Emilie2010 skriver:
hejsa
jamen jeg har jo først og fremmest en stor lyst til take away , efter jeg er blevet gravid 
Og så spiser jeg altid slik eller andet usundt om aftenen, jeg kan Ikke lade være
* kender du det med at man finder på undskyldninger for gerne at må
jeg ved godt jeg er gravid, men problemet er at jeg stadig mangler at tabe 7 kg fra sidste graviditet som er 16 mdr siden jeg fødte, jeg stoppede med at ryge og det resulterede i at jeg ikke ku tabe de sidste 7 kg, eller jeg gad ikk træne for at tabe mig 
nu vejer jeg 64 og er 169 høj, 26 år
Jeg savner at have en stram trøje på eller at ku se igennem mine lår når jeg står med benene samlet, du ved det hul man kan få mellem lårene.. mine de røre hinanden 
jeg er idag startet dagen op med et stykke ristet rugbrød med 2 skiver them ost, lidt smør..
de sidste par dage har jeg spis havregryn med mælk og frugt..
men hvad er den rigtige diæt hvis jeg ikke vil tage 20 kg på igen, og jeg gerne vil tabe de resterende 7 kg jeg to på efter jeg holdte med at ryge
jeg to 20 kg på i sidste graviditet, også selvom jeg røg :/ sp jeg tør ikk tænke på hvad denne graviditet kan ende med... og jeg skal gå sommeren over og ligne lort
håber du kan hjælpe 
Altså lige for at være lidt "streng"(ikke ment sådan), så virker det som m, du er lidt besat af din vægt, hvilket jeg helt og holdent forstår, da jeg selv havde en massiv vægtøgning i min første graviditet, hvilket jeg agter, at forebygge denne gang.
For mit vedkommende har jeg i mange år lidt af anoreksi og derfor vsr jeg lige i underkanten BMI-mæssigt, da jeg blev gravid. Jeg fortsatte min kostplan(var på dét tidspunkt og er stadig i behandling for min sygdom) og øgede med det jeg skulle. Da min krop gik totalt i chok over at skulle være gravid efter SÅ massiv undervægt(havde kæmpet mig op fra 40 kg og er altså 179 cm høj) tog jeg sindssygt meget på >40 kg< selvom jeg fortsatte mit aktivitetsniveau og spise det jeg "kun" skulle.
Jeg endte med svangerskabsforgiftning, en tæt på graviditetsdiabetes, massive væskeophobninger(ca. 20-25 kg) - alt dette som følge af min rådne behandling af kroppen førhen.
Jeg har lært meget om kost fra min diætist og har fået slået mine "absurde forestillinger" om mad, sammensætning af mad osv. ihjel.
Jeg har tabt al den nødvendige graviditetsvægt og er nu landet på eb sund vægt ift. højde osv. Vejer nu 68,5 kg og er 179 cm høj. Mit BMI er derfor 21,3 ca. og jeg er gravid for anden gang og nu næsten 9 uger henne. Har endnu ikke vægtøget, men efter sidste chok, ville jeg være ovenud lykkelig over en vægtstigning på 10-15 kg. Jeg kunne ikke have gjort noget anderledes sidste gang og jeg tror, det er farligt, at tvinge sig selv til, at tage mindre på ved at spise for lidt under graviditeten.
Jeg er ikke Lene Hanson-believer og tror ikke på, at kartoflerne er uvenner med kyllingen. Hvis man ved, man spiser varieret og fornuftigt, de kcal. man bør og efter Y-tallerken modellen, får rørt sig lidt osv., tror jeg man må stole på, at kroppen ved, hvad den gør og hvor meget den har brug for at øge med.
Jeg tror ikke på, at kroppen ikke kan klare kød og kulhydrater sammen, da det er de ting, vi reelt har brug for til forskellige formål i kroppen. Det har vi alle dage spist.
Personligt ville jeg ikke have mod på en decideret slankekur under graviditet, da jeg ville være bekymret for min baby. Jeg ved godt, baby tager først, men derfor går det også ud over dig selv og du er nødt til at bevare din egen-omsorg:-)
Til slut vil jeg sige, at et hul imellem lårene oftest er tegn på for lav vægt(gælder kun kvinder), da vi har visse fedtdepoter, vi skal have. Med mindre du er ekstremt hjulbenet. Det er hvad jeg har lært fra div. Læger/overlæger ifb. med min behandling.
Beklager det laaange indlæg:-)
Pas nu på dig selv