Hvor sikker er udflådscyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

Anonym trådstarter

Sidder her og bliver noget fortvivlet over min cyklus. Håber der er nogle dygtige damer der kan hjælpe mig.. Jeg har med vilje ikke købt æl test, fordi jeg prøver den såkaldte udflådstest eller udfds cyklus.. Den har jeg fulgt rigtig godt og ifølge mit udflåd havde jeg æl på 13 dagen i min ca 30 dage cyklus. Så undrer det mig bare hvor sikker denne metode er ? For nogle dage senere, næsten en uges tid har jeg haft ondt som æl smerter og ømme bryster. Det ville jo umuligt havde været en graviditet jeg har mærket? Har du nogle erfaringer ellernråd?  Beklager skriver på iphone så kan ikke rigtig stave 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Anonym trådstarter

Ingen der kan hjælpe?

Anmeld

18. marts 2012

Anonym trådstarter

18. marts 2012

Moms

Anonym skriver:

Sidder her og bliver noget fortvivlet over min cyklus. Håber der er nogle dygtige damer der kan hjælpe mig.. Jeg har med vilje ikke købt æl test, fordi jeg prøver den såkaldte udflådstest eller udfds cyklus.. Den har jeg fulgt rigtig godt og ifølge mit udflåd havde jeg æl på 13 dagen i min ca 30 dage cyklus. Så undrer det mig bare hvor sikker denne metode er ? For nogle dage senere, næsten en uges tid har jeg haft ondt som æl smerter og ømme bryster. Det ville jo umuligt havde været en graviditet jeg har mærket? Har du nogle erfaringer ellernråd?  Beklager skriver på iphone så kan ikke rigtig stave 

Fundet på min-mave:

Cervikalsekret

Mange kvinder afgiver noget sekret fra skeden (cervikal sekret) omkring ægløsning, som er meget elastisk og som ligner rå æggehvide. Dette sekret er med til at hjælpe sædcellerne hen til ægget sådan at det kan blive befrugtet. 

Hvis man holder noget af dette sekret mellem tommel – og pegefinger vil man kunne strække det adskillige centimeter uden at ”tråden” knækker. Bemærk dog at sekretet kan forekomme indtil flere dage FØR end at ægløsningen reelt sker.

.....
Det kan vel godt forklare din situation. Prøv at sammenholde det med morgentemperaturen...

Moms

Anmeld

18. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Ved mig passer den metode ikke.. Det såkaldte ælslim er på helt andre tidspunkter end hvor jeg har æl.. Dette ved jeg fordi jeg både kiggede på mit udflåd og tog ælteste..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.