har det lidt øv med vægten.. kan du hjælpe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

Mor1012

Klokkeblomst88 skriver:

Selvfølgelig må du indtage protein og kulhydrat sammen!!

Prøv at fortæl om, hvad du spiser, så er det lettere at hjælpe

hejsa

jamen jeg har jo først og fremmest en stor lyst til take away , efter jeg er blevet gravid

Og så spiser jeg altid slik eller andet usundt om aftenen, jeg kan Ikke lade være * kender du det med at man finder på undskyldninger for gerne at må

jeg ved godt jeg er gravid, men problemet er at jeg stadig mangler at tabe 7 kg fra sidste graviditet som er 16 mdr siden jeg fødte, jeg stoppede med at ryge og det resulterede i at jeg ikke ku tabe de sidste 7 kg, eller jeg gad ikk træne for at tabe mig

nu vejer jeg 64 og er 169 høj, 26 år Jeg savner at have en stram trøje på eller at ku se igennem mine lår når jeg står med benene samlet, du ved det hul man kan få mellem lårene.. mine de røre hinanden

jeg er idag startet dagen op med et stykke ristet rugbrød med 2 skiver them ost, lidt smør..

de sidste par dage har jeg spis havregryn med mælk og frugt..

men hvad er den rigtige diæt hvis jeg ikke vil tage 20 kg på igen, og jeg gerne vil tabe de resterende 7 kg jeg to på efter jeg holdte med at ryge

jeg to 20 kg på i sidste graviditet, også selvom jeg røg :/ sp jeg tør ikk tænke på hvad denne graviditet kan ende med... og jeg skal gå sommeren over og ligne lort

håber du kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

An&Jo

Emilie2010 skriver:

hejsa

jamen jeg har jo først og fremmest en stor lyst til take away , efter jeg er blevet gravid

Og så spiser jeg altid slik eller andet usundt om aftenen, jeg kan Ikke lade være * kender du det med at man finder på undskyldninger for gerne at må

jeg ved godt jeg er gravid, men problemet er at jeg stadig mangler at tabe 7 kg fra sidste graviditet som er 16 mdr siden jeg fødte, jeg stoppede med at ryge og det resulterede i at jeg ikke ku tabe de sidste 7 kg, eller jeg gad ikk træne for at tabe mig

nu vejer jeg 64 og er 169 høj, 26 år Jeg savner at have en stram trøje på eller at ku se igennem mine lår når jeg står med benene samlet, du ved det hul man kan få mellem lårene.. mine de røre hinanden

jeg er idag startet dagen op med et stykke ristet rugbrød med 2 skiver them ost, lidt smør..

men hvad er den rigtige diæt hvis jeg ikke vil tage 20 kg på igen, og jeg gerne vil tabe de resterende 7 kg jeg to på efter jeg holdte med at ryge

jeg to 20 kg på i sidste graviditet, også selvom jeg røg :/ sp jeg tør ikk tænke på hvad denne graviditet kan ende med... og jeg skal gå sommeren over og ligne lort

håber du kan hjælpe

men du må jo på ingen måde begynde at gå på kur under din graviditet..
Så må du tænke lidt mere over hvad du spiser.. skær ned på de søde sager og junk food, så skal du nok undgå at tage for meget på.. og 5 kg på 20 uger er jo ingenting, så tvivler på at du tager 20kg på igen..

Anmeld

17. marts 2012

Krisul

Er helt enig i at det jo i bund og grund "bare" handler om at indtage det antal kalorier som man jo forbrænder.. Og derfor er det jo godt at skære masser af kulhydrater væk (ris, pasta, brød og lign, som man jo skal spise når man er voldsomt aktiv) da man jo er lidt mere stillesiddende i ens graviditet.. Indtager man mere tager man på, mindre taber man sig.. Og kalorierne kan jo så i bund og grund komme fra hvad som helst, men en sund og varieret kost er KLART og foretrække.. 

OG.. Så kommer mit spørgsmål, jeg har indtil min graviditet spist stort set hvad jeg ville. Sundt til måltiderne, kæmpe portioner og masser af slik og kage.. Det har jeg kunnet da jeg har dyrket rigtig meget motion, løbet meget, spinnet flere gange om ugen og vægttrænet.. Men, nu er det desværre ikke muligt at dyrke så meget fedtforbrændende sport, og fortsætter jeg mit indtag af føde vil jeg klart tage på.. Så jeg har tænkt mig at leve meget sundt under min graviditet, skære alt sødt væk, og spise endnu mere frugt og grønt.. Men i bund og grund er det jo at gå på slankekur,ihvertfald i forhold til min tidligere livsstil.. Men er det ikke ok?? For det bedste for både mig og den lille bebs er vel en sund og varieret kost (og moderat motion) 

Bliver bare sådan i tvivl, da slankekure jo frarådeskunder graviditet. Og det at jeg virkelig ligger om til sund levestil kan jo godt resultere i jeg taber mig lidt.. Det skal lige siges jeg ikke påtænker at leve af "lidt" men bare meget sundt og varieret :-) 

Beklager mit lange indlæg, det greb om sig.. 

Anmeld

17. marts 2012

Ønskebarnet12

Jeg vejede normalt 49-50 kg men da Jeg mødte min mand der tog jeg 15 kg på så nu står jeg og vejer 65 idag, jeg er 10 uger henne og har allerede taget 1-2 kg på, men vil nok sige hvis du virkelig ikke vil tag en masse kilo på så må du jo skære ned på søde sager og spise det engang om ugen og erstatte det med vandmelon, nektariner,jordbær, bær osv de er også søde men ikke usundt for din krop som slik. Skal siges jeg ikke er lige så høj som dig faktisk er jeg kun 1.62 og du er højere så tror generalt du har en fin vægt men kender godt følsen af at tag noget stramt tøj som sidder bare rigtigt. Du kan jo nøjes med at spise kogt mad efter du har født så brænder kiloerne hurtig af, min brors kone tog 12 kg på hun vejede pludselig 75 men idag vejer hun 55 kg fordi hun spiste kogt kylling og en masse frugt som hun erstattet med usundt :-) pg hun tabte sig i løbet af 3 mdr :-)

Anmeld

17. marts 2012

Hyacinth

Emilie2010 skriver:

hejsa

håber du kan hjælpe

Altså lige for at være lidt "streng"(ikke ment sådan), så virker det som m, du er lidt besat af din vægt, hvilket jeg helt og holdent forstår, da jeg selv havde en massiv vægtøgning i min første graviditet, hvilket jeg agter, at forebygge denne gang.

For mit vedkommende har jeg i mange år lidt af anoreksi og derfor vsr jeg lige i underkanten BMI-mæssigt, da jeg blev gravid. Jeg fortsatte min kostplan(var på dét tidspunkt og er stadig i behandling for min sygdom) og øgede med det jeg skulle. Da min krop gik totalt i chok over at skulle være gravid efter SÅ massiv undervægt(havde kæmpet mig op fra 40 kg og er altså 179 cm høj) tog jeg sindssygt meget på >40 kg< selvom jeg fortsatte mit aktivitetsniveau og spise det jeg "kun" skulle. 

Jeg endte med svangerskabsforgiftning, en tæt på graviditetsdiabetes, massive væskeophobninger(ca. 20-25 kg) - alt dette som følge af min rådne behandling af kroppen førhen.

Jeg har lært meget om kost fra min diætist og har fået slået mine "absurde forestillinger" om mad, sammensætning af mad osv. ihjel.

Jeg har tabt al den nødvendige graviditetsvægt og er nu landet på eb sund vægt ift. højde osv. Vejer nu 68,5 kg og er 179 cm høj. Mit BMI er derfor 21,3 ca. og jeg er gravid for anden gang og nu næsten 9 uger henne. Har endnu ikke vægtøget, men efter sidste chok, ville jeg være ovenud lykkelig over en vægtstigning på 10-15 kg. Jeg kunne ikke have gjort noget anderledes sidste gang og jeg tror, det er farligt, at tvinge sig selv til, at tage mindre på ved at spise for lidt under graviditeten. 

Jeg er ikke Lene Hanson-believer og tror ikke på, at kartoflerne er uvenner med kyllingen. Hvis man ved, man spiser varieret og fornuftigt, de kcal. man bør og efter Y-tallerken modellen, får rørt sig lidt osv., tror jeg man må stole på, at kroppen ved, hvad den gør og hvor meget den har brug for at øge med.

Jeg tror ikke på, at kroppen ikke kan klare kød og kulhydrater sammen, da det er de ting, vi reelt har brug for til forskellige formål i kroppen. Det har vi alle dage spist.

Personligt ville jeg ikke have mod på en decideret slankekur under graviditet, da jeg ville være bekymret for min baby. Jeg ved godt, baby tager først, men derfor går det også ud over dig selv og du er nødt til at bevare din egen-omsorg:-)

Til slut vil jeg sige, at et hul imellem lårene oftest er tegn på for lav vægt(gælder kun kvinder), da vi har visse fedtdepoter, vi skal have. Med mindre du er ekstremt hjulbenet. Det er hvad jeg har lært fra div. Læger/overlæger ifb. med min behandling.

Beklager det laaange indlæg:-)

Pas nu på dig selv

Anmeld

17. marts 2012

Hyacinth

Ooog! Der skal jo også være til amme-perioden(hvis du skal amme) :-)

Dit BMI er 22,4 og du er halvvejs i graviditeten - intet unormalt eller forkert! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.