Fra en uheldig situation til en anden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.067 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

Enirt

Sagen er den at mig og min kæreste har været sammen i 3 år. Da jeg begyndte på mit studie ca et ½ år inde i forholdet, begyndte sexlysten af falde drastisk og den forsvandt næsten helt, der kunne godt gå flere måneder mellem at vi havde sex.

Det blev selvfølgelig et kæmpe problem i vores forhold. Min kæreste prøvede at vise hensyn, men mente også at han bare fulgte hans naturlige lyst og at det jo var fordi han elskede mig og tændte på mig at han prøvede at lægge op til sex. Jeg blev mere og mere frustreret fordi jeg bare fik mindre og mindre lyst og blev ked af det og irriteret over at han havde så svært ved at forstå et nej og samtidig viste jeg jo også godt at jeg sårede ham når jeg hele tiden sagde nej.

Til sidst efter endeløse diskussioner og skænderier. lærte han sig selv at finde en måde at fjerne lysten så den ikke poppede op hele tiden og at det kun var hvis jeg havde lyst at det var okay at vi havde sex.

Det var rart at slippe for diskussionerne, men jeg havde det stadig dårligt med at jeg ikke havde lyst, for jeg følte ikke at det var sådan jeg var inderst inde.

Her efter jeg har endt uddannelse på 2½ år, er vi blevet enige om at nu skulle vi gå i gang med PB og det er da også gået nogen lunde med. Lysten er tilbage for min side og det er jeg rigtigt glad for (tror selv at den er tilbage fordi jeg ikke er så stresset mere)

Men men men... nu er det så bare det at jeg endelig havde fået det jeg tidligere ville, nemlig en kæreste der ikke hele tiden kom og lagde op til sex når jeg ikke havde lyst, fordi vi så kom til at skændes.

Problemet er bare, at nu har jeg så lyst og det har han ikke ret tit. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for tænder nemlig ret meget på at han lægger op til sex (hvilket jeg også gjorde inden min tørke periode) og nu føler jeg lidt vi er i en ny uheldig situation. At vi har brugt så lang tid på at finde en balance ift. min manglende lyst og nu er det så ikke gældende mere, men den indlærte adfærd hos min kæreste er jo ikke bare sådan at lave om igen...Hvad skal jeg gøre?

Jeg vil rigtig gerne puste liv i vores sexliv igen, jeg vil gerne føle mig begæret igen, jeg vil gerne at der kunne komme den gnist tilbage hvor man bare ikke kunne holde fingerene fra hinanden.

Håber at der er nogen der evt har nogle godt råd

P.S. er ikke gravid endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Vivian87

Snak med ham om det  

Men lad være med at forvente at han endnu en gang vil ændre på sig selv for din skyld - i mine ører lyde det nemlig lidt som om det er din tur til at give og ikke ham! Altså, vil du ha sex må du lægge op til sex og vise ham at din lyst er tilbage.. Det er trods alt dig selv der har Best om at det skal være sådan  

Anmeld

18. marts 2012

Nettemor

Vivian87 skriver:

Snak med ham om det  

Men lad være med at forvente at han endnu en gang vil ændre på sig selv for din skyld - i mine ører lyde det nemlig lidt som om det er din tur til at give og ikke ham! Altså, vil du ha sex må du lægge op til sex og vise ham at din lyst er tilbage.. Det er trods alt dig selv der har Best om at det skal være sådan  

Lige mine ord

Anmeld

18. marts 2012

modesty

Puha, det var ellers noget af et luksusproblem. 

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve med at hentyde. F.eks, "åh, jeg tænder så meget på når du vil have mig, det er så frækt"-agtigt. Så det bliver noget positivt og ikke et problem. Hvis det ikke virker, så prøv at tage en stille og rolig snak om det. Og for Guds skyld - lad være med at bebrejde ham eller få ham til at føle at han ikke er god nok. Det lyder som om du har en kæreste der er rigtig god til at indrette sig efter dig. 

Anmeld

18. marts 2012

Enirt

Vivian87 skriver:

Snak med ham om det  

Den er jeg helt med på, altså at det er mig der skal tage initiativ. Jeg har også prøvet at snakke med ham om det.

Problemet er måske nok at jeg er så meget ude af træning at jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre og han ved ikke rigtig hvad han vil have og tro mig har spurgt ham rigtig mange gange, men kan ikke få et klart svar.

Anmeld

18. marts 2012

Enirt

modesty skriver:

Puha, det var ellers noget af et luksusproblem. 

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve med at hentyde. F.eks, "åh, jeg tænder så meget på når du vil have mig, det er så frækt"-agtigt. Så det bliver noget positivt og ikke et problem. Hvis det ikke virker, så prøv at tage en stille og rolig snak om det. Og for Guds skyld - lad være med at bebrejde ham eller få ham til at føle at han ikke er god nok. Det lyder som om du har en kæreste der er rigtig god til at indrette sig efter dig. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til at du kalder det et luksus problem, så vil kun kommentere at der ligger en meget lang og meget følelsesladet historie bag.

Men vil da forsøge dit forslag om at gøre min forespørgsels fræk-agtig

Anmeld

18. marts 2012

Enirt

nettemor skriver:

Lige mine ord

Nogen forslag til hvordan jeg kan gribe samtalen an. Synes nemlig der er svært at få gjort det så det bliver positivt og kan flytte os fremad og tættere på hinanden.

Det skal ikke forstås som om vi ikke kan tale sammen, men det er blevet et meget omtålligt emne for os begge to efter så lang tid med negative minder om skænderier osv.

Anmeld

18. marts 2012

Nettemor

Enirt skriver:

Nogen forslag til hvordan jeg kan gribe samtalen an. Synes nemlig der er svært at få gjort det så det bliver positivt og kan flytte os fremad og tættere på hinanden.

Det skal ikke forstås som om vi ikke kan tale sammen, men det er blevet et meget omtålligt emne for os begge to efter så lang tid med negative minder om skænderier osv.

Så start med at lade være med at snakke om det Hvis det er forsøgt og ikke rigtig giver "afkast" så forfør bukserne af ham

Sex skal være sjovt, hyggeligt og dejligt, spændende og frækt. Ikke nødvendigvis det hele på en gang men du ved

Anmeld

18. marts 2012

modesty

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til at du kalder det et luksus problem, så vil kun kommentere at der ligger en meget lang og meget følelsesladet historie bag.

Men vil da forsøge dit forslag om at gøre min forespørgsels fræk-agtig

Nej, det var også en dum formulering. Jeg er selv i et parforhold hvor min kæreste stort set aldrig tager initiativ til sex. Og det er ekstremt hårdt for selvtilliden. Jeg ville være bundlykkelig hvis han bare engang imellem tog initiativ. Så jeg mener nok bare at du skal være rigtig glad  for at du har en kæreste som rent faktisk har været i stand til at "rette ind" efter dine behov. Jeg er sikker på at I nok skal få oprettet en god balance igen :-)

Så mit råd går også på egen erfaring. Det er vildt vigtigt at han ikke føler at du ikke synes at han er god nok. For så bliver det endnu sværere for ham at tage initiativ. Specielt nu hvor han allerede én gang har ændret sig for din skyld.

Anmeld

19. marts 2012

FamilenStorm

Enirt skriver:

Sagen er den at mig og min kæreste har været sammen i 3 år. Da jeg begyndte på mit studie ca et ½ år inde i forholdet, begyndte sexlysten af falde drastisk og den forsvandt næsten helt, der kunne godt gå flere måneder mellem at vi havde sex.

Det blev selvfølgelig et kæmpe problem i vores forhold. Min kæreste prøvede at vise hensyn, men mente også at han bare fulgte hans naturlige lyst og at det jo var fordi han elskede mig og tændte på mig at han prøvede at lægge op til sex. Jeg blev mere og mere frustreret fordi jeg bare fik mindre og mindre lyst og blev ked af det og irriteret over at han havde så svært ved at forstå et nej og samtidig viste jeg jo også godt at jeg sårede ham når jeg hele tiden sagde nej.

Til sidst efter endeløse diskussioner og skænderier. lærte han sig selv at finde en måde at fjerne lysten så den ikke poppede op hele tiden og at det kun var hvis jeg havde lyst at det var okay at vi havde sex.

Det var rart at slippe for diskussionerne, men jeg havde det stadig dårligt med at jeg ikke havde lyst, for jeg følte ikke at det var sådan jeg var inderst inde.

Her efter jeg har endt uddannelse på 2½ år, er vi blevet enige om at nu skulle vi gå i gang med PB og det er da også gået nogen lunde med. Lysten er tilbage for min side og det er jeg rigtigt glad for (tror selv at den er tilbage fordi jeg ikke er så stresset mere)

Men men men... nu er det så bare det at jeg endelig havde fået det jeg tidligere ville, nemlig en kæreste der ikke hele tiden kom og lagde op til sex når jeg ikke havde lyst, fordi vi så kom til at skændes.

Problemet er bare, at nu har jeg så lyst og det har han ikke ret tit. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for tænder nemlig ret meget på at han lægger op til sex (hvilket jeg også gjorde inden min tørke periode) og nu føler jeg lidt vi er i en ny uheldig situation. At vi har brugt så lang tid på at finde en balance ift. min manglende lyst og nu er det så ikke gældende mere, men den indlærte adfærd hos min kæreste er jo ikke bare sådan at lave om igen...Hvad skal jeg gøre?

Jeg vil rigtig gerne puste liv i vores sexliv igen, jeg vil gerne føle mig begæret igen, jeg vil gerne at der kunne komme den gnist tilbage hvor man bare ikke kunne holde fingerene fra hinanden.

Håber at der er nogen der evt har nogle godt råd

P.S. er ikke gravid endnu

Hejsa

Kender godt til det med en svingende lyst til sex, og tror det sker for mange..

At din kæreste ligefrem har lavet om på sig selv/sin lyst for din skyld, er virkelig stort af ham.. Tror der vil være flere fyre der bare vil være frustrert og evt søge det andre steder...

Nå men for at komme tilbage til emnet, synes jeg at det skal være helt op til ham, hvornår han har lyst. Da han havde den store lyst og du ikke havde, respekterede han det, så nu er du også nød til at respektere at han har lagt låg på hans lyst for din skyld jo..

Så fortæl ham at du giver ham tid, og forklare ham hvorfor og at du har lyst igen..

En anden ting jeg lige bed mærke i, var at du skrev at i nu vil begynde på projekt baby, og nu er din lyst bare der hele tiden... 

BUM, der kan jeg godt forstå at din kæreste måske er lidt tilbage holdene, for er det fordi du virkelig har lyst til ham, eller er det fordi du bare gerne vil lave en baby?? Tror måske din kæreste kan være nervøs for at åbne op for lysten og så "risikere" at du så ikke har lyst mere når den ønskede graviditet er opnået, og så skal han til at kæmpe endnu engang med hans lyst og din måske manglende lyst..

Så tror det er vigtig at du gør klar over for ham og ja dig selv, at det er fordi du vil HAM og ikke bare fordi du vil have dine æg befrugtet..

Håber i finder en løsning som i begge kan leve med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.