derfor tænkte jeg at det måske ville blive meget forvirrende for ham at komme i DP i juni for at holde fri næsten hele juli....

Og jeg ved ikke om jeg tør skrive ham op til efter uge 30 hvis nu der kommer en elevplads dumpende som jeg skal starte på, og så ikke kan nå at give ham den bløde start jeg gerne vil give ham...

Er jeg helt galt på den?  For jeg er meget i tvivl...

Anmeld

21. marts 2012

ano14316

happymothertobe skriver:

Jeg vil starte med at sige at jeg stadig er ret meget i tvivl om datoen. Men i starten blev den valgt, fordi jeg søger elevpladser og ikke ved hvornår jeg "risikere" at skulle starte og derfor ville jeg gerne være sikker på, at jeg har tid til at få ham kørt ordentlig ind med korte dage osv.

Og så fordi at vi har fået brev om, at dagplejerne holder ferielukket uge 28-30 og da min kæreste er studerende og har sommerferie, holder vi ham hjemme i de uger. Derfor tænkte jeg at det måske ville blive meget forvirrende for ham at komme i DP i juni for at holde fri næsten hele juli....

Og jeg ved ikke om jeg tør skrive ham op til efter uge 30 hvis nu der kommer en elevplads dumpende som jeg skal starte på, og så ikke kan nå at give ham den bløde start jeg gerne vil give ham...

Er jeg helt galt på den?  For jeg er meget i tvivl...

Åhh ja det kan jeg godt se at lidt et dillema..

Altså min helt personlige holdning er at jeg synes det er bedst at vente så længe som muligt, jeg ville ønske at vi kunne vente til at Magnus var 1 år, den mulighed har vi desværre ikke..

Måske i skulla tage en snak med DP og høre hvad hun synes, hun har trods alt en del erfaring..

Anmeld

21. marts 2012

happymothertobe

ano14316 skriver:

Åhh ja det kan jeg godt se at lidt et dillema..

Altså min helt personlige holdning er at jeg synes det er bedst at vente så længe som muligt, jeg ville ønske at vi kunne vente til at Magnus var 1 år, den mulighed har vi desværre ikke..

Måske i skulla tage en snak med DP og høre hvad hun synes, hun har trods alt en del erfaring..

Ja hvis jeg kunne ville jeg også gerne at han først skulle starte omkring 1 august, men nogle af de elevpladser jeg har søgt har start 1juli/1august så jeg er lidt lost...

Vi har ikke fået nogen DP endnu, så kan man ringe til pladsanvisningen eller hvad gør man?

Ville rigtig gerne rykke det til at han skulle starte i juli, men der holder de jo ferie. Kunne godt vælge at han så bare skulle i gæstedagpleje, men bliver det ikke også for forvirrende for ham?

Og så havde jeg også tænkt at han kunne starte midt juni, men så er han der jo kun et par uger og så skal han have ferie i 3 uger... Igen, bliver det ikke for forvirrende for ham?

Hvis du ligger inde med svarende er det fedt, men hvis ikke så skal du ikke føle at jeg forventer et svar. Har bare så mange tanker

Anmeld

21. marts 2012

ano14316

happymothertobe skriver:

Ja hvis jeg kunne ville jeg også gerne at han først skulle starte omkring 1 august, men nogle af de elevpladser jeg har søgt har start 1juli/1august så jeg er lidt lost...

Vi har ikke fået nogen DP endnu, så kan man ringe til pladsanvisningen eller hvad gør man?

Ville rigtig gerne rykke det til at han skulle starte i juli, men der holder de jo ferie. Kunne godt vælge at han så bare skulle i gæstedagpleje, men bliver det ikke også for forvirrende for ham?

Og så havde jeg også tænkt at han kunne starte midt juni, men så er han der jo kun et par uger og så skal han have ferie i 3 uger... Igen, bliver det ikke for forvirrende for ham?

Hvis du ligger inde med svarende er det fedt, men hvis ikke så skal du ikke føle at jeg forventer et svar. Har bare så mange tanker

Jeg ligger desværre ikke inde med ret mange svar, jeg er også ny i det..

Hjvis din kæreste er studerende har han så ikke læse ferie op til sommerferien.. Jeg tænker at han jo så har eksamener, men det er jo ikke 8 timer om dagen, så måske der var nogen der så kunne passe imens han var til eksamen?

Jeg tror du har helt ret i at de to løsninger med start i juni/juli vil være meget forvirrende, og give en knap så god start, men på den anden side er det også bare meget tidligt at komme i dagpleje som 8 mdr.

indkøring plejer - så vidt jeg har læst mig til - at tage en uge. Og jeg tror egentlig ikke der er nogen grund til at trække det i langdrag, for det gælder jo om hurtigt at få en god dagsrutine. Altså det er bare mine tanker.

Jeg kan ikke give dig nogen entydige svar desværre, men håber der måske er andre der kan. Og jeg vil da sige at du bare skal ringe til pladsanvisningen og spørger eller spørger din SP

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.