Mavens form = Køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

Tona

chael skriver:

Det er en røver. Ligesom med kvalmen.

Ifølge de der historier, skulle kvalme betyde pige. Men jeg havde næsten ingen kvalme da jeg ventede min datter. Men med drengen, der var jeg kamp dårlig.

Da jeg ventede min datter, var jeg gravid ud over det hele da jeg var gravid med min søn, der sad det midt på maven. Men da jeg så ventede nummer 3, som også var en dreng, var jeg gravid ligesom med min datter. Ikke lige så slemt, men jeg blev også gravid over det hele

Så jeg giver ikke noget for de dersens ammestue historier

*Camilla

Det med kvalmen er ikke en røver. Det er rigtig nok at der er et lille flertal af dem som er syge med kvalme og opkast under graviditeten som venter piger.  Dermed ikke sagt at man ikke kan være møg-syg selv om man venter en dreng, men flertallet af dem som får det venter faktisk piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

132319

Bumbummelum, jeg ved ikke helt om jeg synes det passer men jeg fik i hvert fald en MEGET større røv da jeg var gravid med min datter 

Om det var grundet mindre aktivitet og en ekstra startvægt på 10 kg, i forhold til da jeg blev gravid med min søn, ved jeg ikke men én ting er sikkert og det er at det har været/er MEGET sværere for mig at tabe mig denne gang 

...Min datter er 1½ år og jeg har stadig 15 kg for meget på sidebenene...

Anmeld

17. marts 2012

chael

Amandas-mor skriver:

Det med kvalmen er ikke en røver. Det er rigtig nok at der er et lille flertal af dem som er syge med kvalme og opkast under graviditeten som venter piger.  Dermed ikke sagt at man ikke kan være møg-syg selv om man venter en dreng, men flertallet af dem som får det venter faktisk piger

Ja der KAN være en overvejende tendens til det, men det er ikke noget man ved 110%, ikke så vidt jeg er oplyst

Kvalmen kommer nemlig af hvor følsom og sensetiv ens krop reagere over for de hormoner der medfølger en graviditet

Igen, så vidt jeg er oplyst Men det kan jo sagtens være videnskaben har fundet ud af at det er 100% fordi man venter en pige

*Camilla

Anmeld

17. marts 2012

Clisolka

Masig skriver:

Det siges jo (så vidt jeg har hørt) at hvis maven er rund og bred og man tager på både på maven og hofterne/ballerne så er det en pige...

Omvendt hvis det hele kun sidder på maven og den er mere spids i det, så er det en dreng...

Hvad siger I, har den holdt stik ved jer?

Hos mig sidder det hele på maven og den er lidt spids i det, så folk mener det bliver en dreng... er lidt nysgerrig efter om der er noget om snakken, så hvad er jeres erfaringer?

Her passede det på mig, og jeg fik en pige - det hele sad lidt ud over det hele, på maven hofter og lår  Maven var ret høj, og startede lige under brystet. 

Anmeld

17. marts 2012

kiwiol

Jeg har 2 piger og 1 dreng.. og min mave så ens ud i alle graviditeterne... Jeg tog 35 kg. på ved den første pige.. 12 kg på ved nr. 2 pige.. og 18 kg på ved drengen.

Anmeld

18. marts 2012

Pige2009

Masig skriver:

Det siges jo (så vidt jeg har hørt) at hvis maven er rund og bred og man tager på både på maven og hofterne/ballerne så er det en pige...

Omvendt hvis det hele kun sidder på maven og den er mere spids i det, så er det en dreng...

Hvad siger I, har den holdt stik ved jer?

Hos mig sidder det hele på maven og den er lidt spids i det, så folk mener det bliver en dreng... er lidt nysgerrig efter om der er noget om snakken, så hvad er jeres erfaringer?

Det er jo total ammestuesnak

Anmeld

18. marts 2012

prettybutterfly

Det passede på mig første gang! Min mave var så rund, og fik en lille tullepige. Nu er jeg gravid igen og maven ser HELT anderledes ud, og sidder lige omkring navlen og er ret "spids", så er SÅÅÅÅÅ spændt på at finde ud af om det er en dreng! Hvilket jeg er ret sikker på det er

Anmeld

18. marts 2012

JH12

Jeg er sikker på det er en skrøne..

Dog vil jeg sige min mave er MEGET rund, og det kan ses bagfra, og har da fået bredere hofter, og lidt ekstra på lårene.. Som skulle indikere en pige, hvilket det så også er..

Men så skulle man også have rigtig meget kvalme hvis man venter en pige, og jeg har overhovedet ikke haft kvalme, eller andre gener igennem min graviditet, og nu er jeg da i uge 32

Anmeld

18. marts 2012

Masig

Joyce1986 skriver:

Jeg er sikker på det er en skrøne..

Dog vil jeg sige min mave er MEGET rund, og det kan ses bagfra, og har da fået bredere hofter, og lidt ekstra på lårene.. Som skulle indikere en pige, hvilket det så også er..

Men så skulle man også have rigtig meget kvalme hvis man venter en pige, og jeg har overhovedet ikke haft kvalme, eller andre gener igennem min graviditet, og nu er jeg da i uge 32

Jeg har snart haft næsten alle de gener man kan have.. Kvalme, halsbrand, hovedpine, krampe i benene.... men jeg har efter sigende en drengemave... Så der er lidt uoverensstemmelse med historierne der

Anmeld

18. marts 2012

Lotus86

Mit sad også på maven, og den var også ret spids, har en skøn dreng, så det passede her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.