Hvad synes i om navnet david

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

LinLin

christinak skriver:

:-

Adam er også et sødt navn

er forresten så vild med David fordi det for det første lyder smukt og fordi det har en smuk betydning. Så kan jeg også godt lide at det - synes jeg - passer til alle aldersgrupper (synes at nogle navne er for nuttede til voksne...) -og at det er internationalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

MomInTheMaking

christinak skriver:

Ja som overskriften lyder, hvad synes i om navnet David? 

Jeg kan rigtig godt lide det men ville aldrig selv vælge det, synes det er for "bibelsk" for mig.

Her er noget betydning hvis det skulle have interesse:

http://www.thinkbabynames.com/meaning/1/David

Anmeld

16. marts 2012

Nitz - <3 David

Jeg syns det er et PERFEKT navn
Vi valgte også navnet af samme grund.. Der er ikke så mange der hedder det.. Og det er ikke så anderledes at det er mærkeligt.. Som jeg syns mange er begyndt at bruge

Vi havde følgende navne på "listen":

David
Adam
Johan
Max
Benjamin

Anmeld

16. marts 2012

christinak

DAs mor skriver:

er forresten så vild med David fordi det for det første lyder smukt og fordi det har en smuk betydning. Så kan jeg også godt lide at det - synes jeg - passer til alle aldersgrupper (synes at nogle navne er for nuttede til voksne...) -og at det er internationalt

Jeg har også haft meget med i overvejelserne at det jo er noget man også hedder når man er voksen og det er ikke alle navne jeg synes der passer til en voksen mand 

Anmeld

16. marts 2012

christinak

Nitz - <3 David skriver:

Jeg syns det er et PERFEKT navn
Vi valgte også navnet af samme grund.. Der er ikke så mange der hedder det.. Og det er ikke så anderledes at det er mærkeligt.. Som jeg syns mange er begyndt at bruge

Vi havde følgende navne på "listen":

David
Adam
Johan
Max
Benjamin

Synes også det er et rigtig fint navn

Anmeld

16. marts 2012

christinak

Mom In The Making skriver:

Jeg kan rigtig godt lide det men ville aldrig selv vælge det, synes det er for "bibelsk" for mig.

Her er noget betydning hvis det skulle have interesse:

http://www.thinkbabynames.com/meaning/1/David

Lidt bibelsk ja og tak for linket, det var sjovt lige at læse

Anmeld

16. marts 2012

MomInTheMaking

christinak skriver:

Lidt bibelsk ja og tak for linket, det var sjovt lige at læse

Men et af de flottere af slagsen. hehe. Ingen årsag, var tilfældigvis lige inde og tjekke vores egne navne, så det passede lige ind.

Anmeld

16. marts 2012

christinak

Men et af de flottere af slagsen. hehe. Ingen årsag, var tilfældigvis lige inde og tjekke vores egne navne, så det passede lige ind.

Synes det er svært med de navne vi har været så mange igennem men nu nærmer terminen sig og navnet skulle findes  

Anmeld

16. marts 2012

MomInTheMaking

christinak skriver:

Synes det er svært med de navne vi har været så mange igennem men nu nærmer terminen sig og navnet skulle findes  

Jeg har heldigvis aldrig været igennem den "navne-trumme-rum" for vi var enige allerede 3-4 år før vi overhovedet blev kærester. haha.

Vi var "bedste-Venner" og snakkede om vores fremtid hver i sær, vi kom ind på uddannelse og børn osv. og så sagde han, at han altid havde syntes om navnet Penny ligesom hende pigen fra disneys "Bernard og Bianca" og så var jeg jo solgt, for det havde stået på min "liste" over navne siden jeg så "Bernard og Bianca" første gang som barn.

Så.. da vi fik af vide hun var en pige var vi ikke i tvivl. (Hedigt for os)

Men jeg synes David er et flot og stærkt navn som man kan hedde som både barn og voksen.^^

Anmeld

16. marts 2012

christinak

Jeg har heldigvis aldrig været igennem den "navne-trumme-rum" for vi var enige allerede 3-4 år før vi overhovedet blev kærester. haha.

Vi var "bedste-Venner" og snakkede om vores fremtid hver i sær, vi kom ind på uddannelse og børn osv. og så sagde han, at han altid havde syntes om navnet Penny ligesom hende pigen fra disneys "Bernard og Bianca" og så var jeg jo solgt, for det havde stået på min "liste" over navne siden jeg så "Bernard og Bianca" første gang som barn.

Så.. da vi fik af vide hun var en pige var vi ikke i tvivl. (Hedigt for os)

Men jeg synes David er et flot og stærkt navn som man kan hedde som både barn og voksen.^^

Ej hvor sød en historie bliver jo helt rørt, fantastisk med graviditets hormonerne  

Og sikke et flot navn, bestemt ikke noget man hører hver dag og det er kun godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.