har det lidt øv med vægten.. kan du hjælpe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Mor1012

ER DET PROTEIN MAN IKKE SKAL SAMMENSÆTTE MED KULHYDRAT, NÅR MAN INDTAGER ET MÅLTID ?

jeg er i min 2 graviditet.... jeg vejer 64 kg, dvs. jeg har taget 5 kg på på 20 uger.

da jeg blev gravid første gang for 16 mdr siden, vejede jeg 53kg.

jeg spiser utroligt usundt, endda min mand kommentere det nu!!! er super ked af det, vil gerne gøre noget NU så jeg ikke vejer 20kg mere til sommer

har termin d 6 august

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

L&V

Emilie2010 skriver:

ER DET PROTEIN MAN IKKE SKAL SAMMENSÆTTE MED KULHYDRAT, NÅR MAN INDTAGER ET MÅLTID ?

jeg er i min 2 graviditet.... jeg vejer 64 kg, dvs. jeg har taget 5 kg på på 20 uger.

jeg spiser utroligt usundt, endda min mand kommentere det nu!!! er super ked af det, vil gerne gøre noget NU så jeg ikke vejer 20kg mere til sommer

har termin d 6 august

Tror generalt man ska prøve og holde sig fra kulhydrat så meget man kan

Anmeld

16. marts 2012

Mor1012

Månsson skriver:

Tror generalt man ska prøve og holde sig fra kulhydrat så meget man kan

ja det kan da egentlig godt være

jeg blir bare ikke mæt.. af frugt f.eks

er ved at dø af sult selvom jeg spiser en rugbrød eller en potion havregræd

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Emilie2010 skriver:

ja det kan da egentlig godt være

jeg blir bare ikke mæt.. af frugt f.eks

er ved at dø af sult selvom jeg spiser en rugbrød eller en potion havregræd

Nej det er rigtigt men kød, æg, grønsager osv burde jo mætte kulhydrat er jo tomme kalorier mere eller mindre så mætter her og nu også er man sulten igen en time efter

Anmeld

16. marts 2012

Klokkeblomst88

Emilie2010 skriver:

har termin d 6 august

Selvfølgelig må du indtage protein og kulhydrat sammen!!

Prøv at fortæl om, hvad du spiser, så er det lettere at hjælpe

Anmeld

16. marts 2012

Chris86

Har engang hørt at man ikke måtte spise kartofler OG kød sammen (Whaaaaaaaaaaaaaat)?! Mener det er noget med stivelsen ( ? ) i kartofler, som gør at det ik dur med kød?

Anmeld

16. marts 2012

Hyacinth

Emilie2010 skriver:

har termin d 6 august

Det kommer jo an på, hvor høj du er, om 64 kg er meget el. normalt. Derudover er du jo halvvejs i graviditeten og derfor er 5 kg ikke meget/for meget. 

Normalt tager man gerne 10-15 kg på i alt i hele graviditeten, så jeg ville nu ikke være bekymret - du har stadig 5-10 kg at "løbe på" 

Dernæst vil jeg lige sige, at mht kostsammensætning, så handler vægt i bund og grund om, at indtag skal gå lige op med forbrænding/forbrug. Du kan i teorien indtage dine ca 2000 kal i chokolade el. gulerødder, så længe det går lige op i forbrændingen. (selvom det hverken er sundt at leve af kun chokolade el. gulerødder pga. fejlernæring)

Men din forbrænding er formentlig også gået lidt ned ifb. med graviditeten, hvilket vist også er helt normalt

Pas på med, at ødelægge dig selv med dårlige tanker. Og har du fundet en god mand, så er det ikke de 5 kg, der skiller jer ad kærlighedsmæssigt

Anmeld

16. marts 2012

Klokkeblomst88

Chris86 skriver:

Har engang hørt at man ikke måtte spise kartofler OG kød sammen (Whaaaaaaaaaaaaaat)?! Mener det er noget med stivelsen ( ? ) i kartofler, som gør at det ik dur med kød?

Det er der slet ikke evidens for..

Anmeld

16. marts 2012

Chris86

Klokkeblomst88 skriver:

Det er der slet ikke evidens for..

Okey, det var også kun noget jeg havde hørt
Tror endda da var af en som havde været ved diatist?!

Anmeld

16. marts 2012

Klokkeblomst88

Chris86 skriver:

Okey, det var også kun noget jeg havde hørt
Tror endda da var af en som havde været ved diatist?!

Okay, det er da noget skræmmende!! Hvis altså det er en som ER diætist, og ikke nogen hokus pokus udd. Selv er jeg uddannet professionsbachelor i ernæring og sundhed. Tog dog ikke selv diætist linjen, da jeg ville arbejde mere sundhedsfremmende og ikke behandlende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.