Moms skriver:
Hej
Jeg har lige opdaget, at der findes sådan nogle:
http://ladycup.dk/ladycup-1/?gclid=CIDG3vzZ8q4CFcG-zAodFil2Mg
Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan de virker - er der nogen, der har erfaring?
Jeg har læst at mens efter fødsel kan være ret voldsom, gad vide om disse kopper så kan bruges eller om de flyder over (HA!
)
Moms
Jeg har førhen brugt sådan en og var enormt glad for den. Det kræver lige lidt træning at lære at sætte den korrekt op, for der er en særlig teknik som man lige skal mestre. Det tager nok nogle dage, det gjorde det i alt fald for mig.
Men når først man har lært det, så er det så nemt og hurtigt at anvende den og den virker bare. Den lækker ikke eller noget. Jeg er sikker på at den kan klare mens efter fødsel også, for den kan rumme ret meget. Ellers "tømmer" man den jo bare lidt oftere 
Du sætter den op, så den sidder indvendig altså, og så opsamler den blodet i dens lille skål. Når så den skal tømmes (den kan holde ca lige så længe som en tampax) så tager du den ud og tømmer blodet ud i toilettet, vasker den af og sætter den op igen. Den koges ca en gang i døgnet. Hvis man af og til er på et offentligt toilet eller sådan hvor der ikke er håndvask inde ved toilettet, så er det ok bare at tømme den og tørre den af med lidt toiletpapir og sætte den op igen, bare det ikke er hver gang.
Du kan ikke mærke at den sidder der, når ellers den sidder rigtigt 
Anmeld