Hejsa.
Jeg har også haft sådan en, min hed en mooncup (den er forsvundet, og jeg har ligesom bare ikke fået bestilt en ny endnu)
De ER fantastiske... De er nemme at bruge, MEGET mere behagelige end både bind og tamponer...
Jeg oplever OFTE at tamponer simpelthen "falder ud" af mig, fordi min krop enten maser dem ud, eller de simpelthen bliver hurtigt fyldte....
Selvølgelig kan en mooncup, ladycup, divacup og hvad de ellers hedder, bliver overfyldt, og så løber bægeret over så at sige. Men altså ikke mere end hvis en tampon, eller et bind bliver overfyldt...
Generelt skal man tømme den i samme rytme som du ville skifte bind eller tampon, og i nogle tilfælde sjældnere, fordi den kan indeholde en større mængde end bind og tamponer....
Man kan IKKE få en forgiftning, som man risikerer ved brug af tamponer, fordi den ikke kontaminerer miljøet.
Man kan IKKE få svamp, som ved brug af tampon og bind, igen fordi den ikke kontaminerer miljøet down under 
Det er IKKE en tragt, men kop, af silikone. Den er lige så blød i silikonen, som dit barns sut....
Når jeg pointerer at det IKKE er en tragt, er det fordi jeg ser folk tror det skal løbe igennem den "pind" der er på den. Det skal det ikke. Der er IKKE hul igennem "pinden". "pinden" fungerer udelukkende som et "håndtag" for at gøre det lettere for brugeren at tage cuppen ud.
Det er let på den måde, at man ikke er afhængig af at der er en skraldespand på toilettet... Hvor mange har ikke prøvet at være på besøg et sted, hvor de ikke har toiletspand, og skulle pakke sit bind eller tampon ind i voldsomme mængder toiletpapir, før man turde være bekendt at smide det i køkkenskraldespanden?
Man skal bare tage den ud, hælde indholdet ned i toilettet, skylle den under den kolde hane, og sætte den op igen - færdig arbejde...
Når du er HELT færdig med at bløde, koger du den bare, som du gør med dit barns sutter, og lægger den bagefter ned i dens lille pose, og lægger den i skuffen til næste gang. Når du så skal bruge den igen, kan du lige koge/skolde den en gang, og så sætter du den bare op, og tømmer efter behov....
Det eneste den faktisk kræver er at du lærer at stikke fingrene op, hvor du før er vant til at hive i en snor, ved tamponer altså...
Når man er rigtig sej til at bruge den, kan man klippe "pinden" (som jeg lige kommer i tanke om hedder 'stilken') af, og hel tundvære den (hvis man føler den er i vejen....
Du kan bruge den selvom du er allergisk over for latex, for den er lavet af 100% silikone.
Det ER nemt, og man kan ALTID få den ud... Selv hvis man synes det er svært, kan man få den ud...
I starten kan det være lidts vært at finde ud af hvordan man skal tage den ud, derfor er det en god idé at øve sig FØR man bruger den under en menstruation...