HJÆLP!! Angående barsel og pasning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

happymothertobe

Hej alle i skønne mennesker

Min barsel slutter 7 august og jeg er på kontanthjælp, da jeg blev færdig med grundforløbet på min uddannelse inden Noah kom til verden.

Min søn er idag blevet 6 måneder  og han er skrevet op til dagpleje 14 maj. Min kæreste og jeg har lige været ved at snakke om at ændre Noahs start dato i dagpleje til senere, da jeg ikke har fundet noget elevplads endnu. Håber dog på, at der er nogen der vil have mig omkring august/september.

Vi blev dog enige om ikke at lave om på det, da Noah så får ferie i uge 28, 29 og 30, da dagplejerne også har ferielukket der.

Her kommer spørgsmålet så....   

Hvis Noah starter i DP 14 maj, slutter min barsel så der??? For så vil jeg jo blive sendt i aktivering af kommunen og det er jeg ikke interesseret i før jeg ved om mine elev ansøgninger har givet pote.

Det er på ingen måde for at slippe for at lave noget, jeg vil bare rigtig gerne have tid til at kører Noah ordentlig ind, og at han har korte dage så lang tid jeg har mulighed for det. Det var ligesom det der var planen da jeg satte datoen til d. 14 maj.

Nu er jeg i tvivl om hvordan det fungere... Håber der er nogen der kan og vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

morethanperfect

happymothertobe skriver:

Min barsel slutter 7 august og jeg er på kontanthjælp, da jeg blev færdig med grundforløbet på min uddannelse inden Noah kom til verden.

Min søn er idag blevet 6 måneder  og han er skrevet op til dagpleje 14 maj. Min kæreste og jeg har lige været ved at snakke om at ændre Noahs start dato i dagpleje til senere, da jeg ikke har fundet noget elevplads endnu. Håber dog på, at der er nogen der vil have mig omkring august/september.

Vi blev dog enige om ikke at lave om på det, da Noah så får ferie i uge 28, 29 og 30, da dagplejerne også har ferielukket der.

Hvis Noah starter i DP 14 maj, slutter min barsel så der??? For så vil jeg jo blive sendt i aktivering af kommunen og det er jeg ikke interesseret i før jeg ved om mine elev ansøgninger har givet pote.

Det er på ingen måde for at slippe for at lave noget, jeg vil bare rigtig gerne have tid til at kører Noah ordentlig ind, og at han har korte dage så lang tid jeg har mulighed for det. Det var ligesom det der var planen da jeg satte datoen til d. 14 maj.

Nu er jeg i tvivl om hvordan det fungere... Håber der er nogen der kan og vil hjælpe

Nej . Din barsel slutter når din barsel slutter ..
Altså til Aug. Men undrer mig over hvorfor du har så lang tids barsel ??

Anmeld

21. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Siger det samme som her..

Men lige til dig Tine.. det er da ikke lang barsel.. Knægten er 6 måneder, så han må være født i 21. september
Så har hun mindre end et års barsel.. Det er vel meget normalt, er det ikke  hihi

Anmeld

21. marts 2012

morethanperfect

Frk-Lotusblomst skriver:

Men lige til dig Tine.. det er da ikke lang barsel.. Knøgten er 6 måneder, så han må være født i september/oktober.
Så har hun mindre end et års barsel.. Det er vel meget normalt. hihi

Okay jeg regner virkelig dårligt

Anmeld

21. marts 2012

Frk-Lotusblomst

morethanperfect skriver:

Okay jeg regner virkelig dårligt

Har lige rettet lidt i mit svar.. Han er vel fra d. 21 september når han blvier 6 måneder idag.. hahah.. Og ikke fra sep/oktober.. hahah

Haha, det må være tidelig ammehjerne ved dig - ja mig, jeg læser bare for hurtigt.... hihi

Anmeld

21. marts 2012

morethanperfect

Frk-Lotusblomst skriver:

Har lige rettet lidt i mit svar.. Han er vel fra d. 21 september når han blvier 6 måneder idag.. hahah.. Og ikke fra sep/oktober.. hahah

Haha, det må være tidelig ammehjerne ved dig - ja mig, jeg læser bare for hurtigt.... hihi

Jeg forstår det bare ikke .. Hehe ..

Nu skal jeg lige regne .. 
Oscar kom i Dp. 1 sep. Der var han 10 mdr..
Min barsel sluttede 16 sep. 

Hvis hendes barn skal starte til Maj , er det 8 mdr. og hendes barsel slutter først til aug. ??  Der er den 11 mdr.. Jeg har fået en mdr. mindre barsel   

Anmeld

21. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg forstår det bare ikke .. Hehe ..

Nu skal jeg lige regne .. 
Oscar kom i Dp. 1 sep. Der var han 10 mdr..
Min barsel sluttede 16 sep. 

Hvis hendes barn skal starte til Maj , er det 8 mdr. og hendes barsel slutter først til aug. ??  Der er den 11 mdr.. Jeg har fået en mdr. mindre barsel   

Hehe, jeg kan godt se hun har lidt længere barsel, i måneder ser det sådan ud ihvertfald..
det er vel 46 uger man har Altså efter fødslen (4 uger inden, 8 uger udsatte steder.)

Og der er 46 uger fra onsdag d. 21 september - onsdag 8. august.

Anmeld

21. marts 2012

ano14316

happymothertobe skriver:

Må jeg spørger hvordan det kan være at du vil putte ham i DP så tidligt, når du har så lang barsel? Magnus her er fra d. 8 okt. han skal i dp/vs til august, og det er så fordi jeg tager ferie lige i røven af barslen. for at vente så længe som muligt..

Det er bare af nysgerrighed at jeg spørger?

Men for at svare på dit spørgsmål, så slutter din barsel ikke af at han kommer i dp, men først til den tid som det hele tiden har været.

Anmeld

21. marts 2012

happymothertobe

morethanperfect skriver:

Tak for svaret  Så skal jeg ikke gå og gruble mere over det...  

Det med barsel fik i vist løst sammen  Jeg ved bare hvornår den slutter, og så holder jeg mig til det

Anmeld

21. marts 2012

happymothertobe

Frk-Lotusblomst skriver:

Men lige til dig Tine.. det er da ikke lang barsel.. Knægten er 6 måneder, så han må være født i 21. september
Så har hun mindre end et års barsel.. Det er vel meget normalt, er det ikke  hihi

Også tak til dig for dit svar.  

Du var hurtig til at svare og regne, så det kom der jo hurtig styr på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.