Solarie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Peanut

Hvor mange herinde bruger det?

Tænker i på risikoen?

Spørger fordi jeg egentlig aldrig har taget sol, og ville måske gerne begynde lidt, da jeg har nogle enormt hvide ben (så blodårerne skriger igennem) + et par karsprængninger... Og er kun 24 

Så håbede måske at overstående ville være mindre tydelige, hvis jeg blev lidt brunere i huden.. Men tænker jo også på risiko for kræft.. Århh 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

L&V

Peanut skriver:

Tænker i på risikoen?

Spørger fordi jeg egentlig aldrig har taget sol, og ville måske gerne begynde lidt, da jeg har nogle enormt hvide ben (så blodårerne skriger igennem) + et par karsprængninger... Og er kun 24 

Så håbede måske at overstående ville være mindre tydelige, hvis jeg blev lidt brunere i huden.. Men tænker jo også på risiko for kræft.. Århh 

Jeg gjorde det da jeg var yngre men har ikke gjord det de sidste mange år.. bruger spray tan i stedet det er lavet af sukker og er uskadeligt

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

Jeg gør det heller ikke mere, bruger selvbruner, når jeg gerne vil have lidt farve, er nemlig også MEGET bleg

Hvad er det for en spray tan der er lavet af sukker Månsson?

Anmeld

16. marts 2012

lycly

Jeg tager meget meget sjældent solarie. Det er over et år siden jeg sidst gjorde det, fordi jeg ikke tog det da jeg var gravid. Jeg gjorde det engang i et par måneder, 1-2 gange om måneden.

Jeg tænker på risikoen, og det er derfor jeg undgår det. Min morfar døde af modermærkekræft, og det er den form for kræft som solarie kan frembringe. Så derfor er jeg meget forsigtig med det. Og når jeg alligevel kun har tid (og råd) til at gøre det maks 2 gange om måneden, så kan jeg ligeså godt lade være. For man skal jo tage det et par gange om ugen, for at det overhovedet kan ses

Anmeld

16. marts 2012

tinasmor

Jeg brugte det lidt da jeg var teenager, men ikke siden. Det skal jo tages ret ofte for at det kan holdes ved lige og jeg er meget bevist om både kræft og at solen kan få en til at ældnes hurtigere (altså at ens hud kommer til at blive læderagtig/rynket hurtigere end hvis ikke man dyrker solen) Så jeg bruger det ikke. Synes da også det er pænt at man har en pæn kulør om sommeren men synes tilgengæld også det ser helt fjollet ud når dem der totalt overdriver det/eller selvbruner ligner sådan nogle orange marsmænd. De synes jo sikkert selv de ser lækre ud, ellers ville de vel ikke gøre det, men synes personligt at det ser så billigt ud når det virkelig tager overhoved. Læste forleden at hende Manu Steller fra mig og min mor havde sprøjtet sådan noget ulovligt stof ind i kropen som skulle give farve (ej, men altså) Det har jo så desværre også resulteret i at hun nu har pigment fejl over hele kroppen. synd for hende, men man må jo også godt lige bruge det inderste af hoved en gang i mellem.

jeg kan godt forstå du er ked af dine blodåre men tror du ville skulle bruge solarie et par gange om ugen før det virkelig battede noget. Nu er det heldigvis snart sommer, og så må vi håbe vejret bliver dejligt solrigt og varmt.

Anmeld

16. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Gjorde det meget engang men ikke mere. Jeg synes sgu det for dyrt hvis man skal bruge mellem 20 til 40 kr mange gange før det virker.. Kunne godt tænke mig at prøve det der spary tan

Anmeld

16. marts 2012

Fenja09

Synes du skal finde et andet alternativ til solarie. Måske kan du nøjes med spray tan/ selvbruner eller tale med lægen om der kan gøres noget ved dine tydelige blodårer.

Jeg går ikke selv i solarie og har aldrig "dyrket" det. Mener ikke, at der er nogen grund til at udsætte sig selv for de skadelige stråler, som et solarie giver, derudover er det alt for dyrt og ved meget solarie bliver huden grim og rynket, så jeg springer pænt over og nyder min blege hud  

Jeg passer også på solen om sommeren og er ikke typen der ligger i timevis på stranden. Man skal passe godt på sin hud.

/Fenja

Anmeld

16. marts 2012

An&Jo

Jeg gik engang rigtig meget i sol, men gør det ikek rigtig mere..

Jeg bruger en creme fra nivea mener jeg, hvor der er selvbruner i, og det er mere end rigeligt til mig..
Jeg bruger den ca 2 gange i ugen, og så har jeg altid en lækker brun kulør..

Om sommeren bruger jeg det dog ikke, da jeg er 1/6 spanioler, så har jeg pigmenten i huden, og bliver derfor meget hurtig brun..

Anmeld

16. marts 2012

B&J

jeg har aldrig prøvet det selv om jeg er 25 men kunne godt tænke mig at prøve det et par gange op til sommer de siger så kan man bedre tage imod solen for ellers kommer jeg til at ligne en kraps

Anmeld

16. marts 2012

9510

Peanut skriver:

Tænker i på risikoen?

Jeg er lige begyndt at gå i solarie, gør det ikke så meget for kuløren (selvom det er dejligt at blive brun&nbsp Men jeg døjer af H. til med min ryg og syns det er blevet bedre med den efter jeg er begyndt at ligge der 2 gange om ugen...

Tænker ikke så meget over risikoen, mere over at jeg ikke har så ondt i ryggen mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.