Det der med drop, nåle og narkose :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Heej alle i søde piger .

Jeg har i 10 år gået rundt med en kæmpe skræk, nemlig at få lagt drop (venflon).

Hver dag frygter jeg at blive syg, fordi at hvis man skal i narkose skal man jo have lagt den der drop :/ Det er mig en længsel hver eneste dag.

Er der nogle der ved om man kan komme i narkose på andre måder end den der venflon ? Måske med maske, altså oralt ?

God aften derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Anonym trådstarter

slet ingen ?

Anmeld

15. marts 2012

katrineoerum

Når børn skal have drskaffe de narkose i maske men jeg har aldrig hørt om det til voksne. Men hvorfor er du bare for drop? Det er jo ikke meget anderledes end en blodprøve

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

katrineoerum skriver:

Når børn skal have drskaffe de narkose i maske men jeg har aldrig hørt om det til voksne. Men hvorfor er du bare for drop? Det er jo ikke meget anderledes end en blodprøve

Frygter bare det gør så ondt, lige i håndryggen og så er nålen jo tykkere :/

Anmeld

15. marts 2012

katrineoerum

Tag du det bare roligt nålen skal kun lige ind under huden som er tynd. Det er lang være at blive vaccineret synes jeg

Anmeld

15. marts 2012

spj

Nu arbejder jeg på en børneafdeling og der får børnene altid Emla plaster (bedøvende plaster) på håndryggen inden de skal havde lagt venflon. Så du kan jo købe sådan nogle og have liggende hvis det skulle blive nødvendigt.
Ud over det, så mener jeg sagtens man kan blive bedøvet med maske, også som voksen. Vi har nogle patienter der slet ikke kan tåle synet af nåle og de bliver bedøvet med maske.
Men tag en snak med personalet, hvis det skulle blive nødvendigt, hvad det selvfølgelig ikke gør

Anmeld

15. marts 2012

Lady Marion <3

Der er intet at frygte ved at få lagt drop  det gør hverken ondt eller er ubehageligt , det tager max 45 sek . er du nervøs og skal have lagt drop så brug trylle creme eller trylleplaster (emla) Kan købes på apoteket .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.