Nogle bankrådgivere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Manden og jeg kigger på hus for tiden - vi er blevet godkendt til at købe hus for omkring 1,4 mio. Så det er udmærket..

Jeg har bare et spørgsmål... Vi kommer med en ret god udbetaling - ca. 280.000, og vi er som sagt blevet godkendt til 1,4 mio. Hvordan hænger det så sammen..?

Betyder det ikke, at vi kan sidde for mindre om måneden, eller hvad, når vi allerede fra starten nærmest har afbetalt lidt på huset, og ikke kun ligger til "mindste"-udbetalingen..?

Hvis vi fx ikke havde til nogen udbetaling, havde vi så kun fået lov at kigge efter huse til 1.120.000, altså når man fratrækker den udbetaling vi rent faktisk kommer med, fordi vi ikke selv ville have kapital, eller hvordan regner man det ud??

Håber der er nogen med viden inden for dette Tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

th

Anonym skriver:

Manden og jeg kigger på hus for tiden - vi er blevet godkendt til at købe hus for omkring 1,4 mio. Så det er udmærket..

Jeg har bare et spørgsmål... Vi kommer med en ret god udbetaling - ca. 280.000, og vi er som sagt blevet godkendt til 1,4 mio. Hvordan hænger det så sammen..?

Betyder det ikke, at vi kan sidde for mindre om måneden, eller hvad, når vi allerede fra starten nærmest har afbetalt lidt på huset, og ikke kun ligger til "mindste"-udbetalingen..?

Hvis vi fx ikke havde til nogen udbetaling, havde vi så kun fået lov at kigge efter huse til 1.120.000, altså når man fratrækker den udbetaling vi rent faktisk kommer med, fordi vi ikke selv ville have kapital, eller hvordan regner man det ud??

Håber der er nogen med viden inden for dette Tak..

jeg er bankrådgiver.

hvis i ikke havde udbetaling, ville i kunne købe for det mindre altså 1.120.000.

så det er da flot og dejligt i har sparet så meget op.

Anmeld

15. marts 2012

Chevro

Det afhænger jo af om jeres rådgiver har beregnet jeres udbetaling med? (-:

Hvis i er godkendt til 1.4 , er det jo kun godt at have en så god udbetaling - men lig ikke alle penge i huset (:
- Når man køber hus, er der altid noget der skal laves/ ændres :-)

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

th skriver:

jeg er bankrådgiver.

hvis i ikke havde udbetaling, ville i kunne købe for det mindre altså 1.120.000.

så det er da flot og dejligt i har sparet så meget op.

Ok Tak

Og så skal jeg lige høre... Hvis vi finder et hus til 1,4 mio. og man så sidder for 7500,- om måneden (som der står på salsgopstillingen f.eks.) Er det så det vi sidder for om måneden, også selvom vi kommer med de der 280.000 i udbetaling..?? det trækker vel huslejen ned??

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Det afhænger jo af om jeres rådgiver har beregnet jeres udbetaling med? (-:

Hvis i er godkendt til 1.4 , er det jo kun godt at have en så god udbetaling - men lig ikke alle penge i huset (:
- Når man køber hus, er der altid noget der skal laves/ ændres :-)

Det skulle hun gerne have regnet ind i, ja Vi lavede en fuld beregning på det hele sammen med hende, inkl. alle udgifter ved et huskøb...

Vi har egentlig mere end de 280.000, men vi skal også bruge nogle penge på fa advokat, skøde, osv. Hvad der nu engang koster når man køber hus.....

Anmeld

15. marts 2012

Chevro

Det trækker ikke huslejen ned, hvis i køber for det fulde beløb som i er godkendt til.. Inkl. De penge i har i forvejen..

Hvis i var godkendt til 1,4 uden jeres opsparing - ville i komme til at sidde noget billigere, hvis i valgte at smide opsparingen som udbetaling (:

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Det trækker ikke huslejen ned, hvis i køber for det fulde beløb som i er godkendt til.. Inkl. De penge i har i forvejen..

Hvis i var godkendt til 1,4 uden jeres opsparing - ville i komme til at sidde noget billigere, hvis i valgte at smide opsparingen som udbetaling (:

Det er også det vi gør... Vi smider pengene som udbetaling! altså de 280.000.....

Anmeld

15. marts 2012

th

Anonym skriver:

Ok Tak

Og så skal jeg lige høre... Hvis vi finder et hus til 1,4 mio. og man så sidder for 7500,- om måneden (som der står på salsgopstillingen f.eks.) Er det så det vi sidder for om måneden, også selvom vi kommer med de der 280.000 i udbetaling..?? det trækker vel huslejen ned??

Man kan ikk altid regne med det der står ville finde et hus og bed om at. At kigge det igennem og regne ud det er jo også hvad forsikringen er osv.

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

th skriver:

Man kan ikk altid regne med det der står ville finde et hus og bed om at. At kigge det igennem og regne ud det er jo også hvad forsikringen er osv.

Ja, det er rigtigt... Men det var mere, for at høre, om ikke det trækker huslejen ned, hvis vi finder et hus til 1,4 og ligger 280.000 i udbetaling...

Anmeld

15. marts 2012

th

Anonym skriver:

Ja, det er rigtigt... Men det var mere, for at høre, om ikke det trækker huslejen ned, hvis vi finder et hus til 1,4 og ligger 280.000 i udbetaling...

nej det gør det ikke, fordi de har regnet det med i udregningen, men det er hvordan jeg rådgiver har regnet det sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.