Er det for tidligt at smide pillerne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

Lund18

Jeg er en pige på 20 år, som Pt arbejder i en børnehave. Jeg blev færdig med min gymnasiale uddannelse i sommer og har brugt det sidste stykke tid på at planlægge min fremtid. Jeg har nået frem til jeg vil læse til pædagog så jeg senere forhåbentlig kan stå med en god leder stilling indenfor området.

Men nok om det, jeg har været sammen med min skønne kæreste på 26 år i 2½ år nu og vi blev forlovet for ikke så længe siden. Vi bor i hus sammen, og min kæreste er færdige med uddannelse og godt i gang med sit drømmejob. Vi er begge ENORMT glade for børn og har flere gange snakket om hvornår vi skal have vores egen.. Han har aldrig presset mig selvom han er de år ældre, men jeg kan jo godt se han gerne snart vil have børn inden han bliver meget ældre..

Er det forkert at overvejer at få børn inden jeg læser videre?? Vi føler begge vi er klar og der er økonomi og masser af plads og kærlighed til den lille !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Kris89

hvis du er indstillet på at vente med din uddannelse kan jeg da ikke se noget problem??

mange skifter jo uddannelse/arbejde efter endt barsel, fordi de har fundet ud asf det ikke er det rette, så mon ikke det er lidt af det samme...

kom i da igang med at lave ønskebabyen hvis det er de i BEGGE føler for

Anmeld

20. marts 2012

lille-fisen

Nej det er da ikke forkert at overveje det  Du er jo stadig ret ung, så hvorfor ikke bare begynde på pædagoguddannelsen og så få barn midt i uddannelsen, det er der jo mange som gør uden problemer. 

Det er ikke så meget pga. din alder jeg siger det, ved jo godt at folk er klar til børn på forskellige tidspunkter og sådan skal det jo også bare være  Men siger det fordi, der i 20'erne er så mange fede oplevelser - ikke mindst dem man får via studiet og de mennesker man lærer at kende der. Så hvorfor ikke snuppe det første år på uddannelsen - så vil du sikkert også få en god fornemmelse af hvordan det ville være at kombinere barn og studie (det har jo både sine fordele og ulemper). 

Overvejede selv barn i din alder og er alligevel glad for jeg ventede - har haft en super studietid med masser af veninder, oplevelser, spontane byture/bif-ture/søndagshygge brunch,rejser osv. - mit liv ville ikke have været dårligere hvis jeg havde fået barn, men det ville helt sikkert have set anderledes ud. Er super glad for alle de gode oplever jeg har fået med i bagagen inden jeg skal være mor  

Men altså folk er jo som bekendt forskellige, så kun du ved hvad der er rigtigt for dig  

Anmeld

20. marts 2012

JH12

Jeg kan ikke se noget problem i at i overvejer at få jeres egen lille familie.. Hvis bare du er indstillet på at udsætte din uddannelse lidt, og du er fuldstændig klar, så synes jeg bare i skal starte ..

Og i sidste ende er det kun dig selv, der ved om du er klar! ...

Anmeld

18. juni 2012

Miss-86

Lund18 skriver:

Jeg er en pige på 20 år, som Pt arbejder i en børnehave. Jeg blev færdig med min gymnasiale uddannelse i sommer og har brugt det sidste stykke tid på at planlægge min fremtid. Jeg har nået frem til jeg vil læse til pædagog så jeg senere forhåbentlig kan stå med en god leder stilling indenfor området.

Men nok om det, jeg har været sammen med min skønne kæreste på 26 år i 2½ år nu og vi blev forlovet for ikke så længe siden. Vi bor i hus sammen, og min kæreste er færdige med uddannelse og godt i gang med sit drømmejob. Vi er begge ENORMT glade for børn og har flere gange snakket om hvornår vi skal have vores egen.. Han har aldrig presset mig selvom han er de år ældre, men jeg kan jo godt se han gerne snart vil have børn inden han bliver meget ældre..

Er det forkert at overvejer at få børn inden jeg læser videre?? Vi føler begge vi er klar og der er økonomi og masser af plads og kærlighed til den lille !!

Jeg synes slet ikke det er forkert, at I vil have et barn, inden du læser videre

Men I har jo også sat en dag, som vi skrev sammen om på mit indlæg

Anmeld

18. juni 2012

come2

Lund18 skriver:

Jeg starter også uddannelse til sommer og forsætter projekt baby.

Min kæreste er 30, så jeg vi ikke udskyde det yderligere 4 år, når vi allerede nu har prøvet 2 år uden held.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.