Ny tand på vej - hvor længe gør det ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.823 visninger
29 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

lycly

Min datter er ved at få sin første tand, og hun græder og græder og har gjort det siden i nat. Hvor lang tid går der før den er brudt helt igennem og det holder op med at gøre ondt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

th

LunaLykke skriver:

Min datter er ved at få sin første tand, og hun græder og græder og har gjort det siden i nat. Hvor lang tid går der før den er brudt helt igennem og det holder op med at gøre ondt ?

vi er også i gang med nummer 1 0g 2 tand og har været ca en uge nu, vores dreng synes det er dejligt med sin tandbørste han selv putter ind i munden og kolde agurk stave.

tror det er væst de første par dage

Anmeld

17. marts 2012

MelikkazMoar

LunaLykke skriver:

ring til lægen mandag eller ta på apoteket nu, og få noget mod det.. det hjalp os rigtig meget .. der gik flere uger her, hvor melikka havde ondt, og tandbørsten er klart bedste ven..

Anmeld

17. marts 2012

lycly

MelikkazMoar skriver:

OOk

ring til lægen mandag eller ta på apoteket nu, og få noget mod det.. det hjalp os rigtig meget .. der gik flere uger her, hvor melikka havde ondt, og tandbørsten er klart bedste ven..

Okay, må tage på apoteket efter noget. For der er ingen af os der kan holde ud at hun har så ondt . Tak for svar

Anmeld

17. marts 2012

Tona

LunaLykke skriver:

Vejer hun 10 kg eller knap 10 kg? for så kan du jo spørge lægen eller vagtlægen om lov til at give hende børne-panodil. Det lindrer dem rigtig godt  

Det er svært at sige hvor lang tid det tager. I princippet kan den bryde igennem på et døgn eller den kan vokse i nogle dage hvor hun er skidt uden at nå at bryde igennem om det kan så gentage sig af et par gange før den bryder igennem.

Anmeld

17. marts 2012

Clisolka

LunaLykke skriver:

Okay, må tage på apoteket efter noget. For der er ingen af os der kan holde ud at hun har så ondt . Tak for svar

Kom du på apoteket?? Vi køber noget Aftamed til Isabella i håndkøb som hjælper godt på hende. Der går ca. 1-2 uger, så er de brudt igennem. 

Anmeld

17. marts 2012

Pige2009

LunaLykke skriver:

Lauras første tænder var 3 uger om at bryde frem - hun fik iskolde agurkeskiver at gnave på og det hjalp meget, da der findes en slags lokalbedøvende stof i agurker

Vil ikke anbefale at købe noget på apoteket for at lindre - min læge siger det er lidt som med hostesaft: Spild af penge

Anmeld

17. marts 2012

lycly

Babymor2010 skriver:

Kom du på apoteket?? Vi køber noget Aftamed til Isabella i håndkøb som hjælper godt på hende. Der går ca. 1-2 uger, så er de brudt igennem. 

Ja, jeg købte det der aftamed. Men synes nu ikke det virkede synderligt. Hun blev bare gal over at jeg puttede fingeren i munden på hende

Når du siger 1-2 uger, er det så 1 tand der er så længe om det? For jeg kan jo mærke den nu allerede, og man kan "høre" den hvis hun har en ske i munden.

Anmeld

17. marts 2012

lycly

Baagøe skriver:

Lauras første tænder var 3 uger om at bryde frem - hun fik iskolde agurkeskiver at gnave på og det hjalp meget, da der findes en slags lokalbedøvende stof i agurker

Vil ikke anbefale at købe noget på apoteket for at lindre - min læge siger det er lidt som med hostesaft: Spild af penge

Too late, har været på apoteket. Din læge har ret, det var spild af de 95 kroner, for det hjalp ikke Må ned efter en agurk i morgen, for vi havde desværre ikke nogen.

Er det 1 tand der er 3 uger om at komme op?

Anmeld

17. marts 2012

Tona

Baagøe skriver:

Sikke et spændende tip. Det vil jeg klart prøve til Amanda, som er meget plaget når hun skal have en ny tand. Jeg er stor fan af naturlig behandling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.