Mænd laver for lidt derhjemme
Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd
2. april 2009
Miamaja
Zeta skriver:
Jeg kan ikke lade være med lige at komme med at lidt mere nuanceret billede herfra. Mange mænd arbejder mere end kvinder, dvs. ganske få som jeg kender har en almindelig 37 timers arbejdsuge, faktisk arbejder mange 45-55 timer i perioder og så er der selvsagt ikke meget overskud.
Er dog helt enig i at der skjult i mange forhold ligger en forvetning om at kvinden ordner en masse ting, det huslige, men det er også min undtryk at rigtig mange får det til at fungere ved at man skriver alle de ting der skal ordnes ned på et skema. Og så kan man printe det ud og sætte det på køleskabet eller opslagstavlen, og skrive initialer og tidspunkt samt varighed. På den måde synliggør man pligterne og indsatsen, og så har man noget faktuelt at diskutere udfra og ændre pligterne mere ligeligt.
Det har jeg altid gjort og det kan varmt anbefales. Det er også rigtig godt hvis man gør hver sit i samme tidsrum, hvis man kan med børn, så er det en fælles opgave man er sammen om. Og så kan det kedelig faktisk blive en god oplevelse.
Men indrømmet, der er nok en overvægt af kvinder der står for alt derhjemme, næsten, og det skaber utilfredshed og en skævt forhold.
Mange hilsener
Christian
jep jep
Anmeld
[ Spring til toppen ]