Anonym skriver:
Tak for dit svar og dine råd!
Har fulgt et af dine råd i dag, som jeg føler har gjort en væsentlig forskel. Nemlig det der med at køre hende helt træt. Jeg ved ikke om det er sådan lidt dårlig mor-agtigt, for flere siger man bremser dem i deres udvikling hvis man ikke får dem til at sove efter 1½-2 timer, men jeg har prøvet at strække den i dag så hun blev sådan RIGTIG træt uden self. at græde, så hun 2 gange har været vågen lidt over 3 timer. Lurene i dag har gået fint, den ene gang sov hun 3 timer, men hun sov dem i vores seng sammen med mig, fordi jeg selv var vildt træt i dag, så ved ikke hvordan det var gået, hvis hun havde sovet selv.
I aften var hun vågen cirka 3 timer og et kvarter, hvori hun fik et langt varmt bad, dejlig babymassage og hygge, og så var hun bare SÅ træt.. Så jeg fik hende puttet hende med en masse nusseklude og stofbleer hun kunne hive fat i, og så faldt hun bare BUM i søvn uden at blive svøbt eller noget. Skønt! Så tak for det råd!
Det var så lidt, og jeg er glad for, du kunne bruge dem til noget.
Nogle børn har brug for mindre søvn end andre, og det er også synd at tvinge dem til at sove, hvis de hellere vil opleve og lære. Jeg tror ikke, at du bremser hende i sin udvikling, så længe du ikke holder hende vågen, hvis hun rent faktisk gerne VIL sove.
Da min datter var omkring samme alder, brugte jeg selv en masse energi på at få hende til at sove. Det blev meget bedre, da jeg skar ned på mine egne forventninger om, hvor meget hun skulle sove og lod hende køre træt i stedet.
Jeg har i øvrigt selv fået rådet af min datters fysioterapeut, at jeg efter at have badet min datter skal ligge med hende nøgen mod min nøgne mave (eventuelt med et tæppe eller en dyne over) i noget tid. Det skulle give bedre søvn, siger han.
Anmeld