Menstruationskop -mooncup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.099 visninger
22 svar
1 synes godt om
19. marts 2012

Moms

Hej

Jeg har lige opdaget, at der findes sådan nogle:

http://ladycup.dk/ladycup-1/?gclid=CIDG3vzZ8q4CFcG-zAodFil2Mg

Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan de virker - er der nogen, der har erfaring?

Jeg har læst at mens efter fødsel kan være ret voldsom, gad vide om disse kopper så kan bruges eller om de flyder over (HA! )

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Moms skriver:

Hej

Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan de virker - er der nogen, der har erfaring?

Jeg har læst at mens efter fødsel kan være ret voldsom, gad vide om disse kopper så kan bruges eller om de flyder over (HA! )

Moms

Haha ej den har jeg alligevel aldrig hørt om før  Og ja, gad vide om den flyder over 

Men så tænker jeg også bare at ens mens tager dobbelt så lang tid hvis den skal igennem den kop  haha

Anmeld

19. marts 2012

incognito

Hej!

Jeg har en ladycup, og jeg er utrolig glad for den. Når jeg bruger den, skifter jeg som regel tre gange om dagen - morgen, middag og inden jeg går i seng. Det flyder ikke over for mig. Man mærker ikke at man har den i, og generelt synes jeg bare den er meget nemmere. Der er ingen lugt gener, da det jo er "frisk" blod i koppen og ikke indtørret blod i fx bind og tamponer. Og det skønne er jo, at den genbruges. Så ikke flere penge på bind og tamponer efter køb af denne!

Jeg vil helt klart anbefale den, for jeg synes virkelig den er skøn.

Anmeld

19. marts 2012

Sujan

Har brugt den før jeg blev gravid.. har en blødersygdom og har derfor voldsom menstruation. Jeg elsker den.. er klart noget af det bedste jeg har købt. Man slipper for dårlig lugt og den klamme følelse... Tog mig et par cyklusser at vænne mig til den og få den sat rigtig op og det. Men nu går jeg aldrig tilbage til tamponer og bind igen.

Har måske "blødt"igennem 4-5 gange i det 1,5 år jeg har brugt den...

Anmeld

19. marts 2012

Miin'Baby'Mus

incognito skriver:

Hej!

Jeg har en ladycup, og jeg er utrolig glad for den. Når jeg bruger den, skifter jeg som regel tre gange om dagen - morgen, middag og inden jeg går i seng. Det flyder ikke over for mig. Man mærker ikke at man har den i, og generelt synes jeg bare den er meget nemmere. Der er ingen lugt gener, da det jo er "frisk" blod i koppen og ikke indtørret blod i fx bind og tamponer. Og det skønne er jo, at den genbruges. Så ikke flere penge på bind og tamponer efter køb af denne!

Jeg vil helt klart anbefale den, for jeg synes virkelig den er skøn.

Virkelig?  Havde jeg slet ikke forestillet mig, men nu har jeg selvfølgelig heller aldrig set en i virkeligheden, den ser bare mærkelig ud på hjemmesiden - sådan helt forkert i mine øjne, faktisk.

Men jeg forstår stadig ikke helt funktionen ved den, bliver blodet så bare inden i i koppen? Jeg troede det skulle ud..

Anmeld

19. marts 2012

Tona

Moms skriver:

Hej

Moms

Jeg har førhen brugt sådan en og var enormt glad for den. Det kræver lige lidt træning at lære at sætte den korrekt op, for der er en særlig teknik som man lige skal mestre. Det tager nok nogle dage, det gjorde det i alt fald for mig.

Men når først man har lært det, så er det så nemt og hurtigt at anvende den og den virker bare. Den lækker ikke eller noget. Jeg er sikker på at den kan klare mens efter fødsel også, for den kan rumme ret meget. Ellers "tømmer" man den jo bare lidt oftere

Du sætter den op, så den sidder indvendig altså, og så opsamler den blodet i dens lille skål. Når så den skal tømmes (den kan holde ca lige så  længe som en tampax) så tager du den ud og tømmer blodet ud i toilettet, vasker den af og sætter den op igen. Den koges ca en gang i døgnet. Hvis man af og til er på et offentligt toilet eller sådan hvor der ikke er håndvask inde ved toilettet, så er det ok bare at tømme den og tørre den af med lidt toiletpapir og sætte den op igen, bare det ikke er hver gang.

Du kan ikke mærke at den sidder der, når ellers den sidder rigtigt

Anmeld

19. marts 2012

Moms

Amandas-mor skriver:

Jeg har førhen brugt sådan en og var enormt glad for den. Det kræver lige lidt træning at lære at sætte den korrekt op, for der er en særlig teknik som man lige skal mestre. Det tager nok nogle dage, det gjorde det i alt fald for mig.

Men når først man har lært det, så er det så nemt og hurtigt at anvende den og den virker bare. Den lækker ikke eller noget. Jeg er sikker på at den kan klare mens efter fødsel også, for den kan rumme ret meget. Ellers "tømmer" man den jo bare lidt oftere

Du sætter den op, så den sidder indvendig altså, og så opsamler den blodet i dens lille skål. Når så den skal tømmes (den kan holde ca lige så  længe som en tampax) så tager du den ud og tømmer blodet ud i toilettet, vasker den af og sætter den op igen. Den koges ca en gang i døgnet. Hvis man af og til er på et offentligt toilet eller sådan hvor der ikke er håndvask inde ved toilettet, så er det ok bare at tømme den og tørre den af med lidt toiletpapir og sætte den op igen, bare det ikke er hver gang.

Du kan ikke mærke at den sidder der, når ellers den sidder rigtigt

Tak for svar...

Ok:

1. har man den så i hele natten?

2. hvad siger jeres mænd til I står og koger dimsen i køkkenet?

3. hvad med til sidst i mens-perioden, hvor man ikke bløder så meget...bliver slimhinden ikke irriteret?

...hvordan kan man være 37 og aldrig hørt om en menstruationskop før.....hvor længe har de eksisteret?

Moms

Anmeld

19. marts 2012

FrkZier

jeg er ikke sikekr på jeg helt forstår hvad det er :p

Anmeld

19. marts 2012

Moms

FrkZier skriver:

jeg er ikke sikekr på jeg helt forstår hvad det er :p

klik på linke'et eller søg på google billeder ladycup, mooncup el. menstruationskop

Moms

Anmeld

19. marts 2012

FrkZier

Moms skriver:

klik på linke'et eller søg på google billeder ladycup, mooncup el. menstruationskop

Moms

fandt lige deres brugsanvisgning hehe.. synes altså det virker mærkeligt :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.