Sagen er den at mig og min kæreste har været sammen i 3 år. Da jeg begyndte på mit studie ca et ½ år inde i forholdet, begyndte sexlysten af falde drastisk og den forsvandt næsten helt, der kunne godt gå flere måneder mellem at vi havde sex.

Det blev selvfølgelig et kæmpe problem i vores forhold. Min kæreste prøvede at vise hensyn, men mente også at han bare fulgte hans naturlige lyst og at det jo var fordi han elskede mig og tændte på mig at han prøvede at lægge op til sex. Jeg blev mere og mere frustreret

fordi jeg bare fik mindre og mindre lyst og blev ked af det og irriteret over at han havde så svært ved at forstå et nej og samtidig viste jeg jo også godt at jeg sårede ham når jeg hele tiden sagde nej.

Til sidst efter endeløse diskussioner og skænderier. lærte han sig selv at finde en måde at fjerne lysten så den ikke poppede op hele tiden og at det kun var hvis jeg havde lyst at det var okay at vi havde sex.
Det var rart at slippe for diskussionerne, men jeg havde det stadig dårligt med at jeg ikke havde lyst, for jeg følte ikke at det var sådan jeg var inderst inde.

Her efter jeg har endt uddannelse på 2½ år, er vi blevet enige om at nu skulle vi gå i gang med PB og det er da også gået nogen lunde med. Lysten er tilbage for min side og det er jeg rigtigt glad for (tror selv at den er tilbage fordi jeg ikke er så stresset mere)
Men men men... nu er det så bare det at jeg endelig havde fået det jeg tidligere ville, nemlig en kæreste der ikke hele tiden kom og lagde op til sex når jeg ikke havde lyst, fordi vi så kom til at skændes.
Problemet er bare, at nu har jeg så lyst og det har han ikke ret tit. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for tænder nemlig ret meget på at han lægger op til sex (hvilket jeg også gjorde inden min tørke periode) og nu føler jeg lidt vi er i en ny uheldig situation. At vi har brugt så lang tid på at finde en balance ift. min manglende lyst og nu er det så ikke gældende mere, men den indlærte adfærd hos min kæreste er jo ikke bare sådan at lave om igen...Hvad skal jeg gøre?
Jeg vil rigtig gerne puste liv i vores sexliv igen, jeg vil gerne føle mig begæret igen, jeg vil gerne at der kunne komme den gnist tilbage hvor man bare ikke kunne holde fingerene fra hinanden.
Håber at der er nogen der evt har nogle godt råd

P.S. er ikke gravid endnu