Mavens form = Køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.918 visninger
19 svar
1 synes godt om
17. marts 2012

Masig

Det siges jo (så vidt jeg har hørt) at hvis maven er rund og bred og man tager på både på maven og hofterne/ballerne så er det en pige...

Omvendt hvis det hele kun sidder på maven og den er mere spids i det, så er det en dreng...

Hvad siger I, har den holdt stik ved jer?

Hos mig sidder det hele på maven og den er lidt spids i det, så folk mener det bliver en dreng... er lidt nysgerrig efter om der er noget om snakken, så hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

L&V

Masig skriver:

Det siges jo (så vidt jeg har hørt) at hvis maven er rund og bred og man tager på både på maven og hofterne/ballerne så er det en pige...

Omvendt hvis det hele kun sidder på maven og den er mere spids i det, så er det en dreng...

Hos mig sidder det hele på maven og den er lidt spids i det, så folk mener det bliver en dreng... er lidt nysgerrig efter om der er noget om snakken, så hvad er jeres erfaringer?

Det er en røverhistorie for alt mit sad os midt på maven i en spids og jeg fik en pige.. Tror det handler om krops bygning og hvor ens fedtdepoter sidder

Anmeld

17. marts 2012

UngMor17

Masig skriver:

Jeg er også sikker på det bare er en skrøne. Men min mave er dog rund og bred, og jeg har KUN taget på, på mave, og hofter. Jeg venter en lille pige  

En af mine veninder, venter en dreng, hendes mave er spids, sidder langt nede, og hun er tynd alle andre steder. Vi begge er meget spinkelt bygget. Men jeg ved nu ikke om jeg tror på om det er sandt. 

Hvornår får du afvide om du venter en dreng eller pige? Eller vil du overraskes? 

Anmeld

17. marts 2012

Musen5

Det har passet 100% på mig alle 4 gange

:-)

/Mette

Anmeld

17. marts 2012

mariesmavse92

Det er en kæmpe skrøne! Selvfølgelig "passer" det på visse piger, men det er rent "held". Der er ikke noget om det. Jeg læste også, at når man ventede en pige tog man på over det hele, og en dreng kun på maven som blev spids. En bekendt sagde dog til mig: "Og det passede jo på en prik som man siger, altså da jeg ventede HAM blev jeg bred og buttet og da jeg ventede HENDE tog jeg KUN på på maven, så der er altså noget om det" og min svigermor siger noget helt tredje. Så det passer altså IKKE Det har virkelig bare noget at gøre med kropstype osv.

Anmeld

17. marts 2012

chael

Det er en røver. Ligesom med kvalmen.

Ifølge de der historier, skulle kvalme betyde pige. Men jeg havde næsten ingen kvalme da jeg ventede min datter. Men med drengen, der var jeg kamp dårlig.

Da jeg ventede min datter, var jeg gravid ud over det hele da jeg var gravid med min søn, der sad det midt på maven. Men da jeg så ventede nummer 3, som også var en dreng, var jeg gravid ligesom med min datter. Ikke lige så slemt, men jeg blev også gravid over det hele

Så jeg giver ikke noget for de dersens ammestue historier

*Camilla

Anmeld

17. marts 2012

Masig

Jeg er godt klar over det er en ammestuehistorie... Skulle jeg måske have skrevet... Ved godt det bare er noget "man siger", men synes det kunne være sjovt at se hvor mange der havde prøvet at det passede... Ligesom den der med den kinesiske kalender... Det er jo også noget vrøvl, men alligevel meget sjovt at se hvor mange gange den holder stik...

Anmeld

17. marts 2012

pemiro

Masig skriver:

Jeg er godt klar over det er en ammestuehistorie... Skulle jeg måske have skrevet... Ved godt det bare er noget "man siger", men synes det kunne være sjovt at se hvor mange der havde prøvet at det passede... Ligesom den der med den kinesiske kalender... Det er jo også noget vrøvl, men alligevel meget sjovt at se hvor mange gange den holder stik...

Jeg venter en dreng og mit sidder udelukkende på maven.. (har så taget et par kg på fordelt på hele kroppen også)

Du kan jo se mit profilbillede og bedømme om det ligner en drengemave

Den kinesiske kalender passede også på mig hehe..

Anmeld

17. marts 2012

Masig

pemiro skriver:

Jeg venter en dreng og mit sidder udelukkende på maven.. (har så taget et par kg på fordelt på hele kroppen også)

Du kan jo se mit profilbillede og bedømme om det ligner en drengemave

Den kinesiske kalender passede også på mig hehe..

Så langt er jeg ikke endnu, så jeg kan sammenligne med din fine mave... Meget af mit sidder stadig langt nede så jeg har sådan en spids topmave.... Men det sidder alt sammen lige midt på maven, så bliver spændende at se om det er en dreng elelr pgie der gemmer sig derinde...

Anmeld

17. marts 2012

Tona

Masig skriver:

Jeg havde en typisk "drengemave" men jeg fik en pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.