At amme sit adoptiv barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ja, hvad er din helt personlige mening om at amme et barn man har adopteret?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.014 visninger
21 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Miamaja

Hvad er din mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

MetteT

Kan man det??

Knus Mette

Anmeld

2. april 2009

Stumpen

MetteT skriver:

Kan man det??

Knus Mette

Ja det spørger jeg også om???

Anmeld

2. april 2009

Honningblomst

Amning og barn...to ting der naturligt hænger sammen...og så er det da fuldstændig ligemeget hvem barnet er født af. Det er det bryst der varmer, beskytter og krammer barnet det hører til og der er amning da en naturlig ting.
Knus Eva..

Anmeld

2. april 2009

Miamaja

Kan man det??

Knus Mette

Ja, selvom man ikke har fodt kan man amme. baby stimulerer ens maelkeproduktion ved at lade det amme. her er lidt info.:

It is possible to give your adopted baby the many benefits of breastmilk and breastfeeding even though he is not your biological child. When breastfeeding an adopted child, all of the breastfeeding basics such as benefits, latching technique, and nursing positions are the same as when breastfeeding a biological child. More information about breastfeeding basics can be found in the article Beginning to Breastfeed .

Health Benefits of Breastmilk – An adoptive child will receive the same nutritional benefits of breastmilk that a biological child will even if received in small amounts. Induced lactation produces mature breastmilk that is comparable to breastmilk produced by biological mothers at approximately 10 days post partum. Breastmilk is easier for babies to digest, and it has antibiotic properties that help to fight against infection.

Emotional Bonding – An adoptive mother and child will be able to enhance the development of their positive attachment relationship through breastfeeding. The skin-to-skin contact during breastfeeding can help to reduce a baby’s stress and give him a sense of comfort and trust

Anmeld

2. april 2009

MetteT

Miamaja skriver:

Ja, selvom man ikke har fodt kan man amme.

It is possible to give your adopted baby the many benefits of breastmilk and breastfeeding even though he is not your biological child. When breastfeeding an adopted child, all of the breastfeeding basics such as benefits, latching technique, and nursing positions are the same as when breastfeeding a biological child. More information about breastfeeding basics can be found in the article Beginning to Breastfeed .

Health Benefits of Breastmilk – An adoptive child will receive the same nutritional benefits of breastmilk that a biological child will even if received in small amounts. Induced lactation produces mature breastmilk that is comparable to breastmilk produced by biological mothers at approximately 10 days post partum. Breastmilk is easier for babies to digest, and it has antibiotic properties that help to fight against infection.

Emotional Bonding – An adoptive mother and child will be able to enhance the development of their positive attachment relationship through breastfeeding. The skin-to-skin contact during breastfeeding can help to reduce a baby’s stress and give him a sense of comfort and trust

Jamen så syns jeg da bestemt det er i orden...
Det kan jeg absolut ikke se noget galt i... Hvorfor sku man ikke det, amning er en rigtig stor ting og det syns jeg da alle, både barn og mor ska ha lov at opleve, nærheden, trygheden osv.. selvom det ikke er biologisk er det jo altså mor og barn... Og det gir bare så meget...

Knus Mette

Anmeld

2. april 2009

Miamaja

Stumpen skriver:

Ja det spørger jeg også om???

Ja, det kan man godt. suttefornemmelsen stimulerer gradvist ens maelkeproduktion selvom man ikke har fodt. det er ingen nyhed, selvom mange ikke ved det. det er blevet brugt af kvinder fra aarhundrede tilbage. fra slavetiden f.eks der tog sig af riges born. der er intet nyt i det.

Anmeld

2. april 2009

Stumpen

Miamaja skriver:

Ja, det kan man godt. suttefornemmelsen stimulerer gradvist ens maelkeproduktion selvom man ikke har fodt. det er ingen nyhed, selvom mange ikke ved det. det er blevet brugt af kvinder fra aarhundrede tilbage. fra slavetiden f.eks der tog sig af riges born. der er intet nyt i det.

Selvom det ikke er noget nyt i det, så viste jeg det ikke.. Men nu går jeg heller ikke op i det der amme-halløg... Men derfra og til vil man amme og har adopteret, så er det fint for mig...

Anmeld

2. april 2009

BinaMor

selvfølgelig er det da i orden! det er ens baby om man har født det eller ej. modermælk er stadig godt

Anmeld

2. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes det er noget af det mest fantastiske og smukkeste jeg har hørt og den dag, jeg hørte at det kunne lade sig gøre... Det var bare fedt!!!

Så klart!!! Jeg er FOR alt amning!!! ... (stort set hehe)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.