Må man drikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.702 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Cider når man er gravid - altså de der med 0,7 % ????

Er det ikke noget med at Sundhedsstyrelsen nu anbefaler at man slet ikke får alkohol?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Er det ikke noget med at Sundhedsstyrelsen nu anbefaler at man slet ikke får alkohol?!

Jo det er det de anbefaler

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jo det er det de anbefaler

Mente det nok
Tak ...

Anmeld

15. marts 2012

Kay

det er ikke noget om hvorvidt man må men hvorvidt du vælger at gøre det

det bliver frarådet at drikke alcohol i graviditeten... men om du følger det råd... det er dit valg....

jeg har valgt at jeg en sjælden gang i mellem nydder et lille glas alcoholfri hvidvin...

men alcoholfri vin er ikke alcohol fri... der er mellem 5% og 0,5% i... jeg har så valgt en der er 0,5% i

Anmeld

15. marts 2012

Camillos

Anonym skriver:

Som barn fik jeg cider om sommeren, i til 2 Glas! .. og jeg fejlede INTET!  Der er jo så få procenter i det... Jeg ville ikke sætte mig imod at drikke et glas cider en varm sommerdag! 

Anmeld

15. marts 2012

Kay

Camillos skriver:

Som barn fik jeg cider om sommeren, i til 2 Glas! .. og jeg fejlede INTET!  Der er jo så få procenter i det... Jeg ville ikke sætte mig imod at drikke et glas cider en varm sommerdag! 

nej og jeg tænker det kan da umuligt værer være end alcoholfri vin....

Anmeld

15. marts 2012

Camillos

Kay skriver:

nej og jeg tænker det kan da umuligt værer være end alcoholfri vin....

Det kan det heller ikke .. så længe man drikker det med Måde sker der altså intet ved et glas cider... Jeg glæder mig til at få et glad koldt cider i haven til sommer ... ihvertfald... 

Anmeld

15. marts 2012

Frk.S

Det må være op til én selv.

Jeg tror simpelthen ikke på at der sker noget ved at tage et glas cider med 0,7% alkohol i - det virkelig ikke ret meget.
Det bliver man jo ikke tilnærmelsesvis beruset af. Så hvis du synes det smager godt, synes jeg du skal tage et glas med god samvittighed. Hvis du sidder og får dårlig samvittighed over det, fordi DU tror det skader, så synes jeg du skal lade være - for så nyder du det jo ikke.

Jeg har selv drukket et glas cider eller 2 i min graviditet. Selvom jeg ellers holdt mig helt væk fra alkohol (og drak ikke noget stærkere end det).
Det er helt op til dig hvad du føler for.
Min læge sagde til mig, at jeg kunne godt tage et lille glas vin i ny og næ, hvis jeg havde lyst, så længe jeg begrænsede det og ikke fik mere end det. Det sagde han helt uopfordret, for jeg havde allerede bestemt mig for, at det skulle jeg IKKE.
Men det er der også nogen der gør. Det er jo meget individuelt hvad man synes er ok.

EJ, det blev en lang smøre - sorry!

Anmeld

15. marts 2012

Silas&Mille

En ting er hvad sundhedsstyrelsen anbefaler.

Noget andet er hvad du gør og har lyst til.

Jeg fik 3-4 glas rødvin i løbet af begge mine graviditeter og begge børn er født sunde og raske

Lytter man til alt hvad sundhedsstyrelsen anbefaler er det jo tæt på at det at være gravid er en sygdom  

Lytter man til nogle læger, så siger de at det ikke skader at få en genstand i ny og næ

Anmeld

15. marts 2012

Tildes mor

Som Kay siger så er det ikk noget med om man må eller ej men om hvor vidt du vælger det.

Jeg er må nok også indrømme at jeg engang i mellem lige tog et lille glas cider (dem jeg kunne finde med mindst procenter i) mens jeg var gravid og Tilde fejler ikke noget så jeg har allerede nu sagt at jeg godt tør tage chancen igen og hvis jeg er gravid nytårsaften så skal jeg altså have et lille glas champagne - længere er den ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.